• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.529 59 3
#61
Teraz dla dzieciaka to by była porażka - surwiwal, ale w 34, no nie wiem, chyba nie było tak źle, biorąc pod uwagę z jakich materiałów i jak robiło się wtedy np namioty? :)
Popieram - super foty.
Panowie próbujcie postawić się na miejscu tych dzieciaków z lat 20 - 30 XX w dla nich wyjazd nad morze był prawdziwą przygodą a do tego wtedy były inne standardy(y), które dla nas są jak wczasy w szopie z węglem. W tedy skromny prosty wagon z łóżkiem całodzienne wyżywienie i zabawy w terenie to było COŚ:) a teraz turyści już są załamani jak nie ma telewizora i internetu . Inne czasy i ludzie dawali radę bez mediów a teraz czau zawsze mało ze wszyskim trzeba sie spieszyć ciągle szybko szybko szybko :confused: A foty zajebiste
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.786 13 0
#62
No, to teraz po remoncie torów na Półwyspie Helskim, wzrośnie chyba średnia prędkość szlakowa
......... Trochę szkoda , bo trudno będzie zobaczyć dokładnie mijające pejzaże...:(
I zniknie też ten piękny , charakterystyczny zapach podkładów, mieszający się z zapachem , piasku, morskiej piany, sosen i ziół rosnących przy torach.....

Ważne, by przynajmniej nie wpadło do głowy jakiemuś inżynierkowi czy tam komukolwiek, elektryfikować te linięo_O... Nie przeżył bym tego.....
 
OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.786 13 0
#64
..."Ludzi" powiadasz....
.....................[DOUBLEPOST=1382605144][/DOUBLEPOST].....zwłaszcza tych "ludzi" co demolują wagony, lokomotywy, i kradną tory....:mad:......[DOUBLEPOST=1382606385,1382605008][/DOUBLEPOST]Temat pociągów specjalnych ,zwłaszcza na tej linii, to genialny pomysł:p ,zwłaszcza teraz, gdy będzie odremontowany szlak..:) Ol12 z "donnerkami", była by idealna:p
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#65
I zniknie też ten piękny , charakterystyczny zapach podkładów, mieszający się z zapachem , piasku, morskiej piany, sosen i ziół rosnących przy torach.....

Ważne, by przynajmniej nie wpadło do głowy jakiemuś inżynierkowi czy tam komukolwiek, elektryfikować te linięo_O... Nie przeżył bym tego.....
Niestety, podobnie jak SU45, bonanzy i parę innych rzeczy kojarzących się z Półwyspem. Całe szczęście elektryfikacja linii helskiej raczej nie grozi a mówiło się o niej jeszcze w latach 80-tych. Z tamtych czasów pamiętam osobówki w relacji Hel-Reda (do Trójmiasta jechało się z przesiadką) ciągnięte przez oliwkowe SM42 z ryflakami na haku a ryflaki z klasycznymi harmoniami! To było w 1987 r. W 1998 r. jechałem z Gdyni do Władysławowa zdezelowaną Bipą i to moje ostatnie wspomnienie związane z prawdziwą koleją żelazną w tamtej części Polski.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.529 59 3
#66
Niestety, podobnie jak SU45, bonanzy i parę innych rzeczy kojarzących się z Półwyspem. Całe szczęście elektryfikacja linii helskiej raczej nie grozi a mówiło się o niej jeszcze w latach 80-tych. Z tamtych czasów pamiętam osobówki w relacji Hel-Reda (do Trójmiasta jechało się z przesiadką) ciągnięte przez oliwkowe SM42 z ryflakami na haku a ryflaki z klasycznymi harmoniami! To było w 1987 r. W 1998 r. jechałem z Gdyni do Władysławowa zdezelowaną Bipą i to moje ostatnie wspomnienie związane z prawdziwą koleją żelazną w tamtej części Polski.
Jak jeździłem do Pucka do szkoły i jechały ryflaki to mówiliśmy na nie JUMBO JET bo te co jeździły na trasie Reda - Hel miały zamontowane fotele z pierwszej klasy z jednej strony podwójne z drugiej pojedyncze fotele. Siedziało się jak w autobusie (ale dużo więcej miejsca) wszystkie fotele w jedną stronę oczywiście były fotele z każdej strony ustawione "twarzą w twarz" po jednym komplecie z każdej strony (z jednej dla 4 osób z drugiej dla 2 osób) to były czasy(y)
 
OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.786 13 0
#67
Ja pamiętam z tej trasy ryflaczki rzecz jasna , bo z rodzicami jeździliśmy na Hel , Redę , oraz do Pucka , na wakacje fundowane w ramach FWP ( Fundusz Wczasów Pracowniczych ) , ale też ekspres "Neptun", który czasem, z tego co pamiętam, wtaczany był aż na tor biegnący aż do falochronu i na bocznicę mieszcząca się niemalże na plaży. Ta bocznica z terenów gdzie się ładowało ryby jeszcze istnieje częściowo i zabudowana jest w sezonie letnim stoiskami z pamiątkowym badziewiem.:)
Wtedy Hel nie był żadnym kurortem - stały rybackie chatynki i domki z podwórkami ,przez które na skróty łaziło się "nad morze":)
 

Ostatni

Znany użytkownik
Reakcje
195 3 0
#69
Niestety, podobnie jak SU45, bonanzy i parę innych rzeczy kojarzących się z Półwyspem. Całe szczęście elektryfikacja linii helskiej raczej nie grozi a mówiło się o niej jeszcze w latach 80-tych. Z tamtych czasów pamiętam osobówki w relacji Hel-Reda (do Trójmiasta jechało się z przesiadką) ciągnięte przez oliwkowe SM42 z ryflakami na haku a ryflaki z klasycznymi harmoniami! To było w 1987 r. W 1998 r. jechałem z Gdyni do Władysławowa zdezelowaną Bipą i to moje ostatnie wspomnienie związane z prawdziwą koleją żelazną w tamtej części Polski.
To były SP42 +3-4 ryflaki , pociągi jeździły wahadłowo z Redy do Helu i odwrotnie.
W latach 70-tych(1978-79) jeżdziłem często do Pucka i kociołki zawsze w zimie grzały niemiłosiernie, a na każdej stacyjce stały jakieś wagony towarowe, mijanka z towarowym była prawie codziennością czego dziś nie ma tam wcale.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.529 59 3
#70
To były SP42 +3-4 ryflaki , pociągi jeździły wahadłowo z Redy do Helu i odwrotnie.
W latach 70-tych(1978-79) jeżdziłem często do Pucka i kociołki zawsze w zimie grzały niemiłosiernie, a na każdej stacyjce stały jakieś wagony towarowe, mijanka z towarowym była prawie codziennością czego dziś nie ma tam wcale.
Towarowe wagony na każdej stacji to był widok jeśzcze z początku lat 90. Ciekawostką jest że na półwysep przywożono umocnienia brzegowe koleją. Były to Brombergi pełne starych opon samochodowych i platformy pełne starych podkładów strunobetonowych które wylądowały w wodzie zabezpieczajac brzeg morski ( to była zabawa w tych oponach na wagonach:D) przed sztormami. Do dziś widac w Kuźnicy podkłady kolejowe na wydmach.
Wracając jeszcze do ryflaków oprócz tych o których pisałem kilka postów wyżej to jeździły jeszcze takie wyposażone w siedzenia z bonanzy. Szkoda że nie mam żadnych zdjęć z wnętrzatakiego ryflaka:(
 
OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.786 13 0
#71
A we Władysławowie jest piękna bocznica , która wiedzie aż na wydmy przy falochronie... to musiał być cudny widok jak tam wjeżdżały wagony i wyładowywano z nich umocnienie pod falochron....:)Ciekawe jak lokomotywa je tam wtaczała:rolleyes:. Może są gdzieś archiwalne fotki z tego okresu?....[DOUBLEPOST=1382680784][/DOUBLEPOST]...A przy grill'u to chętnie z Tobą Arti i Szwed, spędzę wakacyjny czas w przyszłym roku:) Kolego Szwed , czy ty mieszkasz w Kuźnicy????
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.529 59 3
#73
A we Władysławowie jest piękna bocznica , która wiedzie aż na wydmy przy falochronie... to musiał być cudny widok jak tam wjeżdżały wagony i wyładowywano z nich umocnienie pod falochron....:)Ciekawe jak lokomotywa je tam wtaczała:rolleyes:. Może są gdzieś archiwalne fotki z tego okresu?....[DOUBLEPOST=1382680784][/DOUBLEPOST]...A przy grill'u to chętnie z Tobą Arti i Szwed, spędzę wakacyjny czas w przyszłym roku:) Kolego Szwed , czy ty mieszkasz w Kuźnicy????
Bocznicy we Władysławowie w porcie już nie ma:( a pamiętam jak stały tam dwie lokomotywy SM 41(lub SM 40) i SM03. I co gorsza pamiętam jak SM 41 palnikami cieli:mad: (koniec lat 80) SM03 pamietam jak śmigała pomiędzy Helem a Władysławowem z wagonami towarowymi.

Tak mieszkam w Kuźnicy:)

Dwie fotki z budowy portu. Wąskotorówka służyła do dostarczania materiałów na budowane pirsy
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
#75

Ostatni

Znany użytkownik
Reakcje
195 3 0
#77
Latem nie mogły być SM42?
Osobiście nie widziałem SM42(czy to zimą czy latem) na osobowych, tylko na towarach.
ps. Być może jeździły i SM-y, na pewno pod koniec funkcjonowania takiego połączenia (Reda-Hel i nazad).
Fotka przedstawia ostatnią zdawkę z Pucka do Gdyni Portu wjeżdżającą do Redy z linii Helskiej, po prawej (przy peronie) tor z którego odjeżdżały pociągi do Helu.
sory za jakość, ale zaskok po wyjściu z tunelu i pogoda deszczowa no i zenitem robione, skan z fotki.

Scan12.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki