• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

makieta hornby czyli made in uk

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.480 552 30
#21
Bardzo proszę. Cieszę się, że mogłem przyczynić się do wyjaśnienia wątpliwości. W końcu po to, między innymi, jest to forum.

Pozdrawiam
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.480 552 30
#23
Do swoich wcześniejszych wypowiedzi dodam jeszcze, że stosowanie podsypki także na mostach i wiaduktach ma tę zaletę, że pozwala na zachowanie jednolitych parametrów toru, nie zmieniających się zależnie od tego, czy tor leży na nasypie lub w przekopie, czy na budowli inżynierskiej. Standardem praktycznie "od zawsze" (na pewno prekursorem nie była BAM!) było stosowanie podsypki, jak już wspomniałem, na mostach i wiaduktach kamiennych i ceglanych, następnie betonowych. Na mostach stalowych stosowano dawniej najczęściej nawierzchnię bezpośrednio ułożoną na konstrukcji. Widać to choćby na najbardziej znanych mostach stalowych w Polsce, np. na Wiśle w Tczewie (zdjęcie). Podsypka pojawiła się później (nie wiem, dokładnie kiedy i gdzie zbudowano pierwszy most/wiadukt stalowy z podsypką, ale chyba nie tak dawno - może ktoś z Kolegów ma dokładniejsze informacje?).



Pozdrawiam
 

Załączniki

OP
OP
M
Reakcje
0 0 0
#24
panie Andrzeju czyli na mostach nie musi byc podsypki ale na wiaduktach powinna byc.chociaz w Anglii na mostach szczegolnie starszych nie ma podsypki.na wiaduktach jest podsypka a jednych i drugich jest tutaj sporo.musze isc i porobic kilka zdjec dla forum.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.480 552 30
#25
Nie tak. Most od wiaduktu różni się tylko tym, nad czym został zbudowany: mosty są nad wodą, o wiaduktach mówimy, gdy przechodzą nad doliną (czasem z małą rzeczką czy strumieniem), inną linią kolejową, drogą itp. Nie ma to nic wspólnego z samą konstrukcją budowli, dlatego starałem się zawsze pisać "mosty i wiadukty". Zarówno mosty, jak i wiadukty mogą być kamienne, ceglane i betonowe (prawie zawsze z podsypką), jak i stalowe - tu z podsypką bywa różnie, w nowszych najczęściej jest. Nawiasem mówiąc, na słynnym moście Forth Bridge na północ od Edynburga podsypki nie ma, a na Tay Bridge owszem jest, mimo, że jest to most stalowy i nie najnowszy. Poniżej zdjęcia.



Pozdrawiam
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.480 552 30
#28
To chyba ten most? Ale nie wiem, czy jest na nim podsypka. Na pierwszym, widocznym przęśle, za wskaźnikiem "15" (tam też są zwolnienia do 15 mil/h) wygląda na to, że tak, ale co dalej, nie widać, a jak tamtędy jechałem, to takimi sprawami się nie interesowałem.
 

Załączniki

OP
OP
M
Reakcje
0 0 0
#34
czerwony kolor to nowe tory
czarny to nowe tory na moscie do rozladunku polaczone z wiaduktem
zielony to tunel a nad tunelem jakies pagurki itp,pod istniejacym wiaduktem bedzie przejazd
niebieski to nasyp
czy moja koncepcja myslenia jest ok?
z prawej strony te 3 wyjazdy z tunelu to chyba zly pomysl?
 

Załączniki

spex

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#35
A może tak:

Wtedy stację osobową możesz sobie dać u góry jak zaznaczone.

Tam gdzie zielone, możesz zmontować to co proponował maciekk.

Oprócz tego proponował bym zrezygnować z tego krzyżulca na dole, i wstawić tam anglika. Dzięki czemu te 2 zwrotnice możesz jeszcze gdzieś indziej dać.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.360 17 2
#37
A może tak, albo inaczej, dodaj jeszcze tor, o i tam jeszcze dwa, a i może jeszcze tam. Czemu wciskacie na siłę maksimum torów na minimalnej powierzchni?
To może lepiej zrobić tylko bocznice
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#39
Na dole (4 tor od dołu) masz dziwne załamanie ostatniego toru-łuku, co świadczy, że chyba źle podobierałeś łuki wychodzace z rozjazdu na łuku. Do tego są specjalne instrukcje, które mówią jak powinno się w danym systemie torów zrobić taki układ.

Po drugie coś czuję przez skórę, że takiego odejścia jak to czerwone po środku to może ci się nie udać zrobić. Po prostu nie ma takiego rozjazdu na łuku...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
B
Planuję 14
Planuję 64
Planuję 117
Planuję 272
Planuję 31

Podobne wątki