• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
Koledzy, znowu rozdzielacie włos na czworo. Podałem tylko przykłady ezt obecnie używanych w ruchu dalekobieżnym, również w pociągach IC. Ja zresztą też wolę zwykłe składy z wagonów ciągniętych lokomotywą, ale tendencje przewoźników już od wielu lat są inne...
 

NaNu

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Dla porządku mijanki w Chałupach nigdy nie było. W Swarzewie była związana z istnieniem linii krokowskiej
Mnie ciekawi skrócenie lub przynajmniej zachowanie czasu przejazdu przy dodatkowych przystankach.
 

Krystian

Znany użytkownik
Reakcje
482 2 4
W przypadku pociągów dalekobieżnych to myślę, że właśnie o to chodzi. żeby w Gdyni nie trzeba było zmieniać trakcji, tylko puścić EU/EP07 aż do samego Helu.
Witam też może to być powodem aby nie zmieniać lokomotywy ,ale z tego co się orientuję to i tak część składów w Gdyni jest dzielona czyli i tak będzie postój i podpięcie innej lokomotywy np pociąg Kraków Hel/Kołobrzeg i chyba Kraków Hel/Łeba
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.342 18 9
Dla porządku mijanki w Chałupach nigdy nie było.
Zgadza się. Mea culpa. Pisałem z pamięci, a ta bywa omylna.
W Swarzewie była związana z istnieniem linii krokowskiej.
Nawet po zamknięciu linii krokowskiej w Swarzewie często odbywało się krzyżowanie pociągów, szczególnie w sezonie letnim (*). Po likwidacji tej stacji powstał dość długi odcinek (Puck-Władysławowo), na którym nie było już możliwości ewentualnej korekty rozkładu na skutek spóźnień pociągów.

(*) - oczywiście mowa o czasach takich sprzed 30-40 laty...
 
Ostatnio edytowane:

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
Dzisiaj w Urzędzie Jastarni będziemy rozmawiać z MULTICONSULT w sprawie tego drugiego toru w Kuźnicy. Problem polega na tym ze są miejsca gdzie ten tor może się nie zmieścić (cmentarz w Kuźnicy).
Skąd wyszedł drugi tor w wariancie 4 i 4A a mianowicie z analiz komputerowych w.w firmy. Nikt z firmy nie był raczej w terenie aby zobaczyć jak to wygląda i ile będzie trzeba przenieść mas piasku żeby to wykonać. Wchodzą także różne inne aspekty jak zasypywanie toru w Kużnicy o czym pisałem na stronie 121.
PLK najbardziej jest zainteresowana wariantem 4
Osobiście mi wariant 4A się podoba ponieważ, mam nadzieję że zostanie on zmieniony w Kużnicy i zostaną uwzględnione uwagi mieszkańców. Chcemy także aby Multionsult wybrało się z mieszkańcami w teren w teren.
Samorządowcy opowiadają się za elektryfikacją ponieważ nieudolny rozkład Przewozów Regionalnych niedostosowany do potrzeb mieszkańców determinuje chęć zobaczenia na torach półwyspu SKM która elektryfikacją 213 jest zainteresowana.
Dodam tylko ze PR-y sa przeciwne elektryfikacji ponieważ konkurencja im urośnie.

