• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Makieta] Tort by KuKu

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#27
A jak zrealizujesz badanie zajętości toru albo ABC czyli funkcję zatrzymywania bez odcinków izolowanych.
Takie odcinki w dcc są tak samo niezbędne jak w analogu tylko mniejsza ilość.
No i jeszcze izolowany tor do programowania
 

DB H0

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#32
Jeśli kupujesz jako zestaw to przy cenie większej o np.400PLN dostajesz jeszcze tory geoLine, loka, wagony i dekoder. Kupując to osobno musiałbyś zapłacić ok.700PLN
 
OP
OP
KuKu

KuKu

Aktywny użytkownik
Reakcje
14 0 0
#33
Witam!

Cóż sklejki jak nie było tak nie ma. Lecz przez święta wymyśliłem pare rzeczy m.in.

1. Na razie całość w analogu
- odcinki izolowane - bez problemu
DCC pojawi się gdy:
- stosowny tabor (loki) - problem, marzy mi się gagar z małymi ślepiami (ma ktoś może metodę), oraz coś do ciągania bipy
- pojawią się bocznice (kwestia anglika i kilku flexów ale na razie bocznice w fazie projektu
- położony zostanie szuter (własna produkcja z prawdziwego szutre)
- pojawią sie budynki (ciągle poluje na allegro) nie wszystkie ale przynajmniej nastawnia, dworzec, kościół i kilka domków
- zostanie posiana trawka elektro ;]
- pojawią sie semaforki, latarnie
- pojawią sie siłowniki jako sterowanie zwrotnic
2. Złączki dodatkowo będą lutowane
3. Układ stacji dla Pawła Piotra ;], którego proszę o dobór semaforów świetlnych
 

Załączniki

P

Paweł Piotr

Gość
#34
KuKu napisał(a):
...Układ stacji dla Pawła Piotra ;], którego proszę o dobór semaforów świetlnych
Popatrz Przyjacielu tutaj:
viewtopic.php?f=42&t=6024
Jeśli mam cokolwiek pomóc w sprawie rozstawienia sygnalizatorów, to bądź tak dobry i poświęć trochę czasu na sporządzenie w miarę poprawnego i czytelnego planu Twojej stacji ze wszystkimi torami i rozjazdami, podobnie, jak zrobił to Wojtas we wskazanym wątku (nie musi to być od razu w AnyRail, może być odręczny rysunek, byle kompletny)...
 
OP
OP
KuKu

KuKu

Aktywny użytkownik
Reakcje
14 0 0
#35
Pawle Piotrze poprawiłem myślałem, że schemat jest czytelny, a jednak nie. Przepraszam za zamieszanie i z góry dziękuje. Dwie zwrotnice są w tunelu więc uważam, że nie trzeba trzeba dawać semaforów przed tunelem.
 

Załączniki

P

Paweł Piotr

Gość
#36
Zakładając, że kierunek A i kierunek B oznaczają szlaki dwutorowe, to po torze nr 1 i nr 2 w Twojej stacji możliwy ruch pociągowy pokazują zielone strzałki. Schemat przedstawia sposób osygnalizowania dla urządzeń elektrycznych przekaźnikowych, jakie domyślam się, są na tej stacji (jedna nastawnia).
Semafor wyjazdowy C1/2/m będzie podawał następujące sygnały:
S1
S10 – wyjazd z toru nr 2 na tor właściwy szlaku kierunek A
S2 (plus wskaźnik W24) – wyjazd z toru nr 2 na tor niewłaściwy szlaku kierunek A
Ms2
Sz.

Semafor wyjazdowy D2/m będzie podawał następujące sygnały:
S1
S10 – wyjazd z toru nr 1 na szlak kierunek A
Ms2
Sz.

Semafor wyjazdowy F1/2/m będzie podawał następujące sygnały:
S1
S2 – wyjazd z toru nr 2 na tor właściwy szlaku kierunek B
S10 (plus wskaźnik W24) – wyjazd z toru nr 2 na tor niewłaściwy szlaku kierunek B
Ms2
Sz.
 

Załączniki

OP
OP
KuKu

KuKu

Aktywny użytkownik
Reakcje
14 0 0
#37
Witam

Zamówiłem brakujące flexy. Nadal czekam na sklejke ;/. Musze dorwać jeszcze fornir i zacznę działać z domkami oraz korund na szuter ;]

Dodatkowo zaprowadziłem zmiany na stacji i nie obyło się bez zmian w semaforach i mam pytanie czy jest dobrze
 

Załączniki

OP
OP
KuKu

KuKu

Aktywny użytkownik
Reakcje
14 0 0
#38
Nabyłem parowozownie, kanały naprawcze, żuraw wodny oraz wieżę wodną. I mam pytanie czy suwnica służąca do nawęglania z biegiem lat mogła być przekształcona w suwnice służącą do przeładowywania z jednej platformy na drugą
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
391 5 1
#39
Nigdy nie widziałem aby do nawęglania parowozów służyła suwnica?!! Suwnica do przeładunku stoi na placu przeładunkowym/rampie, a parowozy nawęgla się w parowozowni. To są dwa różne miejsca.
 
OP
OP
KuKu

KuKu

Aktywny użytkownik
Reakcje
14 0 0
#40
Tomek chodziło mi o taką suwnice http://www.eu07.pl/~pawelo/g12/suwnica.jpg . Tylko ja chciałbym zrobić tak, że w miejscu gdzie kiedyś było nawęglanie takie jak na tej fotce. A teraz powstała suwnica z której dochodzi do rozładunku prosto na auto kontenera lub drewna ;).
Tutaj zamieszczam plan części dolnej, brakuje mi już tylko anglika, którego chętnie kupie.
A czy w parowozownie (budynku) były umieszczane kanały oczystkowe?

A i w tym projekcie zapomniałem wstawić prostych między kontr łukiem
 

Załączniki

Podobne wątki