• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) Mała makieta w mieszkaniu

OP
OP
Gosia

Gosia

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#23
Ja bym proponował jeszcze górny rozjazd WR zamienić na podwójny i ten wyciągowy co jest poniżej dać właśnie tam, będzie możliwość wjazdu na niego z tych dwóch torów, w obecnym przypadku południowy tor musi być wolny aby z niego skorzystać.
Jednak wolę zostać przy mojej propozycji. Zwłaszcza, że planuję w tamtym miejscu postawić nastawnię. Zamieniłam kilka torów G231 na G239, ponieważ posiadam ich 5 i chcę je zużyć zamiast kupować G231.
Dodaję plan poprawiony na podstawie waszych sugestii ze zwrotnicami. Chcę tu również pokazać ogólne zagospodarowanie całego terenu.
makieta z obiektami.jpg

Jasny szary to perony. Czarny to kładka. Fioletowy to nastawnie. Niebieski to budka dróżnika. Bordowy to budynek dworca. Ciemniejszy szary to droga i parking. Pomarańczowy to budynki typu sklepy, poczta. Żółty to plac przed dworcem (ławki, kwiaty, fontanna). Zielony to plac załadunkowy.
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.226 39 0
#27
No ta jeszcze małą sugestię do rozważenia dorzucę. Chodzi mi o fragment który dodałaś za namową Andrzeja "Zespół bocznic szlakowych". Jak rozumiem nie chciałaś dać podwójnego rozjazdu jak sugerował Marqus ze względu na chęć umieszczenia nastawni - fioletowy budynek w górnej części po lewej. Wydaje mi się że gdyby zrobić odwrotnie niż jest planowane - a mianowicie odejście w prawo i lewo nie na torach od wnętrza a użycie podwójnego rozjazdu na torze wyższym (i tam w prawo i lewo) a tor od środka tylko w lewo (mam nadzieję że jasno to opisałem) to:
- byłoby miejsce na nastawnię (tylko troszeczkę niżej) a cały ten obszar bocznicowy byłoby łatwiej obsługiwać manewrowo bez konieczności wyjeżdżania na kółka idące dookoła makiety - co może mieć jakieś znaczenie.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.228 508 29
#29
Gosia tam wstawi betonowe płyty i będzie cacy :) Mnie się zamysł planu i zabudowa podoba.
Mnie się też podoba ale plac bez połączenia z drogą, nawet po wstawieniu płyt, nie będzie spełniał swojej funkcji.
Można to zmienić bez łączenia go z drogą budując rampę przy pomarańczowym budynku, który będzie się traktować jako dwustronny magazyn kolejowo-samochodowy, ale załadunek samochodów utrudniałby odrobinę ruch na drodze już istniejącej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.808 525 30
#31
Podoba mi się zagospodarowanie terenu, pokazane przez Gosię. Zwróciłbym jednak uwagę na układ torowy: proponowałbym jednak taki, jak na rysunku kolegi Marqusa z ostatniego wpisu, z tym, że dobrze byłoby, o ile się da, zbliżyć te najwyżej położone łukowe przejścia zwrotnicowe jak najbliżej dolnej stacji. Jeśli chodzi o nastawnie, to ta trzecia koło bocznic, nie jest konieczna. Zwrotnica, na której odchodzi bocznica, w rzeczywistości jest zwykle zamknięta zamkiem, do którego klucz jest uzależniony na sąsiedniej stacji i przy bocznicy nie ma żadnego posterunku.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
453 8 0
#32
dobrze byłoby, o ile się da, zbliżyć te najwyżej położone łukowe przejścia zwrotnicowe jak najbliżej dolnej stacji.
Chciałem Andrzeju tak to zrobić, jednak geometria rozjazdów na to nie pozwala.
Co prawda mam jeszcze plan, w którym wykorzystany w tych miejscach jest rozjazd łukowy i rozjazd zwyczajny, jednak z co najmniej dwóch powodów go nie umieściłem na forum.
Po pierwsze powierzchnia makiety by się zwiększyła zarówno w szerokości jak i w długości. A po drugie przejście między torowe byłoby "wężykowate".
 
