• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Koleje węgierskie 1:1 i w miniaturze

OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.064 67 3
W sumie bardzo ładny ten zestaw. Tylko ta cysterna niezbyt tu pasuje. To trochę za stara konstrukcja. Bardziej by się nadawała do epoki III. W IV o ile by była w normalnej eksploatacji to już raczej do ruchu krajowego.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.064 67 3
To fakt ale ta pierwsza węglarka to jakiś koszmar. Chyba ją kiedyś zrobili z błędem i nadal go powtarzają. Błąd polega na tym że użyli nadwozia wagonu z pomostem a dali podwozie bez pomostu. I przez tyle lat nikt tego nie zweryfikował.
Fajnie że kryty 1K będzie z hamulcem bo pierwsza wizualizacja była bez hamulca.
Podobają mi się te platformy z kontenerami ale nie jestem przekonany do tak czarnej ramy. Mam nadzieję że ostateczne wykonanie będzie w trochę innej kolorystyce.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
8.323 136 1
Kolejny ciekawy zestaw od włoskiego producenta - EuroNight 50462 „Budapest Keleti-Zürich-Stuttgart Hbf.”

ACME 55338 - wagon z miejscami do leżenia Bcmz (ex DB), wagon 2 klasy Bmz, wagon sypialny WLABmz

ACME 55338.jpg

ACME-55338.jpg

ACME 55339 - wagon z miejscami do leżenia Bcbmz (ex DB), wagon 2 klasy Bmz, wagon sypialny WLABmz

ACME 55339.jpg

ACME-55339.jpg

ACME 55340 - wagon 1 klasy Amz, wagon 2 klasy Bpmz

ACME 55340.jpg

ACME-55340.jpg
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.064 67 3
W ostatni weekend spędzony na imprezie w Sosnowcu zaowocował między innymi zakupem platformy Rmms MAV firmy Albert Model. Wagony te były budowane w ilości 250 sztuk w Polsce. Jest to odmiana wagonu 401Z. Nie doszedłem do oznaczenia fabrycznego tych wagonów. Wagon ma wózki 1XTc różniące się od 1XTa innym kątem ustawienia wewnętrznych koziołków zawieszenia resorów.
rmms_395_9000_9250 (1).jpg
20250317_214522.jpg
20250317_214536.jpg
20250317_214616.jpg
20250317_214752.jpg
20250317_214909.jpg
20250317_214950.jpg

Model jest bardzo pięknie wykonany. Ściany czołowe są ruchome. Model ma bardzo dobre właściwości jezdne co nie jest oczywiste u tego producenta.
Co ciekawe model nr. kat. 395006 jest oznaczony na opakowaniu jako epoka V jednak data rewizji jest z roku 1986-go, więc jak najbardziej pasuje do epoki IVc.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.615 145 19
Podobają mi się te platformy z kontenerami ale nie jestem przekonany do tak czarnej ramy. Mam nadzieję że ostateczne wykonanie będzie w trochę innej kolorystyce.
Tak prezentują się gotowe modele:

Roco 6600076 - zestaw 2 wagonów towarowych platform MÁV, z ładunkiem kontenerów MÁV

roco_6600076_m.jpg


Fajnie że kryty 1K będzie z hamulcem bo pierwsza wizualizacja była bez hamulca.
Pierwsza edycja została wyprzedana i producent zapowiedział wznowienie planowane na I kwartał 2026 roku.

roco_6600097_neue_betriebsnummer.png

Przy okazji chciałbym zapytać, czy tak oznakowane wagony wjeżdżały do Polski / innych krajów RWPG?
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.064 67 3
Platformy ładne I podejrzewam malowanie fabryczne gdzieś z pierwszej połowy lat 70-tych. Później były w bardziej jednolitym kolorze czerwono brązowym.
Co do oznaczeń to platformy są do ruchu międzynarodowego bez ograniczeń. Natomiast wagon kryty 75W/1K z kodem wymiany 42 był dopuszczony tylko do ruchu wewnętrznego.
6600097.jpg

Ogólnie to ten model reprezentuje oznaczenia obowiązujące od roku 1980-go czyli raczej lata 80-te lub trochę później. Ciekawe czy reedycja też będzie z kodem wymiany 42 czy też innym.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.064 67 3
Piękne kolekcje wagonów pasażerskich zagościły w temacie ,pogratulować właścicielom. Ja od siebie dorzucę tylko zdjęcia Ks w oryginale.
Zobacz załącznik 927396 Zobacz załącznik 927397
Może ( na pewno ;)) to nie wagony, ale logo MAV jest i może się Wam kiedyś przydać jak już dojdziecie do platform ;)
Zobacz załącznik 930586 Zobacz załącznik 930587
Właśnie niedawno trafiły do sprzedaży zestawy platform serii Ks MAV z ładunkiem kontenerów firmy Roco.
021_1423772543.jpg
2149494728_f815e270c5_b.jpg
lgs_441_6.jpg

