Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Jako, że teraz mam wolne w pracy, i czekam na kilka części do parowozowni postanowiłem sobie zbudować most kratownicowy. Niestety nie jest to kopia jakiegoś oryginału, ale z pomocą fachowej książki o budowie mostów kolejowych (by to co wyszło chociaż w połowie było zgodne ze sztuka budowlaną) , oraz kilkudziesięciu zdjęć różnych oryginałów wyszło coś takiego :
Po dość pracowitym popołudniu nad modelem budynku magazynu odcinka drogowego postanowiłem zamieścić kilka fotografii. Model jeszcze w 100% nie jest ukończony. Jeszcze schną drzwi i trzeba zamontować klamke i okucia w drugich drzwiach, oraz parapety pod oknami, ale to już kosmetyka. ogólnie budynek prezentuje się tak:
Niestety z wykonaniem łączenia papy bede musiał poczekać az kupie nowy Wikol, bo ten jest zbyt gesty i sie do tego nie nadaje.
Wiem, ale akurat taka gestość jest dobra do budowy zieleni, wiec poczekam na świezy wikol. A tymczasem zamontowałem drzwi i oświetlenie. Budynek trzeba jeszcze zwaloryzować i będzie gotowy w 100%
Prace z wolna ale się poruszają, dzisiaj powycinałem sobie 160szt "kwadracików z których zostanie zrobiona krawędź peronowa. Na szczęście stacja została skrócona o jeden segment, także jest mniej tych "kwadracików" do wycięcia...
Czyli tory stacyjne 2x krótsze niż głowice razem wzięte?
Nie rozumiem, po co ten krok w tył, chyba że to ma być makieta domowa tylko.
To że Lewin jest przykrótki wynika z umodułowienia dioramy, niekoniecznie trzeba się na cudzych błędach wzorować.
Taki krok "w tył" był już rozważany podczas projektowania owej stacji, ale nieco zauroczony wiekszymi stacjami postanowiłem dołożyć jeden segment więcej. Ale z biegiem wywnioskowałem, iż to raczej zły pomysł był... dlatego ten owy krok w tył....
Prace przy parowozowni z wolna ruszyły do przodu dziś rano wykonałem daszek wentylacyjny, oraz zwaloryzowałem dach. Oto trzy fotki pokazujace postęp prac...
...zauroczony wiekszymi stacjami postanowiłem dołożyć jeden segment więcej. Ale z biegiem wywnioskowałem, iż to raczej zły pomysł był... dlatego ten owy krok w tył....
Zły wniosek
No chyba że makieta ma być na użytek domowy tylko, ale jak na spotkania modularskie,
to trochu udupiasz kolegów którzy mają sensowne długości torów.
O tym, że stacja z tego co widzę ma proporcje segmentów z rozjazdami do segmentów stacyjnych jak 5:1 to już nie wspomnę bo to kwestia gustu.
Już wyrosłem ze stacji mających 20m długości, jak zaczynałem budowe makiety to miałem takie wybujałe plany budowy wielkich makiet........ Na stacji w Pucku perony też nie są strasznie długie, także długość peronów i torów stacyjnych jest prost proporcjonalna do kategorii stacji, coś podobnego jak zieleń na makiecie im niższa kategoria szlaku, tym wyższa zieleń...
Gdyby ktoś się mnie pytał dlaczego stacja jest taka mała odpowiedź jest prosta bo to mała stacja na lokalnej linii jednotorowej....