Re: [Makieta] Moja Makieta nieznana miejsc. w drugiej poł.la
Nie wiem jak jest teraz, ale znalazłem coś takiego:
PRZEPISY ZASADNICZE budowy i eksploatacji kolei normalonotorowych użytku publicznego Zatwierdzone zarządzeniem Ministra Komunikacji z dnia 17 sierpnia 1945 r. (Dziennik taryf i Zarządzeń Kolejowych Nr 6 z 1945 r. poz. 30)
§ 4. Pochylenia podłużne.
(1) Pochylenia podłużne na szlakach kolei pierwszorzędnych znaczenia ogólnego nie mogą przewyższać 25°/oo, a na szlakach kolei drugorzędnych i znaczenia miejscowego 40°/oo.
(2) Zastosowanie pochyleń większych niż 12,5 o/oo na kolejach znaczenia ogólnego wymaga osobnego w każdym przypadku zezwolenia Ministra Komunikacji.
(3) Stacje i mijanki powinny leżeć zasadniczo w linii poziomej, w każdym razie pochylenie podłużne torów stacyjnych z wyjątkiem torów manewrowych, nie powinno przewyższać 2,5°/oo.
(4) Rozjazdy wjazdowe na stacjach i mijankach mogą leżeć na pochyleniu przyległych szlaków. (5) Załomy profilu podłużnego na kolejach znaczenia ogólnego powinny być zaokrąglone łukiem o promieniu nie mniejszym niż 5000 m; w obrębie zaś stacji i dojść do nich, oraz na kolejach znaczenia miejscowego, łukiem o promieniu nie mniejszym niż 2000 m.
Nie wiem jak jest teraz, ale znalazłem coś takiego:
PRZEPISY ZASADNICZE budowy i eksploatacji kolei normalonotorowych użytku publicznego Zatwierdzone zarządzeniem Ministra Komunikacji z dnia 17 sierpnia 1945 r. (Dziennik taryf i Zarządzeń Kolejowych Nr 6 z 1945 r. poz. 30)
§ 4. Pochylenia podłużne.
(1) Pochylenia podłużne na szlakach kolei pierwszorzędnych znaczenia ogólnego nie mogą przewyższać 25°/oo, a na szlakach kolei drugorzędnych i znaczenia miejscowego 40°/oo.
(2) Zastosowanie pochyleń większych niż 12,5 o/oo na kolejach znaczenia ogólnego wymaga osobnego w każdym przypadku zezwolenia Ministra Komunikacji.
(3) Stacje i mijanki powinny leżeć zasadniczo w linii poziomej, w każdym razie pochylenie podłużne torów stacyjnych z wyjątkiem torów manewrowych, nie powinno przewyższać 2,5°/oo.
(4) Rozjazdy wjazdowe na stacjach i mijankach mogą leżeć na pochyleniu przyległych szlaków. (5) Załomy profilu podłużnego na kolejach znaczenia ogólnego powinny być zaokrąglone łukiem o promieniu nie mniejszym niż 5000 m; w obrębie zaś stacji i dojść do nich, oraz na kolejach znaczenia miejscowego, łukiem o promieniu nie mniejszym niż 2000 m.