Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Dla zainteresowanych. Pojawiła się nowe miejsce obserwacyjne na odcinku Warszawa Ursus-Gołąbki - Warszawa Odolany. Po południowej stronie torów, czyli po prawej patrząc od stacji Ursus-Gołąbki w kierunku Odolany układano jakieś przewodu w wykopach. Teraz są już zasypane a maszyny oczyściły szeroki pas tuż obok toru ze wszystkich krzaczorów i zarośli, w których wcześnie urzędowali wszelkiej maści pijaczkowie a czasem bezdomni. Teraz można dojść tą właśnie "drogą" prawie do samego wiaduktu na granicy Ursus - Włochy. Jest to również świetne miejsce obserwacyjne torów wiodących na Odolany od strony Łowicza i Sochaczewa.Tędy też jeżdżą pociągi towarowe z Pruszkowa.
Aby dojść na Odolany na końcowym odcinku trzeba zejść z nasypu na tory i przejść pod wiaduktem... ale uwaga, tam są zwrotnice, na których manewrują składy na Odolanach, czyli trzeba dobrze się rozejrzeć, żeby nic w dupsko nie wjechało..., a to coś będzie duże...
[DOUBLEPOST=1410716949][/DOUBLEPOST]Przed samym wiaduktem można przysiąść na nasypie, zabrać kanapki, zimą termos i z przyczajki coś upolować
[DOUBLEPOST=1410717386,1410716817][/DOUBLEPOST]Ja dzisiaj przez 15 minut jak tam byłem złapałem:
EP07-370
Dla zainteresowanych. Pojawiła się nowe miejsce obserwacyjne na odcinku Warszawa Ursus-Gołąbki - Warszawa Odolany. Po południowej stronie torów, czyli po prawej patrząc od stacji Ursus-Gołąbki w kierunku Odolany układano jakieś przewodu w wykopach. Teraz są już zasypane a maszyny oczyściły szeroki pas tuż obok toru ze wszystkich krzaczorów i zarośli, w których wcześnie urzędowali wszelkiej maści pijaczkowie a czasem bezdomni. Teraz można dojść tą właśnie "drogą" prawie do samego wiaduktu na granicy Ursus - Włochy. Jest to również świetne miejsce obserwacyjne torów wiodących na Odolany od strony Łowicza i Sochaczewa.Tędy też jeżdżą pociągi towarowe z Pruszkowa.
Aby dojść na Odolany na końcowym odcinku trzeba zejść z nasypu na tory i przejść pod wiaduktem... ale uwaga, tam są zwrotnice, na których manewrują składy na Odolanach, czyli trzeba dobrze się rozejrzeć, żeby nic w dupsko nie wjechało..., a to coś będzie duże...
Dzięki za informację i wyjaśnienie. Widzę, że ten punkt obserwacyjny "fioletowa szpilka" jest na północ od terenu b. ZM Ursus. Czy tak?
Na południe od tego miejsca jest betonowy krąg. Nigdy nie wiedziałem, czy miał jakieś wyjątkowe przeznaczenie. Może Kolega się orientuje?[DOUBLEPOST=1410722975][/DOUBLEPOST]
Dokładnie. A ten krąg to szumnie zwane tory testowe traktorów Ursus. W krzaczorach są jeszcze inne. Te duże jasne plamy to place testowe i parkingowe dla traktorów. Niegdyś pełne teraz zarastają a na placach szaleją motocykliści w soboty i niedziele.[DOUBLEPOST=1410723516][/DOUBLEPOST]
Tak w RAWie a po obróbce i zmianie numeracji zapis na DNG. I w formacie DNG (Digital Negative) przechowuję. Do wstawienia na forum robię kopię w JPEG i zmniejszam wielkość z pełnej na dużą.
Dokładnie. A ten krąg to szumnie zwane tory testowe traktorów Ursus. W krzaczorach są jeszcze inne. Te duże jasne plamy to place testowe i parkingowe dla traktorów. Niegdyś pełne teraz zarastają a na placach szaleją motocykliści w soboty i niedziele.[DOUBLEPOST=1410723516][/DOUBLEPOST]
Tak w RAWie a po obróbce i zmianie numeracji zapis na DNG. I w formacie DNG (Digital Negative) przechowuję. Do wstawienia na forum robię kopię w JPEG i zmniejszam wielkość z pełnej na dużą.
Chciałbym ciut zmienić temat. Interesuje mnie, czy są szanse na wskrzeszenie w mojej ocenie wspaniałej inicjatywy budowy Warszawskiej Małej Obwodnicy Kolejowej (WMOK), czyli zamkniętej pętli kolejowej wokół centrum Warszawy? W 2006 r. SISKOM opublikował dokumenty projektu, które są dostępne tutaj:http://www.siskom.waw.pl/kp-kolej-wmok.htm. Oto schematy WMOK ze strony SISKOMu:
W mojej ocenie realizacja projektu byłaby znacznie szybsza i znacznie tańsza niż budowa wyczekiwanej od lat II linii metra, która de facto dubluje średnicówkę. W zasadzie, by domknąć pętlę WMOK, trzeba zbudować tory pozwalające na skręt z Dw. Zachodniego ku p.o. W-wa Kasprzaka, przy likwidacji peronu 8 Dw. Zachodniego (ex-p.o. W-wa Wola). Plan zakładał budowę dodatkowych p.o. - Obozowa, Powązkowska, Arkadia, przy Rondzie Żaba i przy Tesco w Al. Solidarności na Targówku.
Inicjatywa WMOK zapewne przyczyniłaby się do poprawy stanu odcinka od Dw. Zachodniego do Dw. Gdańskiego, gdyż np. na odcinku Dw. Zachodni - p.o. Kasprzaka obowiązuje ograniczenie Vmax do 10 km/h, co jest żenujące.