• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Kolejowe Opolskie

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.507 123 11
#43
Czy ktoś moze wie jak idzie rewitalizacja E30 do Kedzierzyna Kozla (KK) i kiedy w koncuzostanie zakonczona?

Mam jeszcze jedna zagwostke - wszedłem na stronę PKP IC i praktycznie nie am tam żadnego pociągu z WRO do KK bez przesiadek i dosłownie strona "wypluła" mi TRZY połączenia dziennie (w tym takie smaczki jak przesiadka na IC z jadącej po magistrali podsudeckiej). Myślałem ze po tym jak otwarto KRK-KAT więcej pociągów wróciło na trasę przez KK (zamiast przez Strzelce Opolskie). Czy naprawdę do KK nie jeżdżą już zadne bezpośrednie IC?
 
OP
OP
hjugytf

hjugytf

Znany użytkownik
Reakcje
477 47 4
#44
Czy ktoś moze wie jak idzie rewitalizacja E30 do Kedzierzyna Kozla (KK) i kiedy w koncuzostanie zakonczona?

Mam jeszcze jedna zagwostke - wszedłem na stronę PKP IC i praktycznie nie am tam żadnego pociągu z WRO do KK bez przesiadek i dosłownie strona "wypluła" mi TRZY połączenia dziennie (w tym takie smaczki jak przesiadka na IC z jadącej po magistrali podsudeckiej). Myślałem ze po tym jak otwarto KRK-KAT więcej pociągów wróciło na trasę przez KK (zamiast przez Strzelce Opolskie). Czy naprawdę do KK nie jeżdżą już zadne bezpośrednie IC?
Obecnie linia z Opola do Kędzierzyna jest w poważnym remoncie dlatego możliwe, że z tego powodu nie ma więcej pociągów IC. Wiem, że zapowiedziane są starania aby zwiększyć ilość tych połączeń, ale dopiero po zakończeniu remontu.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.507 123 11
#45
Obecnie linia z Opola do Kędzierzyna jest w poważnym remoncie dlatego możliwe, że z tego powodu nie ma więcej pociągów IC. Wiem, że zapowiedziane są starania aby zwiększyć ilość tych połączeń, ale dopiero po zakończeniu remontu.
Wiem ze jest remontowana, gdyz sam prosiłem o info jak tam ten remont idzie.

A tak przy okazji, to informacja o podsudeckiej prosto z FB.. wygląda na to że "nurki" PKP IC od grudnia zostaną zastąpione składami SKPL

Źródło: Komitet Obrony Dolnośląski Linii Kolejowych
 
Ostatnio edytowane:

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.679 30 2
#50
A tak przy okazji, to informacja o podsudeckiej prosto z FB.. wygląda na to że "nurki" PKP IC od grudnia zostaną zastąpione składami SKPL
Głosy o podchodach do tego ruchu trwają już od jakiegoś czasu, ale warto zwrócić uwagę, jak słabo zarządzana jest nasza kolej. Państwowy przewoźnik dzierżawi od CD lokomotywy spalinowe, które nie dają rady bezawaryjnie obsłużyć połączenia, to wymyśla plan naprawczy poprzez przetarg na świadczenie przewozów na tym połączeniu. Zrealizuje go prywatna firma SKPL, bo nikt inny nie wystartuje, bo nie dysponuje taborem. Biorąc pod uwagę, że tabor do tych pociągów był, funkcjonował i został zniszczony jest to podwójnie przykre, słabe, żałosne...

Bardzo wartościowy materiał.
Wygląda na to, że jestem już stary :ROFL:
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.507 123 11
#51
Głosy o podchodach do tego ruchu trwają już od jakiegoś czasu, ale warto zwrócić uwagę, jak słabo zarządzana jest nasza kolej. Państwowy przewoźnik dzierżawi od CD lokomotywy spalinowe, które nie dają rady bezawaryjnie obsłużyć połączenia, to wymyśla plan naprawczy poprzez przetarg na świadczenie przewozów na tym połączeniu. Zrealizuje go prywatna firma SKPL, bo nikt inny nie wystartuje, bo nie dysponuje taborem. Biorąc pod uwagę, że tabor do tych pociągów był, funkcjonował i został zniszczony jest to podwójnie przykre, słabe, żałosne...
Niestety indolecja zarządu spółki PKP IC wciąż żywa. Pamiętam jak była zmiana warty i nowy zarząd przejął stery była obietnica, że już więcej nie będziemy pożyczać wagonów i lokomotyw od sąsiadów. I co? Prawie dekada minęła i wciąż jest brak spalinowych sprawnych lokomotyw. I nie piszę tutaj o reanimacjach SM badz SU wszelkiej maści. A jak widać na filmie ludzi było sporo l. No ale jak utrzymać frekwencję jak jedyne na co PKP IC stać to wysłać ZKA...codziennie przez dwa tygodnie!! Niestety wielu decydentów zapomina że kolej ma WALCZYĆ o klienta (czasy kiedy ludzie nie posiadali samochodów już dawno minęły).

Szansą może być choćby Gama dwutrakcyjna (nie mylić z tą z silnikiem dojazdowym), która już migneła parę razy w internecie...bądź zwykle hybrydy skoro SN84 są wystarczająco dobre na relacje Zagórz-Kłodzko, to nie widzę nic złego w składach regionalnych na takich relacjach.

Ach, gdyby jeden z drugim "Menadżer" przez miesiąc tak tylko jeździl do pracy, do urzędów, do przedszkoli pociągami, to może by się lampka zapaliła.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki