• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Komu w D... temu C

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.861 525 30
#41
RŻD napisał(a):
Lokomotywa 2M62 będzie kursowala ze skladami towarowymi , pomiedzy stacją główna, a towarowa.
Linię jednotorową do stacji towarowej wraz z torami przyjazdowo-odjazdowymi też można zelektryfikować (ale już tory ładunkowe nie). Wtedy pociągi towarowe bez zmiany lokomotywy mogłyby dojeżdżać do stacji towarowej.
RŻD napisał(a):
Krzyżówki , napewno zastosuje, ale nie wiem jak to zrobic w tym programie.
Przecież już w kilku miejscach są pokazane rozjazdy krzyżowe (zaznaczyłem je zielonymi elipsami). Zwróć uwagę na różnice w symbolach, widoczne lepiej w powiększeniu.
 
OP
OP
R

RŻD

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#42
Przedstawiam kolejną, bardziej poprawiona wersję.
Jezeli chodzi o elektryfikację, to jednk wolałbym zostać przy spalinowych. Czemu. logicznie ysląc musialaby powstac lokomotywownia dla elektrowozów (albo i nie). W zasadzie zastanawiam sie czy ta jedna lokomotywownia, to nie za duzo dla tak malej stacji.
Czy lokomotywownia pasuje w tym miejscu, i czy prawidlowe odejścia?


Czy ten plan juz nadaję sie do realizacji?
Przyslali mi zdjecia semaforów świetlnych, którezastosuje na makietę.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.861 525 30
#43
Bardzo ładne te semafory, typowe dla kolei rosyjskich. Lokomotywownia jak dla mnie jest ok, chociaż zastanawiam się, dlaczego z obrotnicą i halą wachlarzową - pewnie pozostałość z czasów trakcji parowej, adaptowana do obsługi lokomotyw spalinowych... Zmieniłbym trochę połączenia ze stacją. To górne wydaje mi się zbędne, to niżej wprowadziłbym tak, by z górnego toru przyjazdowo-odjazdowego (trzeci tor od dołu) dało się bezpośrednio wjechać na obrotnicę. Na rysunku zaznaczyłem usunięte odcinki toru kolorem żółtym, a nowe odcinki kolorem czerwonym (oczywiście geometria na moim rysunku jest umowna, pewnie trzeba będzie odsunąć obrotnicę w lewo).

Zauważyłem, że na dolnej, głównej stacji, przy okazji modyfikacji po lewej stronie zniknęło jedno połączenie torów głównych zasadniczych (będących przedłużeniem torów szlakowych). Proponuję je przywrócić, jak na rysunku, choć wymaga to niewielkiego skrócenia użytecznej długości górnych torów stacyjnych. Poza tym niepotrzebny wydaje mi się krótki tor łączący na samym dole stacji - proponuję go usunąć (zaznaczony na żółto).

I wreszcie nieco prowokacyjna propozycja zmiany układu torów posterunku odgałęźnego z przystankiem osobowym na górze owalu linii głównej. Myślę, że rysunek mówi sam za siebie...

Pozdrawiam
 

Załączniki

OP
OP
R

RŻD

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#44
Co do lokomotywowni, racja, to zaadaptowana pod spalinówki, poniewaz kolej znajduje sie na odcinku syberyjskim, a tam do niedawna (w niektórych miejscach) sie jeżdzilo parowozami. Aczkolwiek , to tylko na razie dla oka. Moze potem zmienie na bardziej nowoczesna, chociaż pomsl, zaadoptowania, mi bardzo sie podobał.
przyjme propozycje co do zmiany układu torów do lokomotywowni. Zasadniczo nie mialem duzego pomysly na to.
Co do stacji głównej, nie bede skracał ukladu torów, lecz odwrotnie, rozbuduję jeszcze. Ale mi przychodziła na mysl ta uwaga. Poniewaz na tam tym posterunku było wejście na 2 i 4 tor z 1 toru. likwidujac posterunek zlikwidowalem i te przejście. Poniewaz rodzila mi sie myśl, iż na stację będą przyjezdżać nie tylko pociągi osobowe na prąd a i spalinowe Typu takich:

Lub takich

Chcę by to byl taki maly węzeł kolejowy.
I wrescie, co do nowego rozwiazania... Tu musze wyjaśnić jedna rzecz. stosuje tabor dokladnie do epoki. Nie wystarczy mi ze beda ladne budynki, lokomotywy wagony itd. zauwazylem co u niektorych straszne mieszanie epok. Mnie to razi. owszem piekne sa parowozy, ale jak taka lokomotywa ciągnie sklad wagonów z 4 lub 5 epoki, to .... nie bedę pisał. O ile nie wszystko się da w makecie odzwierciedlić, ponieważ jak zwykle to brak przestrzeni nie pozwala nam na to, o tyle dostosować, o tyle trzymac sie jednej epoki to chyba rzecz bardziej łatwiejsza. wracając do propozycji, Moim zamiarem jest pokazac maksymalnie realistycznie kolej na wschodzie, a nie nagromadzenia torow dookola czegoś tam. Pokazania funkcjonalności SŻD. Jedynym powodem zrobienia tunelu jest to, ze nie chcialoby że by lokomotywa ciagnąca wagony za chwile ich pchala z powrotem. To sa uroki makety, ale coś za cos. Chce pokazać stacje glowna z dworcem kolejowym, na ktora przyjeżdżąją pociagi osobowe i za razem towarowe, by wjechac na stacje towarową i zostawic tam swoj towar dla miasta, albo zabrac cokolwiek. czyli tak jak to funkcionuje w naturze.
Na stacji ( a raczej przystanku), beda zatrzymywac sie pociagi tylko osobowe, podmiejskie, dlatego rozdzielenie nie ma sensu, gdyz magistral główna powinna byc "drożna". Powtarzam, odejscie do tunelu, to tylko mala atrapa (urok makiety- dlatego i jest schowana do tunelu). magistrala że , idzie do gory (na północny wschód)
powiedzmt, takie ulozenie Torów podyktowane miejscowymi warunkami.
 

Załączniki

OP
OP
R

RŻD

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#45
Mam nadzieje ze ten plan okarzę sie lepszy. Zosawilem to przejscie na tor 2 i 4 w tym miejscu co bylo poprzednie. No moze ciut niej. Ale to obszer stacji, i nie ma problemu iż przejście troche dalej.
Ponieważ dalem miejsce dla spalinowych skladów osobowych, to zdecydowale na gorze pociągnąć kierunek wlasnie bez sieci trakcji elektrycznej. (wreszcie bedę mial wymarzony poziom1+, ponieważ puszczę disiel na wiadukt. pod nim bedąa jeżdzily TIRy o dostawcze na stacje po towar.
zastanawiam się, gdzie wydzielić odpowiednie miejsce dla dżwigu kolejowego z wagonami rmontowymi.
 

Załączniki

Reakcje
0 0 0
#46
Napisz , ze dostales od kolegow z zagranicy 5.000$ i masz im zbudowac makiete ...
a nie pisz ze masz zamiar ...
na marginesie to zycze pwodzenia ....
 
OP
OP
R

RŻD

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#47
kwb3rdu napisał(a):
Napisz , ze dostales od kolegow z zagranicy 5.000$ i masz im zbudowac makiete ...
a nie pisz ze masz zamiar ...
na marginesie to zycze pwodzenia ....
Hmmmm, a skad takie wnioski? Za 5000$??? W zasadzie jakie masz pdstawy by tak sądzic? Ale szkoda, ze osoba która potrafi tylko sie domyslic, bez sprawdzenia mnie, juz wysuwa w zasadzie absurdalne wnioski. jacy koledzy? uwiez mi, mam zamiar zbudowac to coś dla siebie, poniewaz to jak by moja ambicja.
A poza tym, mi to zajmie conajmniej ze 2 lata (no chyba ze fucha w pracy bedzie solidna). ja się nie spieszę.
A juz jezeli o kosztach mowa... same loki mi beda kosztowaly 9800 zl. A calość okolo 40 000 zlotych. Chyba dopiero w 3 lata to ogarnę. A ty o 5000!!!!
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.861 525 30
#48
RŻD napisał(a):
piekne sa parowozy, ale jak taka lokomotywa ciągnie sklad wagonów z 4 lub 5 epoki, to ....
Nie wiem, jak długo w Związku Radzieckim parowozy eksploatowano w normalnym ruchu, ale sądzę, że co najmniej do początku IV epoki. W Polsce praktycznie do końca IV epoki, a sporadycznie chyba nawet później i nie mam tu na myśli Wolsztyna. Więc skład parowozu z wagonami z IV epoki jest jak najbardziej na miejscu.
RŻD napisał(a):
zastanawiam się, gdzie wydzielić odpowiednie miejsce dla dżwigu kolejowego z wagonami rmontowymi
Myślę, że chodzi raczej o pociąg ratunkowy. W Polsce zwykle stacjonuje na terenie lokomotywowni. Trochę zmodyfikowałem tam układ torów, bo jeden dojazd do obrotnicy, to chyba za mało. Przydałoby się jeszcze parę torów w lokomotywowni (np. właśnie dla pociągu ratunkowego), ale nie bardzo jest tam miejsce, chyba, że da się jeszcze posunąć wszystko w lewo. Innym rozwiązaniem może być przesunięcie w prawo lewej głowicy stacji towarowej (niestety, skracając tory stacyjne) - wtedy w lokomotywowni będzie trochę luźniej. Poniżej moja propozycja. Może inni koledzy coś podpowiedzą?

Pozdrawiam
 

Załączniki

OP
OP
R

RŻD

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#49
Moze i racja ze w Polsce w IV epoce byli parowozy, ale mi jakoś nie bardzo pasuje parowóz do nowoczesnych wagonów. Poniewaz to zbyt sporadyczne. Bynajmniej tak jest w mojej pamieci z lat 80. mam dopiero 36 lat więc 70 lat nie pamietam, a jesl juz,i to bardzo słabo.
Co do lokomotywowni... hmm jednak za bardzo polikwidowalismy te podejścia, no nie?
Ale rozumiem iz stacja towarowa w tym wydaniu, to juz do przyjęcia? Dodałem dwa dodatkowe tory, na teren innej firmy. Tam bedzie stał dżwig do rozładunku kontenerów.
Tak, chodzilo o pociąg ratunkowy. A nie jest tak, ze powinien stać przy stacji głównej?
Tak mi siewydawało. Stacja towarowa, znajduje sie daleko, a... aczkolwiek dokładnie nie znam zasad lokowania tego typu pociągów
 
OP
OP
R

RŻD

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#50
No, w wolnym czasie lekko popracowałem nad planem.
Zaczekam jeszcze na kilka wypowiedzi doswiadczonych forumowiczów, i jak przyjdzie towar z Rosji zaczynam powoli budować. Planuje rozpoczęcie budowy d lutym-marcu. Do tego chce zebrać jak najwiecej fachowych opinij na temat planu.
Oczywiscie najwieksze podziekowania dla Andrzeja Harasseka za pomoc w planowaniu i podpowiedzi.
Patrzac na plan , nie dziwie sie emocjom które rodzą sie w waszych myslach. Nawet nie trudno domyslic sie jakie. Znaczy w wiekszości. Ze to zbyt duzy projekt, ze skończy się porazką, i td.Zdaje sprawe z tego ze pójdzie sporo czasu i kasy , zanim cokolwiek sensownego powstanie na makecie. ( i znowu czyjaś myśl: a czy powstanie wogóle?) Otoz , powstanie. nawet z duzymi przerwami, ale mam zamiar doprowadzic do końca te budowe. Sprawa komplikuje sie , iz na rynku nie bardzo istnieje rosyjskie budownictwo/ czyli w wiekszści trzeba bedzie samemu robić. Ale przynajmniej z lokami bedzie prosciej. Sa , dostepne , tyle ze drogie.
Posumowujac , czekam na fachowe opinie, i przenoszę sie w dział "Relacje"

Pozdrawiam
Antoni
RŻD
 

Załączniki

OP
OP
R

RŻD

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#52
xendx napisał(a):
Na twoim miejscu wydłużyłbym jeszcze tory stacyjne, bo na jednym flexie to zmieszczą się baaardzo krótkie składy.
Tzn, gdzie na jednym flexe??? Dlugość stacji głównej wynosi mniej wiecej 3.40m
Czy chodzi Tobie o tym, na samym dole?? I o jaką stację Tobie chodzi? Towarową czy Główną???
 
OP
OP
R

RŻD

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#54
xendx napisał(a):
Chodzi mi o tą po środku co są 4 tory. Przesunąłem na rysunku rozjazdy bardziej w lewo.
A rozumiem. Po pierwsze tam podwojne flexy. Czyli około 180. Po drugie, to przystanek dla pociagów osobowych (dlugośc których jest najwyzej 1,20m) i w zadnycm przypadku a ni do pospiesznych a ni do expressów.
tak ze wydłuzenie nie ma sensu. Wyzej sa zdjęcia pociągów osobowych (i napęd elektryczny i diesel)