• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa Ls40

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.359 17 2
#1
Jednocześnie z Gagsem powstaje LS40 blaszki są już u mnie w domu więc w ciągu kilku najbliższych dni zaprezentuje gotowy model. Nie ma dużo części do montażu więc szybko powinno pójść.
20160519_094617.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.359 17 2
#2
Powoli się składa. Czekam na śrubki. Są i stopnie ale najpierw muszę wymyślić napęd.
20160520_142527.jpg 20160520_142330.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
302 0 0
#3
Powstała też koncepcja napędu Ls40. Silnik Bühlera 24V przy 16V DCC rozkręci się do 4500 rpm. Po przełożeniu 1:4 przez tryby Steba o skośnym uzwojeniu (bardzo ciche) oraz po przekładni ślimakowej Slatersa 1:2,9 osiągamy pożądaną prędkość obrotową 380 rpm na osi kół, co odpowiada 60 km/h, co jest dużo za dużo przy prędkości maksymalnej fabrycznej 11 km/h. Jest też szansa że zmieści się głośnik Dietz'a lub Visaton BF32 o średnicy 20 mm. Ośka wzdłużna w przekładni ślimakowej na osi napędowej jest o zmiennej średnicy 2/3 mm i umocowana na stałe w konstrukcji ostoi przy pomocy łożysk 2/5 i 3/7 mm. Dzięki temu oś ma szansę ruchu skrętnego, co pozwala na resorowanie zależne kół i miękkie układanie się lokomotywy na nierównościach torów. Koła Slaters'a 7832 o średnicy 18,6 mm, co odpowiada w naturze ok.840 mm.

Spróbuję jeszcze na silniku Mashimy z innym układem napędu.

Lokomotywę trzeba będzie dobrze dociążyć, aby miała min. 0,5 kg.
Dekoder micro ESU Loksound.

Ls40.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.359 17 2
#4
Głośnik wejdzie między ramę ( jest na to miejsce ) Martwi mnie tylko to dociążenie. Aktualnie model poskładany, gotowy do malowania z kołami waży 102g
 

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
302 0 0
#5
Skonstruowałem jednak lepszy napęd do Ls40 i w dalszej kolejności do Ls60. Obie lokomotywy jeżdżą przecież z prędkością maksymalną 11 km/h. Reduktor ślimakowy jest jedynym rozwiązaniem do dużych redukcji. Zastosowałem niemieckie koła zębate firmy STEBA z redukcją łączną 1:100, mały 0,8-1,1W silnik Mashimy o obrotach 9.000-13.500 rpm z kołem zamachowym. Obudowa skrzyni biegów będzie wykonana z twardego wypalanego laserem tworzywa i zostanie sklejona przy montażu. Zastosowanie łożysk kulkowych praktycznie daje niezniszczalność wykonania. W wersji drugiej z trybem Z=25 można przy tym samym projekcie skrzyni uzyskać przełożenie 1:40 i prędkość obrotową kół 840 mm = 18,6 mm wynoszącą 40 km/h.
Oś i koła od Slatersa. Osie angielskie 1/8" = 3,18 mm wymagają przeszlifowania (przetoczenia) do wymiaru d=3,0 mm pod łożyska w ruchomych i sprężynowanych gniazdach ostoi. Cały układ napędowy opiera się na osi i jednym uchwycie osiowym przeciwdziałającym ruchowi skrętnemu wzdłużnemu, dzięki czemu oś z kołami i cały napęd mogą się wahać na boki i układać do nierówności torów.

Ls40-1.jpg Ls40-2.jpg

wzorowałem się na takich materiałach :
P1030544.jpg s632728036220957318_p189_i1_w1004.jpeg s632728036220957318_p200_i1_w1100.jpeg JH-single-reduction-unit-image-3.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.359 17 2
#6
Trzeba jeszcze wymyślić koła. 9 szprychowe z przeciwwagą i otworem na wiązar.
Tymczasem nadwozie pomalowałem by lepiej widzieć wady montażowe.
Ostoi nie malowałem gdyż w związku z napędem na pewno trzeba będzie coś skorygować.

20160522_112105.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
302 0 0
#8
Otwory na zderzaki są, a wycięcia na zamocowanie sprzęgu nie widzę.
To tylko prototyp do ogólnego zaprojektowania wszystkiego, a przede wszystkim do sprawdzenia w naturze projektu blach.Już wiadomo, że głośnik BF32 nie wejdzie, trzeba będzie inne rozwiązania, być może płaski Visaton K36WP w podsufitkę dachu, tylko że ma słaby bass. ALbo w ramę podwozia ZIMO LS40x22x09 mm 2W/4Ohm.

K36.jpg $_57.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
302 0 0
#10
Paweł, on jest na 3V i pobiera 50mA, czyli ma moc 0,15W. Po pierwsze musiałby chodzić z opornikiem w szeregu, aby zredukować napięcie 16V do 3V, a po drugie obawiam się że jest za słaby aby uciągnąć 3 wagony. Jest tani to go kupię i zrobię próbę jaki stawia opór w dłoniach ?
Ponadto, jak się sprawdzi to dam mu lekkie przełożenie w górę na zębatce 45°np 1:1,2 i będzie kręcił szybciej albo 10% więcej napięcia 3,3V.

Jest jeszcze jeden na 6V, ale nie podali amperażu ani mocy, też go sprawdzę :
http://www.mobot.pl/index.php?site=products&type=873&details=7866

A tak wyglądałaby konstrukcja z tym silniczkiem na 3V, bardzo prosta, wręcz banalna.
Tryby skośne 45°od STEBA w przełożeniu 1:1.

Ls40-3.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Viking_BB

Nowy użytkownik
club 0
Reakcje
4 0 0
#13
Fajnie - w kartonowym światku ostatnio też poczyniliśmy tę lokomotywę :) Wyszła nakładem Świata z Kartonu w skali 1:25 i dla dzieciaków 1:64 :)
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.359 17 2
#17
Mam nadzieję, że to już finalna wersja podwozia gdyż to już 6 wersja.
Pech chciał, że otwory montażowe głośnika pokrywają się z szerokością ostojnicy ale i z tym metodą łopatologiczną sobie poradziłem.
Ciekawostką jest fakt, że oś wzdłużna kolebki będzie równocześnie podtrzymywała pokrywę silnika. :)
Najpiękniejsze nie jest ale to się wszystko wyszlifuje z nadmiaru cyny.

20170203_203007.jpg 20170203_203118.jpg 20170203_203127.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
302 0 0
#18
Nie zapomnij o szczelnej wkładce dystansowej (np z drutu) pod głośnik, aby membrana gumowa miała luz na swoje drgania. Czy te otwory na łożyska mają 5 mm średnicy ?
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.359 17 2
#19
Pod głośnik wytrawiłem pierścień którego nie będę lutował. Jak nie zda egzaminy to podłoże gumowy.
Otwory na zdjęciu mają 3,2mm Dopiero w panewkach ( w środku) mają 5mm.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Spalinowe 12

Podobne wątki