OP
OP
Gosia

Gosia

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#33
A może szopę dać dwu-stanowiskową, a obok nawęglanie lub stację paliw?
Zobacz załącznik 351143
Zapomniałam dać to na swoim planie, ale taki miałam zamiar. Dokładnie to stację paliw, bo parowozy nie będą u mnie jeździć. Na początku chciałam zrobić szopę na 3 stanowiska i 1 obok, ale stwierdziłam, że będzie to wyglądać zbyt "topornie" na mojej makiecie.

Plac załadunkowy powinien się łączyć z jakąś drogą, w Twoim przypadku z główną drogą za budką dróżnika.
Plan, który dodałam jest jeszcze bardzo ogólny, ale z pewnością będzie tam prowadzić jakaś droga.

Wydaje mi się że gdyby zrobić odwrotnie niż jest planowane - a mianowicie odejście w prawo i lewo nie na torach od wnętrza a użycie podwójnego rozjazdu na torze wyższym (i tam w prawo i lewo) a tor od środka tylko w lewo (mam nadzieję że jasno to opisałem)
Masz na myśli coś takiego?
makieta.jpg

Zwróciłbym jednak uwagę na układ torowy: proponowałbym jednak taki, jak na rysunku kolegi Marqusa z ostatniego wpisu, z tym, że dobrze byłoby, o ile się da, zbliżyć te najwyżej położone łukowe przejścia zwrotnicowe jak najbliżej dolnej stacji.
Jak ktoś już wspomniał wyżej, jeśli wszystkie zwrotnice były by zbite w jednym miejscu to żeby zmienić tor trzeba by było robić całe kółko.


Dziękuję wszystkim za pomoc. Nie sądziłam, że będzie takie zaangażowanie wokół mojego projektu. :)
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
922 79 5
#37
Jak Małgosia ma 14 lat i pisze takim fachowym językiem, to ja jestem rabinem, który przeszedł na islam.:niepewny:
Nie wierzę, piękne zdania, interpunkcja, żadnych ''dys''mutacji. (y)
 

Filonxxxl

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#38
Jak,tak patrzę na ten układ to coś mi on przypomina ;). Moje Geoline'y na stole ale ten układ jest fajniejszy i bardziej realistyczny. Gratuluję (y)
 
OP
OP
Gosia

Gosia

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#39
Witam, po przemeblowaniu mojego pokoju okazało się, że nie zmieści mi się na szerokość makieta, którą zaplanowałam. Miała ona mieć wymiary ok. 2,5mx1,3m. Z długością nie ma problemu, mój pokój jest długi, ale wąski. Namyśliłam się, że zamiast robić klasycznego torta zrobię moduł, a dokładnie stacyjny, do tego kawalątek torów dzięki którym będę mogła wykonywać manewry. Maksymalną szerokością jaką dysponuję jest 1m, co do długości to ok.3,5m. Wstępnie zaplanowałam sobie 2 moduły. Jako, że nie planuję uczęszczać z nimi na różne spotkania będą mieć różne wymiary odbiegające od norm. Przedstawiam wstępny plan:
moduł stacyjny obrazek.jpg

Na wstępie chcę zaznaczyć 2 rzeczy: perony będą ostatecznie dłuższe, z lewej strony będzie kiedyś jeszcze jeden moduł, który będzie przedłużał perony, co do rozjazdów, nie zamienię na łukowe, ponieważ nie miałabym możliwości manewrów. Teraz krótki opis.
Szary-perony, rampa
Pomarańczowy-budynek stacyjny
Fioletowy-nastawnie
Czerwony-magazyn
Niebieski-lokomotywownia (długa, aby pomieścić na jednym torze 2 lokomotywy jedna za drugą lub lokomotywę ET41)
Zielony-stacji paliw
Czarny- kładka (zmieniłam jej położenie i nie będzie w miejscu widocznym na grafice tylko na prawych końcach peronów)
Miejsce na składy (po lewej na dole) po dodaniu kolejnego modułu będzie dłuższe. Na mniejszym module będzie przejazd i droga prowadząca do magazynu i lokomotywowni. Ostatecznie na drugim module z peronami, który się pojawi dużo później będą biegły 3 tory, z tego 1 odejdzie gdzieś... jeszcze nie wiem gdzie. W dalekiej przyszłości ma to wyglądać jak makieta z pustym środkiem (dookoła pomieszczenia). Sterowanie cyfrowe (Roco Multimaus). Epoki IV-VI.
 

Podobne wątki