• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Koleje węgierskie 1:1 i w miniaturze

OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.289 61 2
A modele takich wagonów są w ofercie Albert Modell niestety w nowszych epokach. Zobacz załącznik 933354
Także w ich asortymencie są platformy w wersji podstawowej i z odmianami.
Zobacz załącznik 933356
Niestety już od dawna nie ma dostępnej wersji z epoki IV
Na ostatniej giełdzie w Sosnowcu wypatrzyłem taki oto model wagonu Eams firmy Albert Modell.
20230905_234744.jpg
20230905_234717.jpg
20230905_234642.jpg
20230905_234559.jpg

Model nr katalogowy 594006 jest opisany jako epoka V i ma datę rewizji z roku 1995-go. Ja akurat preferuję epokę IV lecz nie dostrzegłem jakichś drastycznych różnic w wyglądzie w stosunku do epoki IV. Podejrzewam że tak już mogły te wagony wyglądać w epoce IVc. Drobna różnica to prawdopodobnie brak w tabeli obciążeń rubryki dla 80 km/h i znak ostrzegawczy przed porażeniem z sieci trakcyjnej w kształcie trójkąta. Nie wiem jeszcze co znaczą przy oznaczeniach mały żółty kwadrat i trójkąt.
Sam model jest bardzo ładnie wykonany z dbałością o szczegóły. Wózki typu 1XTa bo to jest wagon budowy polskiej i jest to eksportowa odmiana platformy z rodziny 401Z.
 
OP
OP
Jacek765

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.289 61 2
Na tej samej giełdzie wypatrzyłem na stoisku producenta zestaw wagonów polskiej budowy w malowaniu MAV, jako zestaw pociągu "Tokaj-Expressz". Wagony są w malowaniu i oznaczeniach z epoki IV z datami rewizji z roku 1982-go. Zestaw nr katalogowy 200080-1, składa się z jednego wagonu 1kl serii Ao i trzech wagonów 2kl serii Bo. Ciekawostką jest fakt że te wagony w oznaczeniach nie mają dopuszczenia do ruchu międzynarodowego a także stosunkowo niezbyt dużą prędkość maksymalną 120 km/h. Według oznaczeń wagony są wyposażone tylko w ogrzewanie elektryczne na 1500 V prądu stałego i przemiennego.
20230905_235535.jpg
20230903_165710.jpg
20230905_233544.jpg
20230905_233738.jpg
20230905_233559.jpg
20230905_233613.jpg
20230905_233628.jpg
20230905_233839.jpg

Do każdego wagonu są dołączone tablice relacyjne i dodatkowo tablica przestawcza hamulca zespolonego Knorr. Którą należy w modelu umieścić w miejscu tablicy przestawczej hamulca Oerlikon.
20230906_010031.jpg


U mnie te wagony na razie jeżdżą z Nohabem bo jeszcze nie mam lokomotywy elektrycznej. Więc na razie w sezonie letnim ;).
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.813 102 1
Kolejne "Poloniki". Tym razem w węgierskim oznaczeniu:)

PIKO 97626 - MAV 50 55 19-37 074-4 Ao InterCity
46758_97626.jpg


PIKO 97627 - MAV 50 55 20-37 099-8 Bko InterCity
46879_97627.jpg


PIKO 97628 - MAV 50 55 20-37 122-8 Bko InterCity
46880_97628.jpg


395389221_333943769235184_3275498713941148761_n.jpg 395399270_333944135901814_220668994432868645_n.jpg 395394608_333944209235140_1437543965576836966_n.jpg 395381437_333944242568470_853409535338295460_n.jpg

Model mają się ukazać pod koniec grudnia br.
Ps. Jak widać, nie tylko na rynku polskim ale również i węgierskim, mamy "zabawę": to co PIKO to i Robo lub odwrotnie;)
Źródło: facebook.com/happymodell
 

Podobne wątki