Zdjęcia wagonów w skali 1:1. Na pierwszym zdjęciu jeszcze z czarnym podwoziem.
A teraz modele. Do wagonów są dołączone woreczki z częściami; kłonice, stopnie manewrowego i pokrętła hamulca postojowego. Oraz ramka z oznaczeniami do przyklejenia. W oznaczenia do przyklejenia są wykonane na blaszkach fototrawionych pomalowanych i nadrukowanych.
20250611_181822.jpg
20250611_181829.jpg
20250611_181837.jpg
20250611_183458.jpg
20250611_183507.jpg
20250611_183516.jpg
20250611_183529.jpg

Modele są bardzo ładnie wykonane i rozmieszczenie oznaczeń do przyklejenia tym razem przedstawione w instrukcji jest zgodne z rzeczywistością (podobny zestaw wagonów PKP miał w instrukcji plan rozmieszczenia oznaczeń zupełnie od czapy). Montaż oznaczeń jest trochę pracochłonny i wymaga dużej precyzji. Ja kleiłem klejem CA. Jednak po włożeniu tej pracy możemy się cieszyć pięknymi modelami. W stosunku do oryginału są bardzo niewielkie rozbieżności. To co zauważyłem to pokrętła hamulca powinny być w innym miejscu co pewnie zrobię w moich modelach i jeszcze brakuje na czołownicy trójkątnych wsporników do ściany czołowej. Jeszcze rozważam temat odtworzenia dźwigni urządzenia ważącego do automatyki nastawienia siły hamowania. Tego w modelu nie odwzorowano co mnie nie dziwi bo to w końcu opracowanie standardowego wagonu UIC i model został wydany w malowaniach wielu europejskich zarządów. Ja w moich wagonach nie montowałem kłonic czołowych bo na wszystkich zdjęciach wagonów w skali 1:1 ich nie widziałem. Także na większości zdjęć akurat wagony te mają klonice boczne w pozycji poziomej.
 
Ostatnio edytowane:

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
8.323 136 1
Digitools/ROBO

MÁV Amo - 50 55 19-37 040-5 - Ep.IV
MÁV Bmo - 50 55 20-37 178-0 - Ep.IV
MÁV Ao - 50 55 19-37 079-3 - Ep.IV-V (biały numer)
MÁV Ao - 50 55 19-37 079-3 - Ep.V
MÁV Ao - 50 55 19-37 029-8 - Ep.V
MÁV Ao - 50 55 19-37 057-9 - Ep.V
MÁV Bo - 50 55 20-37 079-0 - Ep.IV-V (biały numer)
MÁV Bo - 50 55 20-37 079-0 - Ep.V
MÁV Bo - 50 55 20-37 172-3 - Ep.V
MÁV Bo - 50 55 20-37 207-7 - Ep.V

505521116_718816970747860_7053474844421881540_n.jpg

Źródło: facebook.com/happymodell

 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
8.323 136 1
Kolejny model kolei węgierskich. Tym razem od czeskiego producenta.

MTB MAV Bh-002 - 50 55 20-26 002-5 [REV|Sl|19.09.97]
518288202_736334558996101_2939024953697658405_n.jpg
517374033_736334925662731_528762249337353881_n.jpg
516837504_736335005662723_4692541675173775847_n.jpg
518061391_736334885662735_8790490141713104499_n.jpg
517797881_736334532329437_5225655122043450103_n.jpg

Model wagonu osobowego serii MAV Bh, w barwach MAV, z lat 1985-90. Wagony osobowe były produkowane w fabryce Ganz-Mavag w latach 1969-85, w liczbie 520 egzemplarzy, do użytku krajowego w pociągach pasażerskich. Później, po 1983 roku, przemianowano je na serię Bhv. Wnętrze jest podzielone na dwa przedziały.

Źródło: facebook.com/happymodell
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.064 67 3
Bardzo ładny wagon. Z taką ilością elektroniki obawiam się że sporo będzie kosztować.
Z tego co widzę to wagony Bh/Bhv miały trochę różnic. Tutaj widzę drzwi z dwoma okienkami na skrzydło. Ja mam stary model wagonu Bhv firmy FUGgERth i ma on w drzwiach pojedyncze wieksze szyby i okna dwuczęściowe w przedziale pasażerskim. Także inna jest ściana czołowa.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.025 577 30
Na pierwszym planie MÁV 324.984
To jest ex MÁV 324.984. Parowóz budowy węgierskiej, ale w służbie kolei rumuńskich, CFR 324-984, sfotografowany na stacji Oradea w Rumunii. Według opisu jest to ex MÁV 324.984, zbudowany przez MÁVAG w 1917 roku. A zdjęcie pochodzi z rumuńskiego FB i zostało tylko wklejone na stronę o lokomotywach węgierskich.
The mixed (coal and mazut) fired Romanian 324-984 at Oradea in 1971 (MÁVAG Type 114.2, 75 km/h, MÁV 324.984 to 1919, built by MÁVAG in 1917) (Oradea Nagyvarad Grosswardein facebook page).
Tak że wpis nadaje się raczej do wątku o kolejach rumuńskich - nie wiem, czy taki w ogóle jest na forum, jeżeli znajdę, to ten wpis przeniosę. Jeśli nie ma, to wpis zostanie tu.
 

Podobne wątki