• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Mój tabor

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.713 443 99
Prototypy i pierwsze sztuki w ogóle nie miały wystających reflektorów.
http://mpgk.cal.pl/albums/userpics/10020/SP45_1979-mp.jpg
...i te podobają mi się najbardziej. Szkoda, że nie zostawili takich w tej lokomotywie w produkcji pozostałych lokomotyw bo moim zdaniem bardziej "strasznie" wygląda z takimi zagłębionymi lampami :) a ja lubię horrory :D.
A tak na poważnie - ktoś wie jaka była przyczyna zmian w konstrukcji reflektora? Tamte zagłębione źle świeciły, czy może chodzi o jakieś inne kwestie?
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.694 65 3
Taka mikro waloryzacja mojej SP45 082. Odetkalem trąbki i pomalowalem mrok w korytarzu.
20170614_204143.jpg
20170614_204300.jpg


Chciałbym pomalować wnętrza kabin, jednak opis kolorów w książce nie pozwala na nawet przybliżone odwzorowanie kolorystyki. Chociaż jestem kolejarzem to SP45 oglądałem tylko z zewnątrz. Czy ktoś potrafi podać w przybliżeniu jak te kolory wyglądały.
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
To prawda... zostaje tylko wałkowanie zdjęć , "zaglądanie przez szybę" i wróżenie z fusów.

Ja kabiny w swojej SP45-204 zrobiłem tak a w SP45-082 zamierzam zastosować podobne kolory, z tą różnicą że w kabinie A drzwi do przedziału maszynowego zrobię w kolorze ściany.

20170414_221829.jpg
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Swoją drogą te kabiny w polskich lokomotywach to temat rzeka, praktycznie każdy egzemplarz jest inaczej malowany podczas napraw, a zdjęć czesto jak na lekarstwo.
Efekt natomiast robi się fajny po złożeniu całości do kupy, napewno lepiej to wygląda niż fabryczna Piko.
Moja SU45-263, zdjęcia robione z fleszem aby dobrze je podświetlić.
20170322_214302.jpg

20170322_214248.jpg

20170322_213509.jpg
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
5.005 33 0
No kto by pomyślał że ludzie będą wnętrza kabin malować. Pełen szacun Karol za robotę. Fajnie to wygląda. Widzę że też Weinerta wstawiłeś w czołownicę. To już double extra :)
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Dzięki... jeśli chodzi o Weinert-y to w SU45 to pikuś, najwięcej pracy z ich montażem było w SM42 Piko. Rachunek prosty... 1 stonka = 3 stępione wiertła, ale efekt jakiś jest... Ja jestem zadowolony.
Podziękowania dla Ostbahna za świetne blachy dla tego modelu.
20170615_152859.jpg

20170615_152840.jpg

20170615_151208.jpg

20170615_151130.jpg

20170615_151225.jpg

20170615_151148.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.883 526 30
Chciałbym pomalować wnętrza kabin, jednak opis kolorów w książce nie pozwala na nawet przybliżone odwzorowanie kolorystyki.
Ja nie raz jechałem w kabinie SP45 w latach osiemdziesiątych, ale moja pamięć też jest ułomna. Zresztą wtedy nie zwracałem za bardzo uwagi na takie rzeczy. Ale jedno, co pamiętam z całą pewnością, to to, że pulpit był malowany na jasnozielono-seledynowo (kolor podobny, lub taki sam, jak góra pudła). Ten zwyczaj przetrwał do lat dziewięćdziesiątych, ale wtedy, podobnie jak do malowania zewnętrznego, stosowano już bardziej "trawiasty" odcień zieleni, jak np. w EP05-16, którą sfotografowałem w Rzepinie w 2004 roku, a pokazałem tu: http://forum.modelarstwo.info/threads/ep05.15251/page-2

Co do ścian kabiny, to mogły być też seledynowe lub jasno szare, ale może też, jak w tej EP05-16, wyłożone laminatem drewnopodobnym? Chociaż raczej nie przypuszczam, by lokomotywy z fabryki wychodziły z taką laminatową "boazerią". Ale trzeba pamiętać, że cały czas mówimy o epoce IV i czasach do drugiej połowy lat 1980-tych.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.694 65 3
Do tych oliwkowych wagonów warto pomyśleć o lokomotywe z IV epoki np. SP45 082 lub EU07 161 a SU45 mogła by mieć stałe zatrudnienie przy pietrusach Bhp ex.Bipa
[DOUBLEPOST=1497784519,1497783850][/DOUBLEPOST]Oczywiście napisałem do tej wypowiedzi
 

VSM

Użytkownik
Reakcje
89 0 0
Zacna kolekcja (y) To za SU45 to Herisy...?
Tak, to są wagony Herisa.

