Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
@storch , drucik jest seryjny. Ładnie i sprawnie tnie. Czasem zostanie na nim reszta styropianu i się wytapia tak jak to pięknie opisałeś - Karmel, ale papierem toaletowym przecieram i nie ma problemu.
Ten "gorący drucik" jest fabryczny? Ja próbowałem kiedyś zrobić gorący drucik z lutownicy i druta transformatorowego i efekt powalający nie był. Na druciku zostawał stopiony styropian jak karmel na patyku z waty cukrowej. Może to kwestia temperatury?
Pozdraw
Ten "gorący drucik" jest fabryczny? Ja próbowałem kiedyś zrobić gorący drucik z lutownicy i druta transformatorowego i efekt powalający nie był. Na druciku zostawał stopiony styropian jak karmel na patyku z waty cukrowej. Może to kwestia temperatury?
Pozdraw
Co to znaczy "powoli wraca ruch kolejowy"? To była jakaś przerwa (pomijając moją przerwę z dostępem do forum)? Fajnie wyglądają elektromagnesy torowe (ze styropianu?) przed tym Wittfeldem, od razu wiadomo ,że to nasz, polski Wittfeld ze Skierniewic, a nie jakiś KPEV
Pozdrówka
Storch
Zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany. Po ostatniej wystawie klubowej, zapragnąłem aby w garażu mym pojawiła sie także skala H0. Od tamtego czasu trwała przebudowa układu torowego, przerywana remontem kuchni u mamy. Kuchnia gotowa. Czas wrócić na tory... więcej niebawem.... dziś pierwsza fotka obrazująca to co tam wymodziłem....
Świetny pomysł. Pewnie się nie dało ale lepiej by to wyglądało gdyby tor H0 biegł wzdłuż ścian a eNka na zewnątrz. Koncepcja nie jest mi obca, kiedyś zrealizowałem taki ”ekumeniczny" owal stołowy enkowo-tetetkowo-hazerowy.
Upchnąłem to jak sie dało najlepiej.
Wszystko zgodmie z planem. Czerwona linia to Nka, a niebieska to H0.
Analizowałem wariant zamiany miejscami jednej i drugiej skali i największy problem był na regale. Tutaj były ogromne straty na torach H0. Niestety dlugość 3 metrów we wnęce nie ułatwiała sprawy. Zdecydowałem że przytne troszkę ilość torów w skali N i dodam tu i tam H0. Warunkiem budowy był fakt zużycia posiadanych rozjazdów i torów z serii RocoLine. Dzięki temu zrealizowałem stachę i zrobie mijankę po drugiej stronie. Tor prosty i łuki wykonam z torów Piko, bo te teraz najłatwiej dostać.
Pare fot z realizacji przebudowy.
Tutaj podnoszona deska, umożliwiająca wjazd auta do garażu.
Łuki były problematyczne. Wszedzie dałem te o R=420mm co były swego rodzaju kompromisem. Sklady towarowe tu wyglądają znośnie.
No i stacja na resztak torów RocoLine.
Przyznaję że temat garażowy ostatnio strasznie się rozwija. Udało się zasadzić niby las....
Do jego budowy użyłem drzewek Freona i takich z odzysku ala szczotkowe. Ogólnie udają to co chciałem
Dodatkowo zrobiłem testy czy pomieściny wąski tor przy zwykłej skali H0.... wszak ten rozstaw 9mm jest taki sam.
Przyznaję że temat garażowy ostatnio strasznie się rozwija. Udało się zasadzić niby las.... Zobacz załącznik 966014
Do jego budowy użyłem drzewek Freona i takich z odzysku ala szczotkowe. Ogólnie udają to co chciałem Zobacz załącznik 966015
Półeczka jakiś czas temu została ogarnięta. Przy użyciu balsy, styropianu i mieszanki gipsu z papierem polecanej przez Luke Towan'a na swoim kanale.
Całość dostała kolor że starych zapasów pigmentu do farb pokojowych...
Tutaj rykoszetem się udało podrasować teren po drugiej stronie garażu
Tor od frontu został zaszutrowany, i czeka na kolor i dalsze sypanie szutru oraz trawkę....
Wygląda całkiem spoko
Całość ma dopełnić fragment trakcji elektrycznej na odcinku ok 250 cm.
Wstępne pomiary wykonane