• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej we Wrocławiu i okolicach

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
335 38 1
Ech jak będę miał czas to może kiedyś plan schematyczny rozrysuję z czasów świetności PKP.
Mam też pytanie związane z Kleciną. Obiło mi się o uszy, że kiedyś z Kleciny biegła łącznica do linii Wrocław Świebodzki - Wałbrzych i
Faktycznie na niektórych mapach jest to narysowane jako łącznik. Niestety ślady w terenie nie wskazują na to. Bocznica cukrowni była tylko na jej terenie. Druga bocznica z Wrocław Zachodni dochodziła tylko do Jednostki Wojskowej. Obecnie kończy się na Mokronoskiej. Jedyne połączenie tych dwóch bocznic mogło być zrealizowane przez wąskotorówkę cukrowni lub folwarcznej.

Może to pomoże: strona MK z Jeleniej G. z rysunkami torowisk na linii 285, w tym Kleciny:
Mam pytanie czemu na tych schematach nie podaje sie długości torów?
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
77 2 0
Zgadzam się. Ale tam wtedy nie dotarłem, bo spieszyłem się.[DOUBLEPOST=1408385777][/DOUBLEPOST]
Mam pytanie czemu na tych schematach nie podaje sie długości torów?
Zapytaj o to twórcę tych schematów. W mojej ocenie warto i tak dziękować twórcy tych rysunków, MK z JG, za jego wysiłek i podanie skalówki. Można ją przyłożyć i od razu na oko znana jest długość torów. Poza tym, bez dokładnego schematu stacji oraz planu geodezyjnego, który pewnie ostał się w siedzibie PLK przy Joannitów, nie da się ustalić dł. torów.
 
Ostatnio edytowane:

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
278 2 0
Mam pytanie czemu na tych schematach nie podaje sie długości torów?
Zapewne z jednej prostej przyczyny - autor nie uznał tego za istotne, a być może nie miał dostępu do planów z zaznaczeniem długości. Np Przemysław Dominas, autor skądinąd świetnych merytorycznie książek umieszcza plany stacji robione
w paincie z przeproszeniem "na odwal się". Po prostu brak czasu (a może i brak oprogramowania) na zrobienie tego dobrze.
Jeśli pałasz żądzą poznania długości torów w czasie kiedy Klecina jeszcze stacją była, to lecimy z długościami całkowitymi. Według planów z lat 60-ych:
- tor 1 - 855m
- tor 1p - 215m - część dalsza przy peronie
- tor 3 - 761m
- tor 3p - 272m - część dalsza przy peronie
- tor 5 - 681m
- tor 7 - 603m
- tor 9 - 40m - żeberko, pozostałość po torze "trofiejnym" w stronę Kobierzyc
- tor 2a - żeberko ochronne
- tor 2b - 230m
- tor 2c - 109m
- tor 4 - 251m - przy placu ładunkowym
- tor 6 - 68m (nr 4 na planie MK z Jeleniej Góry)
- tor 8 - 27m - przy rampie (nr 6 na planie MK z Jeleniej Góry)
Ogólnie plan, do którego miałem dostęp trochę się różni od tego z http://www.jelenia.rail.pl
Jest np. pełne przejście rozjazdowe na głowicy od strony Wrocka na tory dla cukrowni, a nie tylko na tory 3, 5 i 7.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
77 2 0
Zapewne z jednej prostej przyczyny - autor nie uznał tego za istotne, a być może nie miał dostępu do planów z zaznaczeniem długości. Np Przemysław Dominas, autor skądinąd świetnych merytorycznie książek umieszcza plany stacji robione
w paincie z przeproszeniem "na odwal się". Po prostu brak czasu (a może i brak oprogramowania) na zrobienie tego dobrze.
Jeśli pałasz żądzą poznania długości torów w czasie kiedy Klecina jeszcze stacją była, to lecimy z długościami całkowitymi. Według planów z lat 60-ych:
- tor 1 - 855m
- tor 1p - 215m - część dalsza przy peronie
- tor 3 - 761m
- tor 3p - 272m - część dalsza przy peronie
- tor 5 - 681m
- tor 7 - 603m
- tor 9 - 40m - żeberko, pozostałość po torze "trofiejnym" w stronę Kobierzyc
- tor 2a - żeberko ochronne
- tor 2b - 230m
- tor 2c - 109m
- tor 4 - 251m - przy placu ładunkowym
- tor 6 - 68m (nr 4 na planie MK z Jeleniej Góry)
- tor 8 - 27m - przy rampie (nr 6 na planie MK z Jeleniej Góry)
Ogólnie plan, do którego miałem dostęp trochę się różni od tego z http://www.jelenia.rail.pl
Jest np. pełne przejście rozjazdowe na głowicy od strony Wrocka na tory dla cukrowni, a nie tylko na tory 3, 5 i 7.
Czy Kolega dysponuje innymi planami geodezyjnymi stacji i p.o. na Dolnym Śląsku? Szukam oryginalnego niemieckiego planu Wr. Pawłowic (Pawelwitz), gdy jeszcze był tam tor ładowni o dł. ok. 140 m. Na Joannitów mają tylko taki, na którym tego toru już nie ma (jest wymazany). Szukam też planów p.o./ład. z Kleinbahnów Lenz & Co. GmbH - Kolejki sowiogórskiej, ząbkowickiej, bolesławieckiej i innych. Oraz Karpacza -- wszystkie sprzed 1945 r., względnie z czasów PKP.
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
278 2 0
Małe uzupełnienie. Podane długości pochodzą z planu schematycznego (z tabelki doń dołączonej), a nie z planu sytuacyjnego czy geodezyjnych. A dostęp mam do planów powojennych w szerokim rozumieniu tegoż okresu.
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
77 2 0
Małe uzupełnienie. Podane długości pochodzą z planu schematycznego (z tabelki doń dołączonej), a nie z planu sytuacyjnego czy geodezyjnych. A dostęp mam do planów powojennych w szerokim rozumieniu tegoż okresu.
Czy do któregoś z wymienionych także: p.o./ład. z Kleinbahnów Lenz & Co. GmbH: z Kolejki sowiogórskiej, ząbkowickiej, bolesławieckiej i innych. Oraz Karpacza?
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
335 38 1
Ostatnio edytowane:

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.312 118 11
Wroclaw Glowny, wrzesien 2013 - w oczekiwaniu na TLK Wyspianski
 

Załączniki

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
804 8 0
Dzisiejszy gość we Wrocławiu. Kilka minut po 13 złapany w "przelocie" BR01 0509-8 koło Szopy IC Wrocław Główny.
W kadrze również "tylna ekspozycja" ekipy KSK we Wrocławiu :) . Miłego oglądania!

 

Podobne wątki