Co do lokomotywowni, racja, to zaadaptowana pod spalinówki, poniewaz kolej znajduje sie na odcinku syberyjskim, a tam do niedawna (w niektórych miejscach) sie jeżdzilo parowozami. Aczkolwiek , to tylko na razie dla oka. Moze potem zmienie na bardziej nowoczesna, chociaż pomsl, zaadoptowania, mi bardzo sie podobał.
przyjme propozycje co do zmiany układu torów do lokomotywowni. Zasadniczo nie mialem duzego pomysly na to.
Co do stacji głównej, nie bede skracał ukladu torów, lecz odwrotnie, rozbuduję jeszcze. Ale mi przychodziła na mysl ta uwaga. Poniewaz na tam tym posterunku było wejście na 2 i 4 tor z 1 toru. likwidujac posterunek zlikwidowalem i te przejście. Poniewaz rodzila mi sie myśl, iż na stację będą przyjezdżać nie tylko pociągi osobowe na prąd a i spalinowe Typu takich:
Lub takich
Chcę by to byl taki maly węzeł kolejowy.
I wrescie, co do nowego rozwiazania... Tu musze wyjaśnić jedna rzecz. stosuje tabor dokladnie do epoki. Nie wystarczy mi ze beda ladne budynki, lokomotywy wagony itd. zauwazylem co u niektorych straszne mieszanie epok. Mnie to razi. owszem piekne sa parowozy, ale jak taka lokomotywa ciągnie sklad wagonów z 4 lub 5 epoki, to .... nie bedę pisał. O ile nie wszystko się da w makecie odzwierciedlić, ponieważ jak zwykle to brak przestrzeni nie pozwala nam na to, o tyle dostosować, o tyle trzymac sie jednej epoki to chyba rzecz bardziej łatwiejsza. wracając do propozycji, Moim zamiarem jest pokazac maksymalnie realistycznie kolej na wschodzie, a nie nagromadzenia torow dookola czegoś tam. Pokazania funkcjonalności SŻD. Jedynym powodem zrobienia tunelu jest to, ze nie chcialoby że by lokomotywa ciagnąca wagony za chwile ich pchala z powrotem. To sa uroki makety, ale coś za cos. Chce pokazać stacje glowna z dworcem kolejowym, na ktora przyjeżdżąją pociagi osobowe i za razem towarowe, by wjechac na stacje towarową i zostawic tam swoj towar dla miasta, albo zabrac cokolwiek. czyli tak jak to funkcionuje w naturze.
Na stacji ( a raczej przystanku), beda zatrzymywac sie pociagi tylko osobowe, podmiejskie, dlatego rozdzielenie nie ma sensu, gdyz magistral główna powinna byc "drożna". Powtarzam, odejscie do tunelu, to tylko mala atrapa (urok makiety- dlatego i jest schowana do tunelu). magistrala że , idzie do gory (na północny wschód)
powiedzmt, takie ulozenie Torów podyktowane miejscowymi warunkami.