Jak czytam takie bzdury, to mi ręce opadają. Może kiedyś do niektórych dyskutantów dotrze wreszcie, że zestaw startowy PIKO Hobby jest kierowany do innego nabywcy niż np. wagon Hobbytrade. Ta właśnie drobna różnica powoduje, że PIKO robi wagon skrócony dla początkujących, a HT w pełnej długości, oświetlony itp..
Rzecz jasna za tym idzie też cena, bo wagon HT kosztuje
cirkaebałt dwa razy tyle, co PIKO. Niedowiarki mogą sobie sprawdzić samodzielnie:
https://www.menzels-lokschuppen.de/...l-Ep-6.html?listtype=search&searchparam=58800 - wagon sterowniczy PIKO za 53,99 EUR
https://www.menzels-lokschuppen.de/...?listtype=manufacturer&searchmanufacturer=304 - wagon sterowniczy HT za 113,99 EUR
Stosunek cen wagonów środkowych wypada podobnie, więc tekst o "niewielkiej różnicy cen" można włożyć między bajki.
Poza tym forma dla wagonów piętrowych DB AG różni się od wersji dla KM. Dotyczy to zwłaszcza wagonu sterowniczego, środkowych w mniejszym stopniu. Więc tak naprawdę trzeba zmodyfikować formę, żeby uzyskać 100% odwzorowania, inaczej będą to tylko wagony "KM-podobne". Oczywiście trzeba pokryć koszty takich zmian, co dla odmiany spowoduje wzrost ceny jednostkowej modelu, więc szczerze wątpię, żeby udało się utrzymać cenę zestawu
wagon sterowniczy+2 środkowe na poziomie wersji DB AG, czyli ok. 300 EUR.