• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lokomotywa

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.273 61 2
#41
Ok dziękuję że się odezwałeś akurat po czyszczeniu silnik ożył i ma się dobrze ale problem pozostał z układem jezdnym bo nadal nie chce ruszyć no nic a nic lokomotywka ma zerwane sprzęgi na kołach staram się jakoś je połączyć może jakimś nitem ale nie idzie myślę że przez to nie chce ruszyć muszę jakoś pomyśleć o naprawie zostawię do ciebie sobie namiar i zachowam zdjęcie że posiadasz takie silniki dziękuję za informację pozdrawiam
A o jakich zerwanych sprzęgach na kołach piszesz? Czy możesz to jakoś bardziej zrozumiale napisać lub zrobić zdjęcia bo nie wiem jakiej części dotyczy problem
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.273 61 2
#42
Dla ułatwienia zrobiłem zdjęcie mechanizmu mojego rupiecika. Możesz zaznaczyć gdzie w Twojej lokomotywie występuje problem.
20210827_185619(1).jpg
 
OP
OP
D
Reakcje
1 0 12
#44
A o jakich zerwanych sprzęgach na kołach piszesz? Czy możesz to jakoś bardziej zrozumiale napisać lub zrobić zdjęcia bo nie wiem jakiej części dotyczy problem
Wiem rozumiem chodziło mi o belki napędzające koła nie o sprzęgi wagonów źle napisałem przepraszam w nich są jakieś nity węglarka jest mała ale z tymi zdjęciami muszę pokombinować z telefonem bo robi mi ogromne zdjęcia i później nie mogę ich załadować górne się i dod zdjęcia loko
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.273 61 2
#47
No to chyba teraz rozumiem że temat przeszedł nieoczekiwanie na tą małą lokomotywę.
Czyli jeśli dobrze rozumiem to duża lokomotywa BR130 jest wyczyszczona i w niej oryginalny silnik padł definitywnie ale do niej masz kupiony nowy. I lokomotywa jest już sprawna.
W małej lokomotywie silnik ożył ale coś jeszcze nie działa w mechanizmie. Jak rozumiem coś jest nie tak z korbowodami. Wnioskuję że skoro w niej jest silnik na 9V to masz ten mały parowozik z zestawu startowego co ma dwie osie. Czy bez korbowodów lokomotywa jeździ? Możesz zrobić zdjęcia. Żeby się mieściły na forum to zwykle robię nie całkiem z bliska a potem kadruję czyli przycinam. Wtedy się mieści na forum a sam aparat w komórce lepiej łapie ostrość.
 
OP
OP
D
Reakcje
1 0 12
#48
Jest taki kawal, o tym, jak madry Rabin doradzal Bacy co zrobic zeby mu owce nie zdyczaly.....a jaka woda poi, a jakim jedzeniem karmi, ....i tak Rabin moglby radzic Bacy dzien caly !!! A jak owce nadal zdychaly, wtedy Rabin tak powiedzial !....Moge radzic dalej, tylko czy ci owiec do rana wystarczy?

Wracajac do tematu problematycznej lokomotywy, to zgadzam sie z przedmowca, ktory odradza dokonywac jakichs nieekonomicznych przerobek. Ponizej wkleilem zdjecia silniczkow Zeuke nr. 5021/00 oraz BTTB, nr. 8390 ( 9V ), 8310 , 8311(z wyjsciem na dwa walki napedzajace) ktore albo sa nowe, albo bardzo malo uzywane. Silniczki takie mozna kupic na Ebay lub Allegro, nawet w nowym stanie, oile chetny zakupu takiego silniczka uzbroi sie w cierpliwosc. Ale nadal jest tu brak informacji o tym, w jakim stanie jest ten oryginalny silnik w modelu. Zdjecia sa mile widziane. Poz. Jerzy

Zobacz załącznik 832771 Zobacz załącznik 832772 Zobacz załącznik 832773 Zobacz załącznik 832774 Zobacz załącznik 832775
O proszę ciekawe zdjęcia i cieszę się że odpowiedziałeś zacznę robić podobnie będzie może dłużej działać pozdrawiam
 
OP
OP
D
Reakcje
1 0 12
#49
No to chyba teraz rozumiem że temat przeszedł nieoczekiwanie na tą małą lokomotywę.
Czyli jeśli dobrze rozumiem to duża lokomotywa BR130 jest wyczyszczona i w niej oryginalny silnik padł definitywnie ale do niej masz kupiony nowy. I lokomotywa jest już sprawna.
W małej lokomotywie silnik ożył ale coś jeszcze nie działa w mechanizmie. Jak rozumiem coś jest nie tak z korbowodami. Wnioskuję że skoro w niej jest silnik na 9V to masz ten mały parowozik z zestawu startowego co ma dwie osie. Czy bez korbowodów lokomotywa jeździ? Możesz zrobić zdjęcia. Żeby się mieściły na forum to zwykle robię nie całkiem z bliska a potem kadruję czyli przycinam. Wtedy się mieści na forum a sam aparat w komórce lepiej łapie ostrość.
Witam wiesz silnik w lokomotywie działa po nasmarowaniu choć korbowód nie szkoda oddałem ja innemu człowiekowi do naprawy ale nie myślę że on coś zdziałać po waszych zdjęciach kupiłem silnik do nr 130 i i bez problemu jeździ i szaleje na makiecie hehehe co do zdjęć tak muszę zmienić ustawienia w aparacie bo na tym blogu nie chcą się ładować do dziękuję za wszystkie podpowiedzi☀️
 
OP
OP
D

Damian29

Użytkownik
Reakcje
1 0 12
#51
Jest taki kawal, o tym, jak madry Rabin doradzal Bacy co zrobic zeby mu owce nie zdyczaly.....a jaka woda poi, a jakim jedzeniem karmi, ....i tak Rabin moglby radzic Bacy dzien caly !!! A jak owce nadal zdychaly, wtedy Rabin tak powiedzial !....Moge radzic dalej, tylko czy ci owiec do rana wystarczy?

Wracajac do tematu problematycznej lokomotywy, to zgadzam sie z przedmowca, ktory odradza dokonywac jakichs nieekonomicznych przerobek. Ponizej wkleilem zdjecia silniczkow Zeuke nr. 5021/00 oraz BTTB, nr. 8390 ( 9V ), 8310 , 8311(z wyjsciem na dwa walki napedzajace) ktore albo sa nowe, albo bardzo malo uzywane. Silniczki takie mozna kupic na Ebay lub Allegro, nawet w nowym stanie, oile chetny zakupu takiego silniczka uzbroi sie w cierpliwosc. Ale nadal jest tu brak informacji o tym, w jakim stanie jest ten oryginalny silnik w modelu. Zdjecia sa mile widziane. Poz. Jerzy

Zobacz załącznik 832771 Zobacz załącznik 832772 Zobacz załącznik 832773 Zobacz załącznik 832774 Zobacz załącznik 832775
Dzień dobry czy posiada pan jeszcze silniczki z przeniesieniem napędu jest tu na zdjęciu pozdrawiam
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#52
A możesz w swoich postach używać kropek, przecinków itd?
Damian tego w jaki sposób piszesz, nie da się czytać ze zrozumieniem.
Weź się popraw bo ludzie przestaną Ci odpisywać.
Kolega @Damian29 ma najwyraźniej czytelników głęboko w ..., bo na nic zdają się takie apele. W dodatku nie czyta uważnie wcześniejszych wpisów, nawet odpowiedzi na pytanie, które sam zadał. Już w zeszłym roku kolega @Gekom odpowiedział w sprawie dostępności tych silników, ale najwyraźniej odpowiedź nie została zrozumiana...
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.048 20 1
#53
@Damian29 :mad: Chłopie, masz 41 lat. Czy Ty nie kumasz czaczy? Piszesz chaotycznie, jak pijany, nie po polsku w dodatku.
Czy my musimy naprawdę się wysilać, żeby Ciebie w ogóle zrozumieć ? :mad:
Tu nie jest rynsztok żebyś takie pomyje wypisywał... Jeśli nie zmienisz sposobu wyrażania swych myśli, to nikt Ci tu nie pomoże.
 

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
498 11 3
#54
[QUOTE="Damian29 Dzień dobry czy posiada pan jeszcze silniczki z przeniesieniem napędu jest tu na zdjęciu pozdrawiam [/QUOTE]
Posiadam takie silniczki, ale ze wzglegow malo ekonomicznych, wysylka do Polski bedzie kosztowniejsza niz sam product.
Oto link to sklepu gdzie taki silniczek jest do kupienia, mam nadzieje ze nadal dostepny, ktory z pewnoscia bedzie pasowal do lokomotywy TT BR130 firmy BTTB.

http://modele-ad9bis.pl/akcerosia-tt/1100-silnik-bttb-z-1-stronnym-wyprowadzeniem-napedu.html

Teraz chce napisac o dymiacym silniku w moim modelu, BR180 BTTB, w ktorym dokonywalem wymiany gumek na kolach. Z racji tego ze moje modele sa prawie nie jezdzone, to od czasu do czasu konieczne jest ich przetestowanie. Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu mechanizmu i po pozniejszym podlaczeniu do pradu, zauwazylem ze z silniczka wydobywa sie dym, i ze bardzo sie on grzeje. Silnik wymontowalem z modelu i w sumie nie dopatrzylem sie zadnego problemu, ale majac wiele czesci zapasowych poprostu wymienilem wirnik na inny, i po zlozeniu silnik zadzialal jak nowy. Nadmiar oleju wewnatrz silnika lub wadliwa podkladka utrzymujaca blaszki komutatora w odpowiedniej pozycji, moglyby byc tym powodem ze silnik dymil. Stare szczotki weglowe tez warto jest wymienic na nowe.
PS. Dopatrzylem sie informacji na temat silniczka ze aktualnie nie jest dostepny do sprzedazy. Ale dla pewnosci mozna zadzwonic do sprzedawcy zeby sie upewnic.

IMG_1867.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
D

Damian29

Użytkownik
Reakcje
1 0 12
#55
@Damian29 :mad: Chłopie, masz 41 lat. Czy Ty nie kumasz czaczy? Piszesz chaotycznie, jak pijany, nie po polsku w dodatku.
Czy my musimy naprawdę się wysilać, żeby Ciebie w ogóle zrozumieć ? :mad:
Tu nie jest rynsztok żebyś takie pomyje wypisywał... Jeśli nie zmienisz sposobu wyrażania swych myśli, to nikt Ci tu nie pomoże.
Normalnie niesamowicie zaczepem się bać
 
OP
OP
D

Damian29

Użytkownik
Reakcje
1 0 12
#56
[QUOTE="Damian29 Dzień dobry czy posiada pan jeszcze silniczki z przeniesieniem napędu jest tu na zdjęciu pozdrawiam
Posiadam takie silniczki, ale ze wzglegow malo ekonomicznych, wysylka do Polski bedzie kosztowniejsza niz sam product.
Oto link to sklepu gdzie taki silniczek jest do kupienia, mam nadzieje ze nadal dostepny, ktory z pewnoscia bedzie pasowal do lokomotywy TT BR130 firmy BTTB.

http://modele-ad9bis.pl/akcerosia-tt/1100-silnik-bttb-z-1-stronnym-wyprowadzeniem-napedu.html

Teraz chce napisac o dymiacym silniku w moim modelu, BR180 BTTB, w ktorym dokonywalem wymiany gumek na kolach. Z racji tego ze moje modele sa prawie nie jezdzone, to od czasu do czasu konieczne jest ich przetestowanie. Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu mechanizmu i po pozniejszym podlaczeniu do pradu, zauwazylem ze z silniczka wydobywa sie dym, i ze bardzo sie on grzeje. Silnik wymontowalem z modelu i w sumie nie dopatrzylem sie zadnego problemu, ale majac wiele czesci zapasowych poprostu wymienilem wirnik na inny, i po zlozeniu silnik zadzialal jak nowy. Nadmiar oleju wewnatrz silnika lub wadliwa podkladka utrzymujaca blaszki komutatora w odpowiedniej pozycji, moglyby byc tym powodem ze silnik dymil. Stare szczotki weglowe tez warto jest wymienic na nowe.
PS. Dopatrzylem sie informacji na temat silniczka ze aktualnie nie jest dostepny do sprzedazy. Ale dla pewnosci mozna zadzwonic do sprzedawcy zeby sie upewnic.

Zobacz załącznik 883795 [/QUOTE]
Ok dziękuję bardzo za informację
 
OP
OP
D
Reakcje
1 0 12
#57
Posiadam takie silniczki, ale ze wzglegow malo ekonomicznych, wysylka do Polski bedzie kosztowniejsza niz sam product.
Oto link to sklepu gdzie taki silniczek jest do kupienia, mam nadzieje ze nadal dostepny, ktory z pewnoscia bedzie pasowal do lokomotywy TT BR130 firmy BTTB.

http://modele-ad9bis.pl/akcerosia-tt/1100-silnik-bttb-z-1-stronnym-wyprowadzeniem-napedu.html

Teraz chce napisac o dymiacym silniku w moim modelu, BR180 BTTB, w ktorym dokonywalem wymiany gumek na kolach. Z racji tego ze moje modele sa prawie nie jezdzone, to od czasu do czasu konieczne jest ich przetestowanie. Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu mechanizmu i po pozniejszym podlaczeniu do pradu, zauwazylem ze z silniczka wydobywa sie dym, i ze bardzo sie on grzeje. Silnik wymontowalem z modelu i w sumie nie dopatrzylem sie zadnego problemu, ale majac wiele czesci zapasowych poprostu wymienilem wirnik na inny, i po zlozeniu silnik zadzialal jak nowy. Nadmiar oleju wewnatrz silnika lub wadliwa podkladka utrzymujaca blaszki komutatora w odpowiedniej pozycji, moglyby byc tym powodem ze silnik dymil. Stare szczotki weglowe tez warto jest wymienic na nowe.
PS. Dopatrzylem sie informacji na temat silniczka ze aktualnie nie jest dostepny do sprzedazy. Ale dla pewnosci mozna zadzwonic do sprzedawcy zeby sie upewnic.

Zobacz załącznik 883795
Ok dziękuję bardzo za informację[/QUOTE]
Dziękuje za odpowiedź domyślałem nad tematem wi mnze silniczki ciężko zdobyć w dobrym stanie