Do tych oliwkowych wagonów warto pomyśleć o lokomotywe z IV epoki np. SP45 082 lub EU07 161 a SU45 mogła by mieć stałe zatrudnienie przy pietrusach Bhp ex.Bipa
[DOUBLEPOST=1497784519,1497783850][/DOUBLEPOST]Oczywiście napisałem do tej wypowiedzi
Mniej więcej taki jest plan. Aczkolwiek ta część taboru należy do mojego ojca :)
 

raf_oct

Znany użytkownik
Reakcje
270 3 0
Lokomotywy nabyte w ciągu ostatnich 6 miesięcy w tym dwie świeżuchne z ostatniego tygodnia.TKt48 wymaga jeszcze wiele pracy, model SP45 cudowny, a SM42 po prostu dobry.Zawsze chciałem te lokomotywy zwłaszcza tę serię parowozu
tkt4.JPG
tkt.JPG
tkt1.JPG
tkt2.JPG
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.501 112 11
...i te podobają mi się najbardziej. Szkoda, że nie zostawili takich w tej lokomotywie w produkcji pozostałych lokomotyw bo moim zdaniem bardziej "strasznie" wygląda z takimi zagłębionymi lampami :) a ja lubię horrory :D.
A tak na poważnie - ktoś wie jaka była przyczyna zmian w konstrukcji reflektora? Tamte zagłębione źle świeciły, czy może chodzi o jakieś inne kwestie?
Takie tez mi sie podobaja. Nie zdziwil bym sie, gdyby pozostawienie tego wygladu wywolalo przydomek "Rekin" :podstepny:. W latach 80 pamietam taka gruba encyklopedie z kolorowymi ilustracjami, byl w niej wlasnie rysunek SP45 w bialo-czerwonych barwach z takimi reflektorami. Zastanawiam sie czy faktycznie pierwszy prototyp nosil przez krotki czas takie malowanie. Chyba zmienili te lampy ze wzgledu na dogodnosc w zmienianiu zarowek, lub wieksza prostote konstrukcji tak jak to zrobili w ET22.
Taka mikro waloryzacja mojej SP45 082. Odetkalem trąbki i pomalowalem mrok w korytarzu. Zobacz załącznik 485422 Zobacz załącznik 485421

Chciałbym pomalować wnętrza kabin, jednak opis kolorów w książce nie pozwala na nawet przybliżone odwzorowanie kolorystyki. Chociaż jestem kolejarzem to SP45 oglądałem tylko z zewnątrz. Czy ktoś potrafi podać w przybliżeniu jak te kolory wyglądały.
Zawsze wnetrza polskich lokomotyw kojaza mi sie z seledynowym kolorem, tak jak napisal Kolega Andrzej Harassek. Co ciekawe mialem okazje siedziec w kabinie spalinowozu amerykanskiego F40-PH Amtrak, kabiny w srodku takze byly malowane kolorem seledynowym. Zielony kolor dobrze oddzialywuje na wzrok ludzki, chyba z tego powodu zostal wybrany w kabinach lokomotyw.
[DOUBLEPOST=1498650839][/DOUBLEPOST]
Lokomotywy nabyte w ciągu ostatnich 6 miesięcy w tym dwie świeżuchne z ostatniego tygodnia.TKt48 wymaga jeszcze wiele pracy, model SP45 cudowny, a SM42 po prostu dobry.Zawsze chciałem te lokomotywy zwłaszcza tę serię parowozu]
Super, az mi powialo Jelenia Gora z lat 80-tych:)
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolekcje 16
Kolekcje 29
Kolekcje 0
Kolekcje 13
Kolekcje 296

Podobne wątki