Po spotkaniu dam znać
 
Reakcje
1.611 378 7
Oczywiście że tzw. 4 wariant jest najkorzystniejszy dla PLK ponieważ zapewnia ... brak jego realizacji...
Nawalanie przystanków, z których korzystać będzie kilka osób w ciągu doby.
Rozkład jazdy nigdy nie był mocną stroną kolei a wręcz jej piętą achilesową - używam tu najlżejszego określenia w stosunku do tumanów robiących tę rzecz,
Już wcześniej napisałem, gdy pewien fachura zacznie grzebać przy linii 213 to brak ruchu mamy zagwarantowany na kilka lat,
A i tak nic się nie zmieni. Eugenisz z UMWP plus Turecki Kurier z gdyńskiej Patologii Regionalnej zakały pomorskiej kolei....
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Wstrzymanie ruchu na całej linii na kilka lat to chyba lekka przesada. Ta linia jest w zasadzie nowa, a plany zakładają jej rozbudowę, a te prace mogą być wykonywane przy zachowaniu funkcjonowania w zakresie jednego toru.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
No i spotkanie się odbyło
Na początku lidzie z PLK i Mul.Con. omawiali interesujący nas fragment modernizacji. Wszystkie omawiane aspekty opierają się na analizach i schematach komputerowych, które wyliczyły że to musi być tu czyli od Kuźnicy do bunkrów przed Jastarnią gdzie będzie posterunek odgałęźny i ślepy tor.
Dodatkowo przy cmentarzu bo też na środku projektowana jest podstacja energetyczna bo najmniejsze straty prądu itp (nie znam się do końca).
Co spowoduje wycięcie sporej ilości drzew.
Tak to wygląda pokrótce.
W następnej turze rozpoczęła się seria pytań, kilku mieszkańców Kuźnicy nie powinna się odzywać ponieważ brak argumentów i dziwne stwierdzenia nie wnosiły nic konstruktywnego.
Ja próbowałem dowiedzieć się o możliwościach zmian które proponowaliśmy a mianowicie:
1. Skrócenie dwóch torów tak, aby przez Kuźnice przebiegało wszystko bez zmian a dwa tory rozpoczynały się za cmentarzem od strony Jastarni przed przystankiem Kuźnica Wschód i wydłużenie za bunkry i przybliżenie posterunku odgałęźnego bliżej przystanku Jastarni Wczasy.
2. Przeniesienie dwóch torów miedzy Chałupy a Kuźnicę
3.Przeniesienie podstacji z okolic cmentarza na stację kolejowa w miejsce starych ogródków działkowych.
Na te trzy pytania odpowiedź była "analizy komputerowe wybrały optymalne miejsca" i dupa zero-jedynkowe myślenie wygrywa z logiką a to nic dobrego nie wróży ponieważ im dalej w głąb spotkania atmosfera gęstniała. Z obu stron padały argumenty które nie były do przyjęcia obu stronom.
Spotkanie skończyło się jednak z nadzieja gdyż inżynier kontraktu powiedziała że uwagi mieszkańców zostaną przeanalizowane.
I będą kolejne konsultacje społeczne.
Podsumowując PLK najbardziej obstawia 4 wariant, ponieważ podobne analizy posiada UMWP które były wykonywane przez inną firmę.

Jak by coś było nie jasne to w razie czego postaram się doprecyzować.
Pozdrawiam
 
Reakcje
1.611 378 7
analizy komputerowe wybrały optymalne miejsca
W pewny serialu też był "inżynier" wybrany prze komputer...czyli nic się nie zmieniło...Może "inżynier kontraktu" to pokolenie jakieś...
Nic się widać nie zmieniło...paru cwaniaczków z firemki Multi-konsulti wzięło niezłą kasę za parę kompterówych bzdur i wydruków, poopowiadało bajki i koniec balu panno lalu...
Za cenę zupełnego przeorania Półwyspu nie zyska się nic, absolutnie nic...zaraza, zaraz - ktoś na wycince drzew zarobi...
No i jeden, tylko jeden tor przez Kuźnicę - i wiem dlaczego - bo paru kaszubów zza Buga ma przy torach budy letniskowe.
Może ci sami co byli na spotkaniu, postulowali jakiś czas temu zakaz mijania się pociągów w Kuźnicy bo "buczące lokomotywy" budziły turystów...
Ustawiacz z UMWP pewno zamówił to samo co PLK i dlatego wszystko wyszło podobnie...
Szkoda, że na pomysł przeniesienia cmentarza na plażę nie wpadli, wszak można podstację na Zatoce posadowić...
Ciekawy jestem odpowiedzi na jedno pytanie - Czy te cały przewały poprawią cokolwiek na linii 213?...
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
Jak to napisane w biblii "szukajcie a znajdziecie...":)
Niby nic nie ma a jednak jak się poszuka to się znajdzie
Zapory z parowozów jeszcze nie "powiedziały" wszystkiego
Zapora 14.jpg

Takie niekształtne coś
Zapora 8.jpg
Zapora 11.jpg
Zapora 12.jpg
Zapora 13.jpg

Ale coś zaczyna się uwidaczniać
Zapora 7.jpg
Zapora 4.jpg

Ewidentnie widząc że do "ciecia " używano TNT i kuzynów
Zapora 5.jpg
Zapora 6.jpg


Po oczyszczeniu - mazica nie wspomnę że jeszcze upaprana woleju !!
Zapora 1.jpg

kolei węgierskich
Zapora 3.jpg

c.d.n
 

Podobne wątki