• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Linia 71 - Ocice - Rzeszów Główny

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.799 138 3
Po drugie jeżeli byłeś na imprezach to lekko nie świadomie. Zgłoś się teraz jako uczestnik z katalogiem pytań i wątpliwości i zobacz na miejscu jak robią to inni i czy Tobie to odpowiada. Jakie mają nogi jakie tory jaką elektrykę jakie sterowanie jaką sygnalizacje jakie pulpity jakie oświetlenie jaki zakres otoczenia i jak można wykorzystać ich moduły i do jakiej zabawy.
Faktycznie - każdy inne i każdy ma swoje rozwiązania, nie kojarzę za wielu identycznych rozwiązań - ale co ja tam wiem prawie na imprezach nie bywam.

. Z dwóch powodów.
Sredni zasięg widzenia większości uczestników 50+ jest właśnie taki. Musisz prowadzić również prace manewrowe i chodzić w tę i z powrotem, przez 10 godzin a do tego zawiesza się zawsze njbardziej oddalony rozjazd i trzeba widzieć jak jest ustawiny i biegać ręcznie go zmieniać. Tyle praktyki.
Średni wiek uczestników 50+ gdzie są te imprezy? W Niemczech chyba. Akurat w Polsce mamy jedną z najmłodszych ekip w Europie.
Fakt siedzenie jest wygodniejsze od zabawy.

Żona za to musi być przekonana , że model kosztuje max 20 pln a lokomotywa pomiędzy 50 a 80 pln. Wszystkie inne rzeczy są darmowe. Ogólnie wydatek na makietę nie przekracza ceny jednej pary pantofli damskich w sumie. Nie prowadzimy jej nigdy do sklepu modelarskiego a paczki zamawiamy do paczkomatu lub z odbiorem w punkcie. To już nie są rady a zasady ściśle przestrzegane w środowisku. Mogą się przecież spotkać z inną na jakiejś imprezie gdzie przyjdą z dzieckiem.
To smutne taką żonę mieć. No ale różnie bywa. A jak już Leszek odpowiedział ceny pantofli damskich mogą przekroczyć wartość składu z 96 Fiatami na lawetach i parowozem po przeróbkach.

Jesteś strasznie poważnym facetem coraz bardziej boje się odpisywać. I ta nieprawdopodobna żona. Napisz , że jeszcze kręci drzewka z drutu i maluje ludziki. Każda fantazja musi mieć granice.
Tutaj zdziwiłbyś się co żony potrafią robić do makiet i to nawet sprawia im przyjemność ale jak już napisałem różnie bywa z tymi żonami.

No właśnie co mówi norma i która?
 
OP
OP
leszek-rzeszów

leszek-rzeszów

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
283 1 1
Która z części nadal aktualna?

Czekamy na pierwsze rysunki i decyzje.
Chcę robić wersję modułową - jak poniżej
W scarmie coś naskrobałem
Zobacz załącznik 649027
rozrzuciłem to na długości modułów - jednocześnie by rozjazdy i inne kluczowe elementy się nie dzieliły
Jeśli słaba jakoś wrzucę na swój serwer lepsze, ewentualnie źródło z programu.

Ciemny czerwony i żółty będą innych długości niż pozostałe, a na końcach będą moduły jednotorowe Fremo.
Co do samego terminalu to planuję jako moduł dołączany do aktualnych z boku.
Teraz muszę rozrysować sobie ukształtowanie skrzynek gdzie profil terenu przeciwnie od bocznicy opada w stronę lasu, no i więcej zdjęć poszczególnych części.
Nadal czekam na próbki ogrodzenia(miały być po długim weekendzie majowej) - ale jakoś kontakt zanikł.
Dzisiaj dotarły dekodery dźwiękowe od kolegi Elvisa, pozostaje zamontować i słuchać - syn się nie mógł doczekać :)

Problemem są semafory, bo u Pana Zbigniewa to termin na jesień lub zimę 2019 - i to do montażu. Nigdzie nie widziałem takich semaforów i tarcz jak mi potrzeba oprócz Kluby. Może ma ktoś takie semafory na sprzedaż?
 
OP
OP
leszek-rzeszów

leszek-rzeszów

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
283 1 1
Pisałem do kolegi @levis ale takich nie robi semaforów.

Przy okazji spisałem wszystkie semafory i tarcze te które są na schemacie jakby ktoś mógł zerknąć czy ok. to bym złożył zamówienie u Pana Zbigniewa.
Nie uwzględniam w nich puki co jeszcze kwestii mijanki

Semafory od Kolbuszowej
KLU-1080-H0 - tarcza ToT
KLU-1024-H0 - tarcza T 1/m
KLU-1084-H0 - tarcza Tm100

Semafory od głogowa
KLU-1080-H0 - tarcza ToT
KLU-1048-H0 - semafor U1
KLU-1064-H0 - semafor W 2/m
KLU-1024-H0 - semafor S1
 
OP
OP
leszek-rzeszów

leszek-rzeszów

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
283 1 1
Semafor.

Tarcza ToU.
;)
A tak poza tym, wygląda, że jest ok. :)
Poprawiłem

Semafory od Kolbuszowej
KLU-1080-H0 - tarcza ToT
KLU-1024-H0 - semafor T 1/m
KLU-1084-H0 - tarcza Tm100

Semafory od głogowa
KLU-1080-H0 - tarcza ToU
KLU-1048-H0 - semafor U1
KLU-1064-H0 - semafor W 2/m
KLU-1024-H0 - semafor S1
 
OP
OP
leszek-rzeszów

leszek-rzeszów

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
283 1 1
Pytanie bo zamawiam te semafory i tarcze, no i tu pojawiło się pytanie
Daszki długie czy krótkie? Podobno te dłuższe były produkowane do 1976 roku, ale czy te na linii 71 to przed czy po 76 rokiem to nie wiem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.552 514 30
te dłuższe były produkowane do 1976 roku,
Chyba raczej po 1976 roku. O ile pamiętam, długie daszki wprowadzono właśnie w połowie lat 1970., a celem tego była lepsza osłona przed słońcem i lepsze maskowanie świateł sygnalizatorów na wypadek czasu "W", jak określano czas wojny. Początkowo długie daszki zakładano na wszystkich sygnalizatorach, nawet na karzełkowych Tm. Dopiero po dłuższym czasie, po skargach maszynistów, że wskazania Tm są niewidoczne z małej odległości, zrezygnowano z długich daszków na karzełkach., stwierdzając, że na czas "W" sygnały manewrowe będą wyłączane. W dzisiejszych czasach, przy obecnych technikach działań bojowych z powietrza, te względy praktycznie nie mają już znaczenia i już dość dawno z długich daszków zrezygnowano. Ja osobiście uważam, że ze względu na osłonę przed słońcem, te długie daszki na sygnalizatorach wysokich to nie był taki głupi pomysł, a poza tym fajnie to wyglądało. No ale to moje prywatne zdanie.
 
OP
OP
leszek-rzeszów

leszek-rzeszów

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
283 1 1
Chyba raczej po 1976 roku. O ile pamiętam, długie daszki wprowadzono właśnie w połowie lat 1970., a celem tego była lepsza osłona przed słońcem i lepsze maskowanie świateł sygnalizatorów na wypadek czasu "W", jak określano czas wojny. Początkowo długie daszki zakładano na wszystkich sygnalizatorach, nawet na karzełkowych Tm. Dopiero po dłuższym czasie, po skargach maszynistów, że wskazania Tm są niewidoczne z małej odległości, zrezygnowano z długich daszków na karzełkach., stwierdzając, że na czas "W" sygnały manewrowe będą wyłączane. W dzisiejszych czasach, przy obecnych technikach działań bojowych z powietrza, te względy praktycznie nie mają już znaczenia i już dość dawno z długich daszków zrezygnowano. Ja osobiście uważam, że ze względu na osłonę przed słońcem, te długie daszki na sygnalizatorach wysokich to nie był taki głupi pomysł, a poza tym fajnie to wyglądało. No ale to moje prywatne zdanie.
Wszystko pięknie, ale jakie są na tych semaforach u mnie - długie czy krótkie, może średnie?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.552 514 30
Tego to ja już nie wiem. Na zdjęciach na pierwszej stronie wątku widzę normalne, krótkie daszki, podobnie na filmie z przejazdu w kabinie. Ale na tym filmie jest też widoczna od tyłu jedna Tm, na której daszki wydają się długie. A co to są "średnie", to nie rozumiem. Faktem jest, że w ciągu ostatnich 30 lat sygnalizatory były produkowane przez różnych producentów i daszki, jak też inne drobiazgi, mogły się od siebie nieco różnić.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 31
Planuję 5

Podobne wątki