Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
30.08.2025
810 015 jako Os. 24134 z Moravskiego Pisku do stacji Bzenec wjeżdża na stację końcową. Warto dodać, że cała relacja pociągu ma zaledwie 4 kilometry i 6 minut jazdy.
29.08.2024
811 052 z doczepą jako pociąg osobowy ze Studenki do Veřovic przejeżdża przez Kopřivnice nákladní nádraží.
Pozdrowienia dla towarzysza wyprawy po Moravskoslezském.
Tragicznej jakości film, ale ciekawie prezentujący ofertę zakładów Škoda oraz zaawansowanie techniczne produkcji, a także oferowanych lokomotyw.
Szkoda, że PKP bazowało niemal wyłącznie (oprócz mało liczebnych serii EU05, ET40 i ET42) na lokomotywach elektrycznych krajowej produkcji... oczami wyobraźni widzę te różne piękne Škody jeżdżące w Polsce.
Szkoda, że PKP bazowało niemal wyłącznie (oprócz mało liczebnych serii EU05, ET40 i ET42) na lokomotywach elektrycznych krajowej produkcji... oczami wyobraźni widzę te różne piękne Škody jeżdżące w Polsce.
Co do tego, czy lokomotywy Škody są piękne, zdania mogą być różne (), ale faktem jest, że Czesi rozwijali i dalej rozwijają technicznie swoje wyroby, a w Polsce, po 20 latach od zakupu EU06 i rozpoczęcia licencyjnej produkcji EU07 zdecydowano się na wznowienie produkcji maszyn tej samej konstrukcji z nielicznymi tylko zmianami, głównie części mechanicznej - EU07-3xx i potem 4xx. O żadnym rozruchu tyrystorowym czy bardziej ogólnie o zmianie systemu sterowania i napędu nie było mowy. Jedyną trochę nowocześniejszą konstrukcją były EM10 (nawiasem mówiąc, dwa z czterech prototypów miały czeskie wyposażenie elektryczne) - o ich losach wiemy... Później już żadnych nowych konstrukcji elektrowozów nie było.