• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

M62-1764 od Gutzolda

OP
OP
M
Reakcje
6 3 0
Jak model będzie gotowy nastąpi jego premiera i wówczas będzie można zrobić test, popsioczyć i pomyśleć czy samemu uda się zrobić lepszy, ten pół produkt miałem już w ręku i powiem że nawet w takiej formie jak jest wymiata jakością.
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
254 4 0
Sorki, ale wcześniej z pewnego powodu nie mogłem odpisać na ten post, stąd opóźnienie.

Daniel napisał(a):
... słyszałem od kolegów,że jesteś dobrym modelarzem :smile:
Dziwne, bo moje sąsiadki twierdzą co innego, ale może widać dlatego, że pracują na toruńskiej częstotliwości :D
Daniel napisał(a):
... a że chciał bym poogladać twoja kolekcje to chyba nic strasznego,ja nie jestem pare lat na tym forum, tylko pare miesięcy i mam prawo nie znać wszystkich jego zakamarków,wiec jeśli masz jakiegoś linka do swojej galerii to bym ja pooglądal z chęcią ...
Znasz powiedzenie - Szewc w dziurawych butach chodzi - ale poczekaj cierpliwie, to nie tylko moje prace (szukaj w dziale tabor - ZNTK Maxeus) zobaczysz, ale i moją kolekcję.
Daniel napisał(a):
... a co do mojego taboru to ja mam przeważnie loki PKP i Prywatnych Przewozników zrobionych oczywiscie przez Jana-Kola wiec znasz temat ...
No fajnie, że wspierasz finansowo rodzimy rynek kupując modele przerabiane u nas, bliższe pierwowzorom niż nieudolne naśladownictwa zagranicznych firm.
Daniel napisał(a):
... a jesli chodzi o krytyke to jak czytam to forum to jak sie ktoś czymś pochwali zwykły "Kowalski" np jak zrobil Drzewko to są odpowiedzi "ale kicha totalnie nie trzyma skali czy listowie kijowo zalozone" a mało kto doradza kolego zrób to tak,czy tak a będzie lepiej wiec wygladać,to napewno by sie lepiej poczuł czytajac odp do swojego posta...
Poziomem krytyki cały czas usiłujemy dogonić UE, ale nie mam żadnego wpływu na to, że niktórzy jeszcze nie dotarli do Mongoli, więc nie przeproszę za Jedwabne.
Daniel napisał(a):
... Skoro Marcina lampy są złe to piszcie jak je poprawic a nie krytykować zwykłe żarowki bo to jest przykre.Jesli mamy wspólna pasje to sobie pomagajmy :)
Jak byś dobrze doczytał, to pisałem, co jest powodem i jak poprawić, ale to trzeba przeczytać bez zbędnych emocji i to był konkret, a raczej wytłumaczenie powodu oraz zaradzenie temu.
Przecież to był pierwszy egzemplarz, to przecież wiadome jest, że trafi się taki czy inny detal do poprawki, tylko trzeba to na luzie analizować.
Daniel napisał(a):
Ps.widzialem twojego STARA jest naprawde świetny ;)
Dzięki za komplement, ale czuję się w obowiązku napisać, że Star jest produktem APM, a ja tylko zaprezentowałem złożony prototyp, swoją drogą mnie też się podoba.
Tak więc Danielu, bardziej na luzie, Tak Ty jak i reszta niech traktuje dyskusje, bo czasem odnosi się wrażenie, jakby ludzie odpierali jakieś osobiste przytyki zamiast prowadzić dyskusję tematycznie i na poziomie - konkret rządzi - kto nie podaje konkretów, to zawsze może liczyć na zbesztanie.

CoCu jak zwykle dziękuję za neutralizujący tekst, co ja bym chłopie bez Ciebie tu zrobił, chyba by mnie wgnietli w parkiet ;)
 

jan-kol

Aktywny użytkownik
Reakcje
28 0 0
Fiki-Miki napisał(a):
Podstawą dobrze wykonanych modeli, szczególnie takich z napędem jest technologia w pełnym rozumieniu tego słowa. Jeżeli firma dba o prestiż tak jak ROCO to większość podzespołów do swojej produkcji wykonuje u siebie. Napędy ROCO łącznie z silnikami od dziesiątków lat są konstruowane przez tą samą firmę. Wielu z was leżało w pieluchach kiedy ROCO konstruowało od A do Z swoje modele i tylko kilka wiodących firm na świecie instaluje w swoich wyrobach silniki własnej konstrukcji tak jak to robi ROCO (obecny GUTZOLD do nich nie należy)
Jak ktos nie widzial jak jest zbudowany napęd ROCO i Gutzolda oraz czym się różnią obie konstrukcje o to dwie foty. Gołym okiem widać róznicę w wielkości silników i sposobie zawieszenia wózków. Nie wiedzieć czemu u Gutolda wózek jest zawieszony na SZPINDLU w górnej części balastu przez co dynda się pod obudową. Silnik ma tylko jeden ciężarek bo dwa za bardzo by go obciążały. Tak więc, który naped jest lepszy - wnioski nasuwaja się same.
 

Załączniki

Szymon

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Ja wrzuce avi jak jezdzi moj Gutzold :), Vmin, jazda po odcieciu pradu, z dzwiekiem zeby bylo slychac ze nic nie slychac :) jak jedzie. Moge tez go pokatowac troche i pokazac jak bez problemu "przeciaga" z mala predkoscia dwa stojace elektrowozy Roco (oraz ze vice-versa to sie nie uda). Jest to po Br155 tez Gutzold najsilniejsza lokomotywa (przeciaga nawet wazacy prawie 1kg 13 osiowy BR06 Brawy :LOL:
 
OP
OP
M
Reakcje
6 3 0
Będą dostępne także w innych sklepach :roll: a co do trwałości napędu Gutzolda to wytrzymał 2 lata ciągłej eksploatacji na makiecie M1 a Roco padało po 4-6 miesiącach całkowicie. W Gutzoldzie i tak nie padł napęd a w sumie same obręcze kół, jeździły po torach Piko A-Gleis a one mają cienkie główki szyn i wrzynały się w koła. Ale ta dyskusja się powtarza - kiedyś o tym było, jeden lubi rybki a drugi akwarium.
 

Fiki-Miki

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Jestem w stanie uwierzyć we wszystkie zjawiska po za tym, że M62 Gutzolda jest lepsze od M62 ROCO. Ten model Gutzolda na mitycznym torowisku M-1 pewnie tylko stał, a nie jeździł. Porównywanie modelu Gutzolda do modelu ROCO to porównywanie Fiata 126 (produkt samochopodobny) do innych marek.
Niektórzy myślą, że coś wiedzą ale tak naprawdę dalej nic nie wiedzą! Pozdrawiam Fiki-Miki
 

Fiki-Miki

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
A przechodząc do sedna dowolnej interpretacji dowolnego zjawiska; jeden lubi grube inny chude, trzeci blondynki, a czwarty kudłate i nijak to się ma do pojmowania który produkt jest lepszy a który gorszy!
 

Szymon

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Ja to nic nie lubie ani nie lubie :) Mam 30 nowych lokomotyw firm Roco, Gutzold, Brawa, Trix i Piko, zadnej hobby czy play same modele professional po prostu mowie co widze.

Najwiecej mam lokomotyw Roco, rowniez Gagarin Roco wiem ze ma wiecej szczegolow niz Gutzold.

A to ze pisze ze Gutzold jezdzi ciszej, ma mniejsza predkosc Vmin, jest silniejszy niz Roco to nie pisze bo "lubie" tylko bo tak jest bo sprawdzilem to empirycznie.

A moja ulubiona lokomotywa jest Roco Ae6/6.

Ktora jest bardziej odporna na dlugie uzywanie nie wiem bo nie sprawdzilem. Gutzold jest na pewno mniej ergonomiczny do serwisowania - w Roco jest swietny patent na odkrecanie metalowych denek wozkow, w Gutzold trzeba sie silowac, do tego nie mozna sie dostac do wozka bez odciecia kabli, i to prawda - wozki sa zamontowane na jakiejs plastikowej osce pionowej - rowniez w BR155.

To wszystko prawda jak i to ze silnik wyglada na mniejszy (ale nie tak znowu wiele).

A mimo to Gutzold jezdzi lepiej niz Roco.
 

Fiki-Miki

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Szymon - A to, ze piszesz, że Gutzold jeździ ciszej, ma mniejsza predkosc Vmin, jest silniejszy niz Roco to nie pisze bo "lubie" tylko bo tak jest bo sprawdzilem to empirycznie.
Fiki-Miki; może twój Gutzold jeździ ciszej ale nikt mi nie wmówi, że jest silniejszy. Każdy Gutzold zdycha przy takiej ilości wagonów przy, której ROCO nawet nie zwalnia. Testowaliśmy to w klubie na kilku imprezach.
 

Darth Maul

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
462 1 0
Powiem wam, że w Gutzoldzie wadą jako tako jest mocowanie sprzęgów.Ten element łatwo urwać.Dzsiaj sie o tym przekonałem :sad: Wystarczy ze jest lekko wygięty, a ma tendecje do wyginania.Jak jest wygięty i jedziemy gagarinem minimalne złe dopasownie szyny np.Piko z Roco, wiemy ze nawet szyny roco2,5 i piko 2.5 różnią się.Zawadzi tak pare razy i już mozemy ten element wyrzucić.W roco to jest o wiele lepiej rozwiązane.A co do silników to wielkość nie zawsze pokrywa się z mocą :D Sam sprawdzałem i Gutzold jest mocniejszy mimo ze ma napęd na 4 osie a Roco na6.Ale obecnie preferuje Roco :D
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.001 125 22
Dla mnie lepsze jest Roco.

Decyduje o tym wygląd budy i podwozia. To detale o tym decydują. Jest sporo takich, które zdecydowanie są na korzyść Roco. Gutzold to taki stary model sprzed 20 lat, ale z bajerkami które dzisiaj stanowią standard. Zaś Roco to jak dla mnie wyrób w pełni na miarę dzisiejszych modeli.

Co ciekawostka. Chcąc wykorzystać wózki z tych modeli do TEM2/SM48, czy też do 311D problem stanowią stopnie zamocowane na tychże wózkach. W Roco wystarczy tylko je wyciągnąć i zamaskować otwór po ich mocowaniu. Zaś w Gutzoldzie odlane są razem z wózkiem. Więc wykorzystanie w innym modelu odpada, chyba żeby próbować to wyciąć. Podobnie jest z cylindrami hamulcowymi.

Jeśli się nie mylę, to w Gutzoldzie dochodzi problem wychylania się zgarniacza na łukach. Czy tak naprawdę jest? Jeśli tak, to całkowicie jak dla mnie takie coś odpada.
 

Szymon

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
CoCu napisał(a):
Jeśli się nie mylę, to w Gutzoldzie dochodzi problem wychylania się zgarniacza na łukach. Czy tak naprawdę jest? Jeśli tak, to całkowicie jak dla mnie takie coś odpada.
tak, wychyla sie zgarniacz

roco znacznie wiecej ma detali - gutzold znacznie lepiej jezdzi
 

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Szymon napisał(a):
Jednak 21 wagonow to niewiele.
To tutaj jest fotka jak mój gagarin ciągnie swobodnie w analogu równiutkie 50 wagoników. A żeby było śmieszniej to w sumie jest hybryda bo zbudowany jest z Gutzolda ale silnik ma Buehlera 304 czyli parametrycznie niemal ten sam model co jest pakowany do Roco :>
 

Szymon

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Acid Rain 1973 napisał(a):
Szymon napisał(a):
Jednak 21 wagonow to niewiele.
To tutaj jest fotka jak mój gagarin ciągnie swobodnie w analogu równiutkie 50 wagoników. A żeby było śmieszniej to w sumie jest hybryda bo zbudowany jest z Gutzolda ale silnik ma Buehlera 304 czyli parametrycznie niemal ten sam model co jest pakowany do Roco :>
czesc, robi wrazenie - ja tam jestem za Guetzoldem - a silnik Buehlera chyba lepszy niz Roco. (zeby mnie ktos nie posadzil Roco tez bardzo lubie i mam ich najwiecej ale po prostu akurat Guetzold jezdzi z moich loko najlepiej ex equo z Trix SoftDrive.

BR155 Guetzold jest jeszcze mocniejszy (Masa 840g przy sredniej Roco 450g :) )

Badylek - wrzuce avi dzis wieczorem jak zdaze.

pzdr
 

DRACULA_

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
:grin: Makieciarz podaje do wiadomości że będzie wchodził na rynek z fabrycznym modelem Gutzolda... i w tym momencie rozlega się wrzask poważnie amputowanego z rynku rękodzielnika pojedyńczych egzemplarzy.
Które zapewne jeszcze będzie okazjonalnie sprzedawał , ale już w stosunku do masowego producenta jak 1:100.

jan-kol napisał :
Własnie, że się mylisz Szymonie. Bo silnik Roco jest wytrzymalszy od silnika Gutzolda, jest ponad to wiekszy...itd
Silniki Buhlera o podwyższonej jakości - jakie stosują w swych modelach Fleischmann , Piko , Gutzold są silnikami praktycznie bezobsługowymi o wysokiej jakości wykonania komutatora i szczotek .
W dodatku o imponującej mocy.

I nie ma tu nic do rzeczy jego rozmiar , są silniki jeszcze mniejsze i jeszcze mocniejsze jak choćby Weinerta.
"Argument wielkości" świadczy tylko o braku znajomości tego zagadnienia ze strony poważnie amputowanego :D na rynku rękodzielnika, bądź liczenie na głupotę czytających tego rodzaju "uzasadnień"...na ale niestety taka jest nieubłagana ewolucja rynku modelarskiego.Gdzie młot produkcji masowej przetrąca przyszłość rękodzielnika którą sobie liczył na pół życia...

Co do samego silnika stosowanego w swoich modelach przez Roco ; jest to uciążliwy erzatz wymagający sterylnych wrunków czystości komutatora i szczotek.Erzatz bezustanie zawalający się nagarem pomiędzy sekcjami komutatora.

"Pan Wilk" we własnym K.M.i D. zamieścił swego czasu obszerny artykuł na kilkanaście stron !!! w którym porównywał konwersje ST44 Dracula(podstawowa bez opcji obracanego wentylatora oraz świateł manewrowych i oświetlenia kabin) i Jan-Kol.Uznając je za równorzędne.
Andrzej Wilk zafundował tym samym wielka darmową reklamę Jan-Kolowi na którą nigdy nie było i nie będzie poważnie amputowanego na rynku stać.

Ale takie otrzymał "podziękowanie" - tekst poniżej

Jan-Kol napisał :
Przereklamowali ten model Piotrowski razem z Wilkiem...a pojęcia o tym aż tak wielkiego nie maja, szczegolnie Pan Wilk. Piotrowski reklamuje (przesadnie) ten model wszedzie gdzie się da aż się rzygać chce bo na nim robi waloryzacje i ma w tym przecież interes.
Sądzić mozna, że ja robie podobnie-fakt, ale akurat ja mam podstawy by twierdzić to co twierdze.
Naprawdę rzygać się chce ! czytając poważnie amputowanego na rynku zważywszy na moje wsparcie w P.M.R. K.Koj jakiego swgo czasu mu udzieliłem.
Prosząc Krzysztofa Koja o preferencyjne potraktowanie Jan-Kola w temacie dokumentacji do polskiej chłodni o czym Jan-Kol wiedział.I istotny rabat otrzymał.

Histeryczny zarzut o przesadne reklamowanie wszędzie gdzie się da świadczy tylko o wściekle bolesnym odczuwaniu obecności moich konwersji w kolekcjach modelarzy w Polsce i zagranicą przez amputowanego...



Na koniec mam jeszcze jedną masakryczną wiadomość która dokona kolejnego nie kończącego procesu amputacji :twisted:
Otóż po sukcesie ST44 -003 włodarz Dream i to za moją ustawiczną namową ma w planach i to nie odległych , emisję BR230/232 czyli "Ludmiły" w malowaniu prywaciarzy, wielu prywaciarzy...
Cena detaliczna modelu-zważywszy na dosłowne zadeptywanie się na rynku konkurencji- nie przekroczy 400zł.

W sumie to post poważnie amputowanego na rynku cieszy mnie do łez :LOL:
Zawsze perwersyjnie sycił mnie widok bezsilnych , osaczanych inicjatyw przez zadeptującą konkurencję produkcji masowej... o 60% tańszej.
Uwielbiam te kapitalistyczne ekscesy masakrowania , eliminacji czyjejś tzw drobnej "przyszłości" .
Ten ból przetrąconych nadziej i ten strach wyzierajacy jak z postów Jan-Kola który rozpaczliwe piszczy na samą juz treść anonsu Makieciarza -Piotra Hedy któremu życzę owoców współpracy z rodziną Gutzoldów.

Pozdrawiam wszystkich userów F.K.-M.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
M
Tabor 6
Tabor 0
Tabor 20
Tabor 4
Tabor 5

Podobne wątki