• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Makieta] Tort tkarkady

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

wojtek1951

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 0 3
#61
Ja instaluje kontaktrony w podkładach kolejowych,nic nie widać.Jedyną koniecznością było zamocowanie dwóch magnesów w loku gdy kontaktron był zainstalowany na łuku.SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU.
 

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#62
tkarkady napisał(a):
tkarkady napisał(a):
Proponuje przed szutrowaniem pomyśleć o serwisowaniu i wymianie kontraktonów lub założyć zapasowe
W takiej pozycji jak są reagują na magnes z ok.3 cm , myślę że to właśnie jest kwestią odpowiednio mocnego magnesu , oczywiście również testowałem i brałem pod uwagę ich różne położenie i w końcu zdecydowałem się na takie , bo jest najmniej kłopotliwe a w razie awarii czy wymiany .... no cóż , wszystko się może zepsuć i pewnie się kiedyś zepsuje ale nie widzę problemu z wydłubaniem kilku kamyków i uszkodzonego kontaktronu spomiędzy podkładów . Zapobiegawczo zostawiłem sobie od dołu odpowiednio długie przewody aby móc w razie wymiany wygodnie je wyjąć . 8)
http://www.entraker.pl/prad.htm#elementy

zerknij na obszar wrażliwości rurek kontraktonowych i na matrywy obszar po środku
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
785 0 0
#63
pepej napisał(a):
zerknij na obszar wrażliwości rurek kontraktonowych i na matrywy obszar po środku
Znam to znam ... obszar wrażliwości kontaktronu jest znany przecież od dawna. Zresztą teoria to jedno a praktyka drugie , jak widzisz nie wymyśliłem niczego nowego a autor tej strony ostatecznie też wybrał kontaktron między podkładami jako rozwiązanie z różnych względów najlepsze . :D
 

michal2301

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#64
witam i bardzo pozdrawiam autora tej makiety. Jestem zaskoczony rozmiarami to jest coś pięknego dla oka. Mam tylko nadzieje że jesteś w stanie zapełnić te tory pociągami.
Jeszcze raz wielkie brawa dla autora albo raczej konstruktora.
 

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#65
tkarkady napisał(a):
pepej napisał(a):
zerknij na obszar wrażliwości rurek kontraktonowych i na matrywy obszar po środku
Znam to znam ... obszar wrażliwości kontaktronu jest znany przecież od dawna. Zresztą teoria to jedno a praktyka drugie , jak widzisz nie wymyśliłem niczego nowego a autor tej strony ostatecznie też wybrał kontaktron między podkładami jako rozwiązanie z różnych względów najlepsze . :D
No cóż osobiście miałem przykre doświadczenia z takim ułożeniem kontraktonów, stąd moje posty :D

Oczywiście życzę Ci by działały bezawaryjnie i przewidywanie przez cały okres użytkowania :)
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
785 0 0
#66
Najwyższy czas na kolejną relację z mojego „ placu budowy ” gdzie prace powoli ale systematycznie posuwają się do przodu. Na terenie lokomotywowni ukończyłem montaż brakujących dwóch torów dojazdowych i pojawiła się kompresorownia z pomostem , w stanie „ surowym zamkniętym „ Wkrótce będą tam pracować jacyś ludzie no i pojawią się jakieś narzędzia typu taczka, wózek itp :) . Tym samym definitywnie zakończyłem układanie torów na makiecie i związaną z nimi instalację zasilającą.
Z budynków mam obecnie na warsztacie dwie nastawnie i magazyn z wiatą ale jeszcze nie gotowe.
Popełniłem również barierkę ochronną w miejscu przewężenia torowiska . Ciągle jestem w trakcie szutrowania a tam gdzie je zakończyłem pojawiły się pierwsze wskaźniki no i pierwsza elektrotrawka .
W celu uzupełnienia wszystkich dotychczasowych relacji pokazuję schematyczny układ całej makiety , z podziałem na trzy okręgi nastawcze : stacja , posterunek odgałęźny z przystankiem osobowym , posterunek odgałęźny z zapleczem industrialnym .
Naniesiony na schemat , projekt sygnalizacji jest oczywiście dziełem kol. Pawła Piotra któremu jeszcze raz dziękuję za pomoc.
 

Załączniki

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
359 5 1
#68
Ten posterunek odgałęźny z przystankiem ma nieprawidłowy układ torowy. Rozjazd odgałęziający tor 3 powinien być lewy, czyli jazda na tor 3 na zboczenie, a normalnie "na prosto", a nie prawy jak jest. Jazda w tym miejscu normalnie na zboczenie to proszenie się o wypadek i zwiększenie kosztów utrzymania :cry:
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
785 0 0
#69
ogest napisał(a):
Te barierki samoróbka?
Tak , samoróbka

Tomek K napisał(a):
Ten posterunek odgałęźny z przystankiem ......
Zapewne masz rację , w pierwotnym założeniu ruch na torze 1 miał się odbywać tylko w jednym kierunku z lewej na prawo , w praktyce odbywa się w obie strony . Musi być jak jest bo i tak mam tam za mało miejsca żeby rozjazd zrobić w lewo , zabrakło by miejsca na peron a tego bym nie chciał. :) Na upartego mógłbym zrobić jak napisałeś ale bocznica uległa by znacznemu skróceniu a i tak nie jest zbyt długa , kompromis jest konieczny :)
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
359 5 1
#70
Proponuję rozjazd w tym samym miejscu ale lewy a perony dwa na zewnątrz torów a nie jeden w środku.
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
785 0 0
#71
Przemyślałem i przemierzyłem jak by to zrobić .Tam nie ma na to miejsca , przystanek znajduje się na wzniesieniu . Tory na łuku muszą być od siebie oddalone z uwagi na długie wagony , na perony pozostałoby może po 3 cm więc nie miałbym gdzie umieścić budynków ani nastawni . Poza tym zwyczajnie nie warto , nie....z powodu nieprawidłowego zjazdu na bocznicę ;) , na tym etapie zbyt kosztowne w stosunku do wprowadzonych zmian .
 

KuKu

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#74
tkarkady, jeszcze tak na szybko obrotnica FLEISCHMANA 31 cm?
Jeśli tak to jak mógłbyś zmierzyć długość od początku obrotnicy do końca lokomotywowni.
 
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
785 0 0
#76
Witam , podaję kilka nowych zdjęć z postępów w budowie mojej domowej makiety.
Pojawiło się kilka nowych obiektów , wszystkie są w zasadzie spatynowane i umiejscowione chociaż możliwe jeszcze jakieś poprawki . Mają oczywiście dorobione wewnętrzne oświetlenie. Powoli zbliżam się do końca z szutrowaniem , pozostała mi do zrobienia dolna stacja. Jest i nowy tabor w postaci składu towarowego zarządu DB , niedługo mam nadzieję go doczepić do odpowiedniej lokomotywy.
pozdrowienia
 

Załączniki

  • 171,1 KB Wyświetleń: 1.937
  • 131,2 KB Wyświetleń: 1.937
  • 161,6 KB Wyświetleń: 1.937
  • 190,5 KB Wyświetleń: 1.937
  • 121,2 KB Wyświetleń: 1.935
  • 134,9 KB Wyświetleń: 1.943
  • 197,5 KB Wyświetleń: 1.944
  • 182,7 KB Wyświetleń: 1.953
  • 132,2 KB Wyświetleń: 1.950
  • 213,3 KB Wyświetleń: 1.939
OP
OP
tkarkady

tkarkady

Aktywny użytkownik
Reakcje
785 0 0
#79
gbbsoft napisał(a):
Bardzo lubię DUŻO torów...
Ja też :) , a to dla tego że bardzo lubię sobie pojeździć na 2-3 składy , zresztą ostatnio się przyłapałem na tym że więcej się bawię niż coś tam buduję :D
malizna napisał(a):
tak troszke zazdroszcze
Jak zauważyłeś i ja Tobie pozazdrościłem tej wieży do nawęglania :) bardzo mi się to u Ciebie spodobało.
 

malizna

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#80
Bo jak to mówią ''szopa'' bez wieży niewiele warta. Ale trzeba przyznać że robi wrażenie. :D
Stały u nas dwie ale wycieli w pień :cry: łobuzy.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki