• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

M62-1764 od Gutzolda

jan-kol

Aktywny użytkownik
Reakcje
28 0 0
Szymon napisał(a):
roco znacznie wiecej ma detali - gutzold znacznie lepiej jezdzi
Ale Roco, nawet jesli jezdzi gorzej od Gutzolda, to jest to tak niewielka róznica, ze wszystko przemawia na korzyść Roco, ponieważ jesli napęd jest tylko troche gorszy, co prawie nie robi wielkiej róznicy to zawsze oko chce się powiesić na właściwie odwzorowanym wyglądzie...Czyli jednak Roco jest lepszym wyborem. Jest bardziej powazny od Gutzolda, m.in. ze względu na chociażby ten zgarniacz Guzolda który przypomina lokomotywki z BTTB z lat 80 i płaskie detale wózka, kanciasta rynienka nad oknami czołowymi, wszystkie na jedno kopyto-tłumik i trojdzielna żaluzja-w Roco ma się wybór itp.

A co do ET22 to podjąłem działania w tej kwestii...i mam wszystko co potrzeba-kończę model matkę i zobaczymy co z tego wyjdzie :D

Szymon napisał(a):
a wy idziecie po najmniejszej linii oporu - ten JanKol ma zapowiedz et21 i co? kiedy to bedzie?
ten Jan-kol mówi, ze będzie jak napęd dobierze...i będzie :smile:

Szymon napisał(a):
ci nasi "producenci" to jak na razie jedynie maluja i doklejaja jakies duperele-szczegoly to istniejacych modeli renomowanych producentow ew. robia jakies male wagoniki (zreszta tez chyba z modeli zachodnich) - troche za slabe doswiadczenie zeby tak w ciemno zaufac
Robią to, bo na to też jest jakiś popyt i to mozna zrobić szybko, a model od podstaw troche trudno zrobić tak szybko.
 

DRACULA_

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
CoCu
DRACULA[/b], tak zupełnie poważnie.
Po co takie mocne słowa i zarzuty pod adresem jakby nie patrząc konkurencji? Czuję w stosunku do Ciebie szacunek, jednak takie wypowiedzi mogą zmienić to. Może inni mają podobne odczucia co ja w tej materii.
To mnie pierwszego "uderzono" za nic...patrz tekst Jan-Kola w którym pisze że "rzygać mu się chce już na moje reklamy ST44"
A tak swoją drogą to gdzie są te "wszechobecne" moje reklamy ? Na silikonowych cyckach Dody w TVN ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Czego nie zawiążecie Ligi Modelarskich Konsumentów Wielkoseryjnych Modeli PKP ?
W dobie internetu wpisanie się na utworzoną listę - choćby na tym forum - zorientowało by wszystkich , ilu nas jest chętnych np. na Ol49 czy Pt47 produkcji Roco czy Brawy.
Ale listę z nazwiskiem , adresem i kontaktem tele-meilowym oraz wiekiem , powtarzam wiekiem konsumenta.Osoby pracujące stanowiłyby 90% pewnik.
Przedpłaty , złożenie się na opracowanie formy ale przy pomocy poważnego dystrybutora, stabilnego finansowo sprawdzonego od lat na rynku ( Dream) z zabezpieczniem prawnym.Ale u poważnego producenta...z naglośnieniem sprawy w Świecie Kolei, K.M.i D. a takze w niemiecko języcznej prasie którą powinna sie zainteresowac takim wydarzeniem.

Wypnijcie d*** na niedopracowane parowozy po 7 tyś czy spalinowozy po 2.5 tyś.

Zawsze może być taka sytuacja że będzie nas mało ale w przypadku gotowości zapłacenia 2000zł za model wart 1000zł , producentowi opracowanie parowozu i wykonanie form oraz partii 1 tyś egzemplarzy opłaci się ...a w przyszłości 5 letniej przyniesie dochód zapewniając produkcję na 20 lat.
Model można zaprojektowć tak żeby bez problemu mutowć numery i parowozownie.
Napewno są tacy co kupia na przestrzeni 2-4 lat 3,4 czy nawet 5 OL49 czy Pt47.
Więc wystarczy nas 300-400 zdecydowanych.
Nie wierzcie że formy kosztują setki tysięcy euro , to jest kłamstwo rozpowszechniane przez "wielkich" mające odstraszyć potencjalną konkurencję.

