• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lokomotywy Vossloh MaK

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
72 2 0
#1
W Polsce służy obecnie lokomotywa manewrowa G6 produkcji niemieckich zakładów Vossloh (d. MaK), specjalizujących się w wytwarzaniu lokomotyw spalinowych z przekładnią hydrauliczną i elektryczną, których obecnie wypuszczają już 5. serię (są to "hydrauliczne" G6, G12, G18 oraz "elektryczne" DE12 i DE 18). Więcej o seriach tych popularnych w zachodniej Europie lokomotyw można znaleźć na stronie: http://www.loks-aus-kiel.de/.

Na początek zdjęcia G6 w polskiej służbie (źr. flickr).

Vossloh G6 650109 20120923 Innotrans Berlin

PKPC ET22.702 + VOSSLOH G6

P1200537
 

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
129 1 0
#10
Jak dali radę Gravitę wyprodukować to niech tę koniecznie zrobią.
A ma ktos moze Gravite? Bardzo mi sie ten lok podoba. Wiem ze bylo opoznienie w produkcji, a potem juz nie sledzilem. Wyszla w koncu ? Jakies opinie, testy ?
Na YT znalazlem tylko filmy z wersja w N. W necie fotki to glownie wizualizacje.
Strona Brawy podaje, ze albo wyprzedane albo dostawa w IIIQ 2014 - moze ktos ma i moglby sie pochwalic?
 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
791 8 0
#12
Gravita 10BB i 15BB jest dostępna od kwietnia w Świecie Modeli w Rybniku u p. Ryszarda - http://www.swiatmodeli.com/advanced...rch_in_description=0&keywords=Gravita&x=2&y=8. Jest to jednak wersja "podstawowa". Podobno od dzisiaj (mam gdzies to info na piśmie) miała ukazać się wersja Digital Premium (czy coś w tym stylu) z dodatkowymi bajerami - http://www.brawa.de/produkte/h0/lok.../42762-diesellok-gravitar-10bb-northrail.html. Ta też ma być dostępna w Rybniku. Jednak jak będzie - zobaczymy. Też czaję się na jedną z nich.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
72 2 0
#14
W nawiązaniu do ww. postów, podoba mi się ciut starsza seria 2-osiowych Vosslohów MaK, tj. G 322 i G 400. Mam wrażenie, że kolzamowska D418(a) była wzorowana na Vosslohu MaK G 322. Poniżej kilka zdjęć z flickra.

Seria G 322:

Chemion / northrail 322 220 123
by Daniel Wirtz, on Flickr
Chemion / northrail 322 220 123
by Daniel Wirtz, on Flickr
Chemion / northrail 322 220 123
by Daniel Wirtz, on Flickr
Chemion / northrail 322 220 123
by Daniel Wirtz, on Flickr

Seria G 400:

711 + 82 004 + 1842 - nedtrain + ns - mt - 28413
by kevinevers, on Flickr
Lok 702 van Nedtrain op emplacement
by Johnny_Hibma, on Flickr
702 maastricht
by Manuel Draijer, on Flickr
Nedtrain G400B, 712 at Maastricht
by Nik Morris (van Leiden), on Flickr
Nedtrain 712 at Maastricht shunting InterCity rake, driving trailer first
by Nik Morris (van Leiden), on Flickr
NL Ned train 701 Zwolle 29-08-2007
by peters452002, on Flickr
NedTrain 701 Zl (2)
by groeneveld.bert61, on Flickr
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
72 2 0
#18
Vossloh specjalizuje się w produkcji spalinówek z przekładnią hydrauliczną, zaś lokomotywy z przekładnią elektryczna tego producenta nie są aż tak powszechne. Do mniej znanych serii należą np. 3-osiowe manewrówki z przekładnią elektryczną produkcji MaK DE501 (wyprodukowano 20 egz.) i DE 502 (powstało jedynie 13 egz.) . Są to lokomotywy tzw. 3. generacji z lat 80. XX w. Vmax obu typów to 45 km/h. Poniżej kilka ich zdjęć z flickra:

DE 501:

MaK DE 501
by alcoalbe, on Flickr
MaK DE 501
by alcoalbe, on Flickr
EH 763
by Daniel Wirtz, on Flickr
EH 763 @ Duisbug HKM
by Maarten Schoubben, on Flickr


DE 502:

dpr_29_RheinhausenOst_D_190311_LC
by Railleon, on Flickr
Hamburg, 26-01-2013
by Mcn_Martijn, on Flickr
RBH 561 ( MAK DE 502 )
by vsoe, on Flickr
RBH 562 ( MAK DE 502 )
by vsoe, on Flickr
Mittelweserbahn RCD V763
by Klaas Peter, on Flickr
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
72 2 0
#20
Cieszę się, że wątek podoba się.

Teraz czas na inne osobliwości: lokomotywa spalinowa z przekładnią hydrauliczną Vossloh MaK G 2000 BB z asymetrycznymi kabinami, zbudowana w latach 2000 - 2003 w liczbie 20 szt. Ma podobny układ do znanego w naszym kraju "robogagara", tj. występują pomosty po obu stronach przedzału silnikowego. Długość 17,4 m, masa całkowita 87,3 t, w tym 5000 l paliwa. Silnik to Caterpillar 3516 B-HD o mocy 2240 kW zasilający przekładnię hydrauliczną Voith L 620 reU2. Lokomotywa może rozpędzić się do 120 km/h. Powstało jeszcze 48 innych lokomotyw G 2000 BB, ale już z symetrycznymi po obu stronach kabinami.

Poniżej kilka zdjęć tej osobliwie wyglądającej lokomotywy z flickra:

ACTS G2000 + 23058 FSTM
by spoorkeerl, on Flickr
Vossloh G2000 in Rotterdam Waalhaven Yard
by jon33040, on Flickr
Vossloh G2000
by Krali Mirko, on Flickr
G2000 in Rotterdam Maasvlakte
by kilux, on Flickr
Vossloh G2000-1 BB
by steffen68, on Flickr
INFRALEUNA_G2000 BB
by p.seiferth, on Flickr
G2000 CABINA
by Giovanni Grasso, on Flickr
G2000
by Daniel Wirtz, on Flickr
G2000 Diesel Lok OHE met goederentrein te Keulen Gremberg
by pipoclown269, on Flickr
Siegener Kreisbahn G2000
by bahnmeisterei, on Flickr
RBH G2000 bei Moers
by CargoFighter, on Flickr
29-11-13 Breda Prinsenbeek
by Harold Planes & Trains, on Flickr
HUSA G2000 1042 te Zaandam
by Sporingerdam, on Flickr
Onbekende G2000 te Sittard in 2007 (2)
by Bou46, on Flickr
Vossloh G2000 BB
by Frank van Asch, on Flickr
Neusser Eisenbahn 9 @ Lintorf
by Sicco Dierdorp, on Flickr
 

Podobne wątki