Ale po co właściwie kupować piętrusy? W PRach mimo masowej kasacji nadal na torach postojowych stoi od cholery Bohunów, których stan techniczny z uwagi na niezaawansowany wiek jest często całkiem dobry, wystarczy zrobić im rewizje, a jak ktoś mocno wymagający to zamontować jeszcze klimę (zostawiając na wszelki wypadek jednak otwierane okna, blokowane np. kwadratem w razie, gdyby zabrakło lokomotywy ze sprzęgiem 3kV). Jak chodzi o lokomotywy spalinowe to akurat na tą trasę SM/SU42 są raczej wystarczające, a tego trochę w PRach też jest, więc tu też tylko rewizje + do SM42 dołożyć jakiś generator i sprzęg 3kV (w razie wagonów z klimatyzacją). To, że dzisiaj nie ma czym jeździć, jest efektem wieloletniego niedbalstwa PRów i zupełnego olewania sprawy, jak dacie im nowe składy wagonowe to skończą tak samo jak starsze (bo przecież w ich mniemaniu jak nie ma 300% frekwencji to się nie opłaca jechać niczym innym niż szynobus).