Bez produkcji wielkoseryjnej modeli polskich parowozów nie widzę dalej łykania wszystkiego z napisem PKP.
Bo co to będzie ciągnąć ?!
 

xdamian

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Draculo ja na początek bym proponował aby powstała jako wyrób wielkoseryjny ET 21.
Forma dla niej jest prostsza od formy jakiegokolwiek parowozu.
Klient który by kupił parowóz PKP, to podejrzewam, że na 95% ET 21 też kupi.
Występuje w epokach 3,4,5,6.
W malowaniu PKP i prywaciarzy.
Nie wiem czy one mogły pracować w trakcji podwójnej, jeśli tak to można wypuścić też wersje bez napędu.
Jedyny mankament to to, że posiada pantografy;-) i część ortodoxów modeLLarstwa stwierdzi, że jest be z tego powodu ;-)
Przy cenie 500-600pln zakupił bym po jednej z ep 3 i 5.
 

metall

Użytkownik
Reakcje
283 0 0
Jedna istotna rzecz została pominięta,Gutzold zainteresował się polskim rynkiem(i chwała mu za to),jeśli model się sprzeda pewnie zrobią następne.Spór o to który model -Roco czy Gutzold jest lepszy jest bez sensu,punkt jest po stronie Gutzolda bo ma robić ten model,a Roco ma lepszy detal(ale nie ma modelu). W interesie jan-kola powinno być by ten model się sprzedał,bo początkujący 'kolejkowicz" i tak nie wyda na model ponad 1000zł bo bedzie mu się wydawało zbyt dużo,ma wiec alternatywę.po jakimś czasie poczyta ,popatrzy i wtedy zmieni na lepszy.
Co do inicjatywy DRACULI o zalożeniu Ligi ... PKP to popieram pomysł ,chociąż najpierw trzeba by ustalić jeden najbardziej pożądany model,potem listę chętnych.Myślę że jest tu ktoś mogący poprowadzić tę inicjatywę. Jesli ST43 w tak absurdalnej cenie w stosunku do jakości się sprzedało, to każdy inny model PKP znajdzie nabywców
 

DRACULA_

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Twardy napisał(a):
DRACULA napisał(a):
Nie wierzcie że formy kosztują setki tysięcy euro
A ja mam do Ciebie bardzo konkretne pytanie i proszę jako znawcę tematu o równie konkretną odpowiedź.
Ile kosztuje forma ?
Nie napisałem nigdzie że jestem znawcą tematu form i specjalistą od wyceny.
Ale nie traktuję Twojego pytania jako ironicznego.Więc...

Przypomnijcie sobie jak w jednym K.M.i D. opublikowano wiadomość że opracowanie modelu parowozu kosztuje ponad 0.5 ml euro.
Informację taką uzyskał A.Wilk podczas wizyty na Targach w Norynberdze ok 2002 r.
Do dnia dzisiejszego nikt z "wielkich producentów zachodnich" tej info. nie potwierdził ani nie zaprzeczył w alkowianych rozmowach.
Więcej, można odnieść wrażenie że temat jest tabu ! skrzętnie unikany wręcz, przez producentów zachodnich.
W całym dociekaniu chodziło o formy trwałe ,stalowe, obliczone na tysiące jak nie 10-tki tysięcy egzemplarzy.

W 2002 r robiliśmy obliczenia z R.Chołdą na produkcję SU45 w Polsce !
Wyszło na ówczesne ceny 130-150 tyś złotych za opracowanie i wykonanie form bez układu napędu. W grę wchodziły formy obliczone na 5 tyś egzemplarzy.Choc wykonawca gwarantował jakość do 3 tyś , dalej miało być już pomału coraz gorzej.

W jednym z Instytutów Mechaniki Precyzyjnej podano mi cenę opracowania przekładni,kardana, silnika t.j. samego projektu technicznego nadającego się do produkcji napędu do tendra w tym i użycia materiałów.Cena wyniosła na gębę po analizie ( tydzień) modelu Roco przez technologa i postawionych wymogów przeze mnie ( płynna jazda, koło zamachowe ect.) 5 tyś.zł.

Od 2 lat słyszę o formach krótkiego użytku tańszych kilka-kilkunastokrotnie z innego materiału niż stal.K.Koj zna nawet nazwę tego materiału, ale ja nie pamiętam.

Takie same model parowozów w USA są o 40% tańsze w sprzedaży detalicznej niż w U.E.

Pojawiły się zadowalająco odwzorowane modele Roco , Trixa i szykuje się SM42/SU42 Piko w cenia 190-250 zł !

Przed 3-4 laty pojawił się BR35 Roco z metalowymi kołami RP25 w cenie 600zł z kardanem i DCC !

Na podstawie takich info. doszedłem do stwierdzenia ze "oficjalna" cena form jest zdecydowanie niższa niż się nam wydaje i że jest to "straszak producendzki".
Chceta to się śmiejta ( :LOL: :LOL: :LOL: ) ze mnie, ale ja się śmieje z Was. :D

Jeszcze raz powtarzam ja widzę 2 problemy :
Pierwszy : zdefiniowanie konkretnej liczby potencjalnie chętnych w Polsce i zagranicą i przyblizonej liczby egzemplarzy jaki kupią.
Drugi : przesadne nasze wyobrażenie o kosztach jakie wytwarza banda zachodnich kabalistów-producentów.

Zresztą jeden z obecnych kreatorów rynku HO PKP zwracał się nie tak dawno do Brawy o wycenę opracowania wagonu i...producent nigdy nie odpowiedział
[shadow=red] Bo to jest kabalistyczna zmowa zachodnich gnid ! [/shadow] :devil:
Gnid które chcą zbytu i Ty możesz być klientem , detalicznym odbiorcą-sklepem ale nigdy producentem własnych konstrukcji , tak potrafią dbać o własną d*** cyniki zachodnie !
Dotowane decyzjami brukselskich europedałów... :smile:
 

xdamian

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Witam,

W czasie wizyty forumTT u Tilliga w Sebnitz, na pytanie o cenę projektu BR 52 (wtedy nowość) w TT nie chciano nam odpowiedzieć. Powiedziano nam, że czas przygotowania od projektu do gotowego modelu, trwa około roku. Po delikatnym naciskaniu ich wyszło, że całkowity koszt zamkną się w granicach 100tyś euro. Projekt ET21 lub SP/U 45/46 powinien być zdecydowanie tańszy. Prostsze formy, mniej detali, prostszy napęd.

Teraz jest kwestia ile tańsi są Chińczycy. Bo patrząc na Amerykańskie modele to raczej znacznie. Modelu wielkoseryjnego PKP chyba szybciej się doczekamy od Azjatów niż od naszych lub europejskich producentów. Może czas się pofatygować do chin ?? Może nie od razu z projektem lokomotywy, ale może jakiegoś wagonu?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 122 22
Pamiętam jak żywo, że była już na tym forum rozmowa na temat produkcji polskich lokomotyw w Chinach. Wtedy chyba padła kwota 200 tyś zł, która miałaby zawierać już dosłownie wszystkie koszty.
 

xdamian

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
To co robimy ściepę ? Podejrzewam że w parę osób (nie więcej niż 10) można by tą kwotę uzbierać. A podejrzewam, że interes pewniejszy, jak nasze emerytury z ZUS i OFE.
Tylko ile i w jakim czasie sprzeda się tych lokomotyw? Ktoś wie jak duże były partie OKl, Tw, ST44 by Roco ? a jakie Ok1 FL?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 122 22
makieciarz, skoro jak podawałeś we wstępie, oraz ostatnio, coś na targach w Norymberdze ma zostać zaprezentowane, to jeśli tylko się tam wybierzesz, to zdaj nam proszę tutaj relację z tego co tam zobaczyłeś, oraz jakie są szanse ukazania się tego modelu i kiedy.

We wstępie wspominałeś też o Euro. Niestety zaczęło szaleć, więc i cena byłaby wyższa zapewne jednak, niż początkowo się zdawało. :???:
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
M
Tabor 6
Tabor 0
Tabor 20
Tabor 4
Tabor 5

Podobne wątki