• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koleje austriackie

adam-modellbau

Aktywny użytkownik
Producent
Reakcje
354 0 0
#64
Tak mi się wydaje po zapalonych światłach, że kierunek jest z Gmunden do Ebensee. :cool:
Tuż przed wjazdem na stację.
Wygląda, że wycieczka po Traunsee też się udała. :giggle:
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.109 97 4
#65
Tak mi się wydaje po zapalonych światłach, że kierunek jest z Gmunden do Ebensee. :cool:
Tuż przed wjazdem na stację.
Wygląda, że wycieczka po Traunsee też się udała. :giggle:
Masz 100% racji to ja przemieszczałem się dokładnie z Bad Ischl do Gmunden, REX-io lub RE jechał w "przeciwpałożną", musiałbym zerknąć na rozkład.
Dziś byłem na stacji St. Johann im Pongau trafiłem Vectrona ze składem towarowym, jak obrobię fotki to wrzucę.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.109 97 4
#67
Jak się mieszka od 1981 roku to takie rzeczy rzucają się w oczy ;)
Ta droga poniżej torów była ciekawsza jak leciała nad jeziorem, a nie tunelami :(
Tylko że w Traunkirchen nie było wtedy taka oaza ciszy i spokoju jak dziś. Żonie tak się spodobało, że chętnie by tam zakoczowała na dłużej, ale podpisała cyrograf to musi szwendać się ze mną po innych stacjach. Dziś w Schwarzach im Pongau musiała prawie godzinę siedzieć na peronie bo robili obsługę dwu składów jeden mieszany intermodal i naczepy, drugi z samymi tureckimi ciężarówkami. Jak mi się uda to wrzucę parę fotek i może filmik, bo było nas dwu wariatów i maszynista zespolonymi Taurusami ruszył z pełną kakofonią
dźwięków, nawet na żonie zrobiło wrażenie.
 

adam-modellbau

Aktywny użytkownik
Producent
Reakcje
354 0 0
#70
Temat prawdziwej kolei jest mi tylko powierzchownie znany - ostatni raz jechałem koleją jako gość w kabinie Taurusa.
Trasa ode mnie do Linzu i z powrotem. Było przeżycie. :cool: Normalnie podróżuję samochodem lub samolotem. ;)
jest to podyktowane sytuacją, albo dużo transportuję maneli, albo jest to bardzo daleko.
Trochę zazdroszczę Ci takich podróży.:giggle:
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.109 97 4
#71
Temat prawdziwej kolei jest mi tylko powierzchownie znany - ostatni raz jechałem koleją jako gość w kabinie Taurusa.
Trasa ode mnie do Linzu i z powrotem. Było przeżycie. :cool: Normalnie podróżuję samochodem lub samolotem. ;)
jest to podyktowane sytuacją, albo dużo transportuję maneli, albo jest to bardzo daleko.
Trochę zazdroszczę Ci takich podróży.:giggle:
To tylko raz, dwa razy w roku z przyczepą, a koleją w okolicach, Austria, Niemcy, a szczególnie Szwajcaria to miód na moje serce, jadę do jednej miejscowości na tydzień i komunikacją lokalną zwiedzam okolice w promieniu do 100km, a wiele regionów oferuje tak tanie bilety że nie opłaca się jeździć samochodem.
Zdjęcia ze Schwarzach St. Veit, może jutro coś wrzucę z Bad Gastein jak się uda, bo od kilku godzin leje i burzowo.
Schwarzach StVeit.jpg
Schwarzach StVeit2.jpg
Schwarzach StVeit3.jpg
Schwarzach StVeit4.jpg
Schwarzach StVeit5.jpg
Schwarzach StVeit6.jpg
Schwarzach StVite7.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.859 67 3
#74
Bardzo ciekawy rozjazd o zaawansowanej konstrukcji. Można by go określić jako rozjazd krzyżowy łukowy z iglicami na zewnątrz rąbu.
Ogólnie to rozjazdy krzyżowe z iglicami na zewnątrz rąbu są rzadko spotykane przynajmniej w naszym kraju. Tutaj dodatkową trudność stanowi jego asymetryczna konstrukcja co wymagało jednostkowego wykonania niektórych elementów.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.843 53 2
#79
Niektórzy na niemieckich forach twierdzili, że to 2 skupione zwrotnice na kierunku na wprost połączone z 2 łukowymi, wszak typowy Baesler miał zawsze 2 kierunki na wprost...
Ja wielkim znawcą nie jestem, ale można tę zwrotnicę nazwać wykrzywionym Baeslerem ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.589 558 30
#80
to 2 skupione zwrotnice na kierunku na wprost połączone z 2 łukowymi, wszak typowy Baesler miał zawsze 2 kierunki na wprost...
Bzdury, rozjazd skupiony to dwa rozjazdy nałożone na siebie (inaczej zwane rozjazdami podwójnymi - bo to "dwa w jednym", lub nieprawidłowo potrójnymi - niby dlatego, że wychodzą z niego trzy tory) - tu taka sytuacja nie występuje.
można tę zwrotnicę nazwać wykrzywionym Baeslerem
Kolega @qwertas ma rację, jest to jak najbardziej rozjazd Bäselera, choć rzeczywiście, trochę nietypowy, bo wygięty. Ma jednak charakterystyczne tzw. krzyżownice trzykrotne, będące typowym elementem rozjazdu Bäselera. A cała konstrukcja, w Polsce określana jako rozjazd krzyżowy (pojedynczy lub podwójny - tu jest podwójny) z iglicami na zewnątrz czworoboku szyn, miała na celu uzyskanie większych promieni łuków torów zwrotnych, niż w wypadku klasycznego "anglika", co z kolei pozwalało na przejazd w kierunku zwrotnym z większą prędkością.
 

Podobne wątki