• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta 347 x 350 - Pytania

Mulko

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam!
Niedługo, gdy przeremontuje z ojcem strych, dostanę kawałek go na własne "cele , pomysły" :D. No oczywiście, chce spełnić swe dziecięce marzenia budując makietę. Rozmiar makiety będzie wynosił dokładnie 347,5 cm. na 350 (może uda mi się wytargować 400) cm. Skala którą zastosuje to będzie H0, gdyż z dzieciństwa został mi taki o to pociąg (lokomotywa + 7 wagoników) i kilka torów.
No i na tej mojej drodze do szczęścia stanęły 2 dylematy.
1:
Ponoć Piko ma teraz jakieś nowe tory? A ja mam chyba stare. I jeżeli to prawda, to czym sie różnią stare od nowych? Czy pasują do siebie (da się je łączyć)? I czym się różnią te nowe od starych? A i jak je odróżnić :D (bym mógł sprawdzić jakie faktycznie mam).
2:
No i się zastanawiam czy użyć sterowania analogowego (takie mam) czy kupić cyfrowe. Bo cyfrowe ma większe możliwości no ale cena i... czy ma cyfrowe sens na takiej małej makiecie?
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 86 30
#2
z tego co wiem:
stare piko można łączyć z nowymi piko a-gleis,ale się nie opłaca bo po starych pociągi źle jężdżą
stare piko mają profil szyny w kształcie odwróconej litery U

cyfrowe jest bardzo drogie na początek polecał bym Ci analoga

P.S. Ja też buduję makietę :p życzę Ci powodzenia
 
OP
OP
M

Mulko

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
dzięki, i również życzę ci powodzenia z twoją makietą :)

A po tych starych torach źle jeżdżą tylko nowe pociągi czy stare i nowe (bo ja również mam stary pociąg, no ale gdybym chciał nowy dokupić... To i tak muszę wymienić tory :D)
A co do analoga, to potem gdybym się chciał przerzucić na cyfrowego to będą jakieś wielkie problemy? i czy możliwe jest wmontowanie dekodera cyfrowego do parowozu piko, który jeździ na analogu?
A i oglądając lokomotywy na internecie, przy niektórych pisze taki parametr "dekoder w standardzie nem 625" (mogłem numer pokręcić) i właśnie co to jest ten standard nem?
No i jeszcze jedno pytanko, nie mogłem się powstrzymać :D.
Czy do każdego parowozu da się wmontować generator dymu?
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#4

KuKu

Aktywny użytkownik
Reakcje
5 0 0
#5
Twoje tory to prawdopodobnie u-rurki odpuść je sobie i sprzedaj na allegro. Sterowanie cyfrowe to ułamek kwoty, która włożysz w makietę. Każdą lokomotywę można ucyfrowić kwestią jest tylko miejsce na dekoder i wmontowanie gniazda na dekoder. Sterowanie cyfrowe to 300 zł na allegro i około 80-90 dekoder do lokomotywy, a za 130 masz mx630 taki mercedes ;D
 

red2405

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Ja buduję makietę o zbliżonych wymiarach (4,20m x 3,50m) i dylematy typu analog-DCC
trochę nie bardzo mają dla mnie sens (nie obrażając nikogo). Cyfra to przyszłość.
Analog przeżytek a makieta o tych wymiarach pochłonie kilkadziesiąt tyś. zł.
Wiem to, bo sam przestałem liczyć po przekroczeniu 10 tyś.
Nowe PIKO jest tanie dobrze wykonane i dostępne bez problemu.
Ja jestem z nich bardzo zadowolony.

Naprawdę szczerze życzę powodzenia :)
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.527 34 1
#7
Witam :D . Gorąco zachęcam do DCC. Właśnie, całkiem nie dawno wyszedłem z analogu. Po moich krótkich torach (buduję segmenty i moduły) czasem jeździ super wypasiona SU46-022 z dekoderem dźwiękowym, światłem manewrowym i takimi tam. Zestaw Roco od którego zacząłem kosztował 760PLN. Za kilka miesięcy ma się pojawić na rynku ludmiła PCC za niecałego tysiaka z full wypasem (dekoder dźwiękowy, światło manewrowe i takie tam). To jest już zupełnie inny poziom zabawy (nie trzeba naśladować dźwięków czy to głośno, czy w duchu - gdy ktoś jest w pobliżu ;) ) Nie wspomnę o możliwościach połączenia dwóch lokomotyw, manewrów na tym samym torze dwóch lokomotyw (np doczepianie sypialnego do nocnego pośpiesznego bez potrzeby wyłączania silnika lokomotywy liniowej), cały skład może stać z zapalonymi światłami itd itd itd.
 
OP
OP
M

Mulko

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
dzisiaj oglądając moje tory zauważyłem że zostały wyprodukowane w różnych krajach. W dzieciństwie nie za bardzo dziwiło mnie to że niektóre moje tory były brązowe, a niektóre czarne, myślałem że po porostu to są różne warianty to wyboru. A tu się okazał że prawdopodobnie są z innych firm.
Na jednych "made in Austria" pisało ROCO, no to tylko te tory udało mi się zidentyfikować.
Na innych pisze "made in Italy" lub "made in Slovenia". Te z Włoszech to podejrzewam, że Piko ponieważ tor zasilający jest z Italy a na 100% on jest z Piko. Natomiast jakiego producenta są tory ze Słowenii?
 
OP
OP
M

Mulko

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
a i jeszcze jedno pytanko:
Skoro mam tory z 3 (4) różnych firm, to radzicie się skupić na skupowaniu wyrobów jednej konkretnej firmy? czy kupować trochę z tej, trochę z tamtej? I jeżeli lepiej się skupić na wyrobach jednej firmy to którą polecacie (chodzi o tory)?
 

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 10 0
#15
Mi się wydaje że najlepiej mieć tory jednej firmy chociaż jak połączysz tory kilku firm to się nic nie staje. A co do firmy to z tych czterech to najlepiej Roco lub Piko.
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
384 1 0
#17
Przy czym materiału torowego Roco i Piko nie połączysz razem ze sobą od razu - do tego są potrzebne specjalne spinki / złączki. Jest to spowodowane tym, że szyny Piko są węższe od szyn innych producentów. :D

A propo Roco (dodatkowa wiedza): Wysokość szyny - O ile w materiale torowym Piko wysokość jest stała (2,5mm), to Roco produkuje tory o dwóch wysokościach - 2,5 oraz 2,1mm.
:D

EDIT:

Taniej to wychodzi Piko.
 

red2405

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#20
Dołączam do "wojowników PIKO" !!!
A tak na marginesie...
Jeszcze nie tak dawno też nie miałem pojęcia co, na czym i gdzie i chyba największym
zaskoczeniem były dla mnie FLEX`y. To chyba "największy wynalazek XXI wieku".
Wreszcie można budować jak się chce, a nie jak tory "prowadzą" i jeszcze taniej wychodzi o ile nie kupuje się końcówek FLEX`a. Jedna kosztuje od 3,50 do 5 zł za szt.
Najtańszy tor prosty 4 zł i mamy dwie końcówki po odcięciu.
Polak to jednak potrafi :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
B
Planuję 14
Planuję 64
Planuję 117
Planuję 272
Planuję 31

Podobne wątki