• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolejowe klimaty...

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 0
Remont mostu/wiaduktu* kolejowego w Tarnowskich Górach, 05.08.2017. Remont trwał rok chyba od 06.2017 a może i miesiąc dłużej, już nie pamiętam. Po remoncie znikł mroczny klimat słabo oświetlonego muru z cegły klinkierowej i mamy wytynkowane jasnoszare ściany. Mimo tego że jestem miłośnikiem budowli z cegły klinkierowej to jednak nocny spacer pod tym mostem/wiaduktem* przed remontem wywoływał lekkie dreszcze niepokoju.

MostKolejowyTG_20170805_121230.jpg


* niewłaściwe skreślić - właśnie ... most czy wiadukt ? Kiedyś wracałem taksówką z imprezy i i mówię taksówkarzowi że za wiaduktem w lewo skręcić trzeba a on odparł że kończył technikum kolejowe i nie ma wiaduktów kolejowych tylko mosty kolejowe, czy nad drogą czy nad rzeką jest to most kolejowy.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

MichałŁ

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
471 1 0
W każdej legendzie jest trochę prawdy. W łodziach podwodnych i lokomotywach był silnik Fairbanks Morse 38
https://en.wikipedia.org/wiki/Fairbanks_Morse_38_8-1/8_diesel_engine
Rosjanie produkowali ten silnik u siebie jako 2D100 a potem 10D100. Napędza np. lokomotywy TE3 i TE10
Morską odmianą "serca Gagarina" 14D40 był sinik 40DM. Różnił się przystosowaniem do pracy na wał a nie na prądnicę, nie miał możliwości napędzania urządzeń pomocniczych typu sprężarka, wentylator. Stosowany do napędu okrętów desantowych i patrolowych.
 

Podobne wątki