• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lokomotywy Vossloh MaK

OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
72 2 0
#25
Z Vosslohów tylko G6 pracował w Polsce. Okazuje się, że G 2000 BB faktycznie miała dopuszczenie w Polsce w l. 2009-2010:

http://www.utk.gov.pl/pl/rynek-wyro...z-swiadectw-dopuszczenia-do-eksploatacji.html

W pliku excela ze strony UTK poz. 8025:

NR: T/2009/0003
TERMIN DO: 30.06.2010
lokomotywa spalinowa typu G2000-3 BB
Vossloh Locomotives GmbH, Postfach 92 93, D-24152 Kiel
WYD.: 12-01-2009

Najwyraźniej ani razu G 2000 BB nie pojawiły się nad Wisłą. Wersja G 2000-3 BB miała symetryczne kabiny po obu stronach i silnik Caterpillar 3516 B-HD o mocy 2240 kW.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
72 2 0
#26
Dziś nieco o MaKu G 1000 BB, czyli 4-osiowej lokomotywie IV generacji Vossloha, produkowanej od 2002 r. Dane:
  • Długość: 14130 mm.
  • Masa całkowita: od 72 do 80 t.
  • Silnik MTU 8V4000 o mocy 1100 kW.
  • Przekładnia hydrauliczna Voith L4r4.
  • Vmax = 100 km/h.
Zbudowano 69 egzemplarzy. Można je spotkać w RFN, krajach Beneluxu, Szwajcarii, Francji i Włoszech.

Kilka zdjęć z flickra:

VFLI 1543 @ Richemont
by Sicco Dierdorp, on Flickr
Captrain D100 105
by Harrys Train photos, on Flickr
NE / northrail 9
by Daniel Wirtz, on Flickr
DH711
by Daniel Wirtz, on Flickr
NE / HGK DH713
by Daniel Wirtz, on Flickr
G1000 Duisburg
by TrickyMartin2006, on Flickr
DH 714
by Daniel Wirtz, on Flickr
Chemion / MRCE 5001578
by Daniel Wirtz, on Flickr
Chemion / MRCE 5001578
by Daniel Wirtz, on Flickr
HGK DH712
by Daniel Wirtz, on Flickr
AVG / MRCE 5001578
by Daniel Wirtz, on Flickr
411 53
by Daniel Wirtz, on Flickr
D2
by Daniel Wirtz, on Flickr
Spitzke/Riebel XR 02
by Daniel Wirtz, on Flickr
D2
by Daniel Wirtz, on Flickr
DH713 Köln West 05.12.2011
by JJCord28, on Flickr
Chemion 08
by Daniel Wirtz, on Flickr
G1000 104 - SNCF
by Giovanni Grasso, on Flickr
G1000 003 SBB
by Giovanni Grasso, on Flickr
FRET IN MANOVRA
by Giovanni Grasso, on Flickr
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
72 2 0
#28
Nie jestem pewien, czy akurat G 1000, ale Maerklin wypuścił swego czasu Am842, zaś Trix produkował odmiany prywaciarzy. Nie wiem, na ile wiernie odzwierciedlały akurat G 1000 BB, podobnie jak modele Liliputa.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
72 2 0
#33
Dziś przyszedł czas na popularną w Holandii lokomotywę z przekładnią elektryczną MaK - DE 6400 zbudowaną w liczbie 120 egz. dla Nederlandse Spoorwegen (NS) w latach 1988-1991. Jest to inaczej seria NS 6400/6500, obecnie niemal wyłącznie służbie DB Schenker Rail Nederland N.V. Lokomotywy tej serii są stosunkowo długie ze względu na powiększony krótszy przedział maszynowy względem podobnych serii DE 1202/DE 1204 i mają 14400 mm długości i ważą ok. 80 t każda. Napęd prądnicy stanowi silnik MTU 12V396TC13. Vmax = 120 km/h. Często można je spotkać w trakcji podwójnej. Chyba najlepszy model H0 tej lokomotywy produkuje firma Rocky Rail. Więcej danych w tym wątku: http://forum.modelarstwo.info/threads/rocky-rail.22262/

Kilka przykładowych zdjęć tych maszyn z flickra:

08421018-5499 Zutphen 29 april 1989
by peter_schoeber, on Flickr
Railion 6497 Hengelo
by Peter Schokkenbroek, on Flickr
NS 6422 at Tiel, August 5, 1991
by cklx, on Flickr
1992.07.15_3109_Eemshaven_6442
by rcbrug, on Flickr
2014.07.04_10702_Delfzijl_DBS 6418
by rcbrug, on Flickr
1993.08.26_4359_Herkenbosch_6432
by rcbrug, on Flickr
NS 6404 Almelo
by Peter Schokkenbroek, on Flickr
NS 6442 Almelo
by Peter Schokkenbroek, on Flickr
6430
by HOMCN, on Flickr
NS 6500 Almelo
by Peter Schokkenbroek, on Flickr
08421082-9370 Delfzijl 7 mei 1992
by peter_schoeber, on Flickr
NS 6492
by HOMCN, on Flickr
Railion 6496+6500+6427; 11 januari 2008.
by groen47, on Flickr
NS 6506
by HOMCN, on Flickr
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
72 2 0
#35
Dziś parę słów o Vosslohu MaK G 1700 - 4-osiowej lokomotywie spalinowej z przekładnią hydrauliczną, wyprodukowanej w liczbie ponad 100 szt. Lokomotywy te należą do tzw. 4. generacji wyrobów Vossloh MaK. Wyróżnia się 4 serie tych lokomotyw:
  • G 1700 BB - pierwsza seria produkcyjna z lat 2001-2003. Powstało raptem 6 egz. Długość lokomotywy 14700 mm, masa całkowita 87,3 t z 3500 l paliwa. Silnik MTU 12V4000R20 o mocy 1500 kW napędzający przekładnię hydrauliczną Voith L 5r4 zU2 pozwalającą rozpędzić lokomotywę do 100 km/h.
  • G 1700-2 BB - druga seria produkcyjna od 2002 r. o długości zwiększonej do 15200 mm. Masa od 80 do 88 t, w tym 4400 l paliwa. Napęd stanowi silnik Caterpillar 3512B-HD o mocy 1700 kW napędzający przekładnię hydrauliczną Voith L 620 reU2. Vmax = 100 km/h. Powstało ponad 21 takich maszyn.
  • Am 843 - wersja dla szwajcarskich zarządów SBB Cargo i BLS. Zbudowano 79 egzemplarzy. Długość jak powyższej, masa 80 t., w tym 3500 l paliwa. Napęd to silnik Caterpillar 3512B DI-TA-SCAC o mocy 1500 kW z przekładnią hydrauliczną Voith L 5r4 zseU2. W zależności od wersji (manewrowa lub liniowa) Vmax = 40 albo 100 km/h.
  • G 1700-2 BB - szerokotorowa wersja (1668 mm) specjalnie zbudowana dla hiszpańskich zakładów metalurgicznych Arcelor Espana w liczbie 2 szt. Parametry jak Am843.
Kilka zdjęć z flickra:

Una MaK G 1700 a Garraf
by EuroCity, on Flickr
Mak G 1700 Comsa
by phantom-II, on Flickr
Torpedos en El Valle
by rapidoelectro, on Flickr
92 80 1 277 018-8 D-BLP
by Linie 3, on Flickr
Bremen,13.04.2013 - MWB V2304
by engelbrechtuwe, on Flickr
SBB - Am843.010-0 - Chiasso - 22 Luglio 2010
by Carlo Bonari, on Flickr
SBB Am843 068
by maurizio messa, on Flickr
Trudy
by maurizio messa, on Flickr
SBB AM 843 041-5 Cockpit
by Kecko, on Flickr
NIAG 1 277 804-1 Koblenz-Lützel
by michaelgoll777, on Flickr
IMG_5985A
by portitzer, on Flickr
MWB G1700BB
by dennisfotos2, on Flickr

Lokomotywy serii G1700 można tylko zobaczyć w Zachodniej Europie. Jedynym wyjątkiem jest 1 egz. pracujący w Europie Środkowo-Wschodniej: G1700-2 BB nr fabr. 5001591, pracujący w l. 2006-2011 w zakładach metalurgicznych Hekurudhat e Kosovës Sh.A. w Prisztinie (Kosowo), a od 2011 r. w TRAINKOS jako nr "009", czyli kosowskich kolejach (posiadają w sumie tylko 10 lokomotyw).

Modele H0 tej lokomotywy produkuje Piko (seria Hobby) i niegdyś Mehano.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki