Szanowni,
widzę, że mój poprzedni post spotkał się z dużym zainteresowaniem i do tego pozytywnym.
Dziękuję Wam za to przyjęcie i oceny.
Teraz chciałbym zaprezentowć kolejne moje spostrzeżenie, coś co bardzo mi się też podoba i rajcuje po moich szarych komórkach.
Sprawa dotyczy zestawienia składów. Wiem, że jest o tym wątek, ale ten dotyczy epoki IV/V. Ja znowu zapodam coś z epoki IIIc, więc w tamtym wątku by nie pasowało. Pierwsza fotka, na którą już dawno temu natrafiłem na stronie forum Drehscheibe, spowodowała że długo szukałem przysłowiowej szczęki po podłodze. Skład jak skład z tamtych czasów, ale
ta jedynka !!
Tu zderzyły się dwa światy ! Różnica w konstrukcji tej jedynki i Bipy to coś z 60 lat !
Ok1-181, k.Przyłubie 07.09.1973, poc. 413 Toruń-Nakło, autor zdjęcia o nicku 03 1008, zdjęcie z forum Drehscheibe
Kolejne zdjęcie przedstawia całkowicie inny skład.
Na wielu liniach lokalnych kursowały składy zestawione z, jak to ja zwykłam nazywać, "mieszanki firmowej", czyli mieszanki wagonów dwu- i trzyosiwych przeróżnych konstrukcji i pochodzenia. Ot po prostu, co mogło jeździć i było na stanie, to się brało i jeździło.
Na poniższym zdjęciu mamy jednak taką mieszankę wagonów czteroosiowych.
Tu zapodam ponownie zdjęcie wykonane przez mego przyjaciela. Za Ok-jedynką mamy więc:
- najpierw trzyosiowy bagażowy, a jakże pruskiego pochodzenia,
- 3x wagony polskiego reko,
- ex DRG Eilzugwagen,
- i na końcu ex saksoński boczniak !
Jakby taki zestaw puścić na makiecie, to kolega obeznany w temacie zapewne stwierdziłby z sarkazmem :
- eee, ty to chyba bez zastanowienia, formując ten skład wyciągałeś z pudełek co tylko pierwsze podeszło ci pod rękę . . .
Pociąg osobowy "gdzieś w Polsce", sierpień 1968, fot. Klaus Kieper
No i teraz patrzymy na naszą makietę i się zastanawiamy, . . . jak tu zestawić kolejny skład ???
!