• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Warszawie i okolicach

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.061 25 2
Otwock i Celestynów chyba też jeśli dobrze słyszałem po radiu,
Harry, dobrze słyszałeś, tam też jazda na rozkaz, bo blokada unieważniona.
Dodatkowo unieważniona jeszcze, wraz z wyjazdem na "S"-a, od Celestynowa do Zabieżek.
Tutaj całość jest na tyle niepewna w działaniu, że lepiej dyktować rozkaz.
Wiem, Ty się aż tak daleko nie zapuszczasz ;)
I o ile w obowiązującym od wczoraj nowym rozkładzie jazdy, postój w Falenicy i Otwocku wydłużono o kilka minut, właśnie dla zapewnienia czasu na odbieg, to w Celestynowie już nie. Naiwnie przypuszczałem, że chodzi też o to, by był czas na podyktowanie, zapisanie i powtórzenie rozkazu "S", ale nie, rozkazy są dyktowane po przybyciu bądź dojeździe pociągu poprzedzającego, no i się stoi i dokłada opóźnienie.
A pasażerowie . . . (ocenzurowano).
Ciekawostką na wyjeździe z Otwocka w kierunku Warszawy jest ostatni semafor obsługiwany . . .
Piszę ostatni, bo po przebudowie jest teraz cały las semaforów stojących co kilkaset metrów, które to mija się jeden po drugim !
To ten ostatni został przez jakiegoś "nowatora" nazwany P 2502 - czegoś takiego jeszcze na kolei nie widziałem o_O

Stało się ... a może lepiej aby się nie stało?
Jarząbku, stało się, stało, - ale nie na tym peronie się stało . . .
To przedwojenne (lub tuż powojenne) zdjęcie zostało wykonane z tego peronu, którego resztki (lewy pochyły bok podstawy za żółtym piaskiem) widać na zdjęciu Harrego Pottera.
Domyślam się, że chodziło Ci o to, że ten peron rozebrano a nowy jest przesunięty.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Wiem, wiem. Widzisz, ja jeszcze pamiętam jak oba skrajne perony były niziutkie. Podwyższono je dopiero w czasie przeprowadzania elektryfikacji odcinka Otwock - Pilawa. A obecnie ... dawno tam nie byłem ...
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.739 78 12
bo po przebudowie jest teraz cały las semaforów stojących co kilkaset metrów, które to mija się jeden po drugim !
Prezesie, tragedii jeszcze chyba niema, choć wjazd na trzy semafory w peron to powiedzmy, nieporozumienie. Szczególnie wg mnie na medal zasługuje wjazd w peron na Świdrze - po prostu
respekt.gif
respekt.gif
respekt.gif
...ok, to była ironia...
Wyjazd to już tylko dwa semafory...
Dodajmy jeszcze tylko, że wjazd do Otwocka od Falenicy docelowo będzie z czterech torów... i może dlatego mamy ten las...

Pozdrawiam,...
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.061 25 2
Tak drogi Jarząbku.
Będzie realizowana "rewelacyjna koncepcja" omijania pociągów podmiejskich przez nadzwyczaj szybkie pośpieszne ! :eek:
Zapewne dawno nie byłeś w Otwocku, więc spróbuję objaśnić . . .
Ten "rewelacyjny" pomysł, moim skromnym zdaniem - kompletnie porąbany - ale to tylko moje zdanie, opiera się na wybudowaniu dodatkowych torów na odcinku Otwock - Warszawa Falenica, a słyszałem, że docelowo aż do Warszawy Wawer ! :eek:
Pociąg pośpieszny ominie w ten sposób jadący, no może dwa jadące w tym samym kierunku pociągi KM, lub albo i, SKM.
Ile zyska ? - trudno powiedzieć, bo gdyby był puszczony odpowiednio przed tym, bądź tymi pociągami - to . . . = nie zyska nic !

A teraz całe credo tej ciekawostki:

- należy ułożyć po jednym dodatkowym torze z obu stron istniejącej linii Warszawa, powiedzmy Wawer-Otwock,
- należy uprzednio wyciąć wszystkie drzewa stojące pomiędzy obecnymi torami a drogami znajdującymi się po obu stronach
istniejących torów,
(zapewne razem z tą wyjątkową "krzywą sosną", o którą toczą się obecnie zażarte spory)
- należy do wszystkich wyspowych przystanków na tej linii zbudować podziemne przejścia do peronów, jedno bądź dwa z obu
końców każdego peronu,
- należy dla bezpieczeństwa oddzielić z obu stron całą linię kolejową od obu dróg dwiema ściankami "ekologicznymi",
= czyli, otrzymamy tutaj takie pudło ciągnące się na całej długości tej linii a w jego środku, jak w kanionie, będą pędzić pociągi,
( walor estetyczny tej zabudowy będzie wyjatkowy :eek: !!! Przypomnę, kiedyś cała ta okolica była niemal senatoryjna )
- dodatkowo, chyba należałoby w kilku miejscach wybudować przejścia podziemne dla pieszych,
ale nie koniecznie, przecież mogą się udać do najbliższego przystanka i tam se przejść na drugą stronę torów :) !
- a zapomniałbym o zmotoryzowanych :( !, przecie nie powinno tu już więcej być skrzyżowań w poziomie !
więc kilka przejazdów pod torami tyż trza by . . . - jeden już jest w Międzylesiu,
to może . . . no może nie, niech samochodowi kopną się do Wawra, tam jest przejazd górą, albo w drugą stronę, do Otwocka,
tam jest przejazd pod torami, a w Świdrze buduje się drugi. A co tam, te pare kilometrów.

Cała ta poj ... inwestycja ma już swój początek, bo w Otwocku wbudowano w głowicy wjazdowej dodatkowo po jednym rozjeździe na obie strony tej linii. Jest już przezornie nawet jeden wiadukt nad budowanym w Świdrze przejazdem pod torami (drugiego brak :().

Ach, zapomniał bym, na rzece Świder brakuje jeszcze dwóch mostów pod nowe tory.

Oczywiście, prócz wspomnianych "korzyści" z omijania pociągów podmiejskich zlikwidowane zostaną wszystkie "dzikie" przejścia na całej długości tej linii. A są one, tak mniej więcej, co 50 metrów.
Mniemam jednak, że zaradni piesi zagospodarują w tym celu obowiazkowe wyjścia awaryjne, jak to widać na innych liniach wyposażonych w te "ścianki ekologiczne" . . .

Reasumując, jest kasa z Unii, to się ją wyda . . .
Pewnie nie jeden to czytający nie wpadł by na tak genialny i oczywiście niezwykle potrzebny pomysł :D

Patrząc na tempo i postęp prac nad drugim torem od Otwocka do Pilawy, to . . . to chyba ta inwestycja na . . . na dziesieciolecia . . . :D
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Dziękuję za wyjaśnienie ...ale, ale czy to jest już zatwierdzone, czy też kolejna wizja? Ja ze "żródeł dobrze poinformowanych" wiem, że modernizacja ma polegać tylko na dodaniu jednego toru od Gocławka do Wawra i tylko tyle. Swego czasu była koncepcja trzech torów od Gocławka do Otwocka, ale podobno to upadło i ma być tylko ten dodatkowy, trzeci tor. Nie wymieniam tych nowych, projektowanych przystanków.
A swoją drogą jak to było kiedyś ... jednostki co 10 minut a także cały ruch dalekobieżny i towarowy na dwóch torach od Otwocka do Wawra.
Linia Pilawa - Mińsk -Tłuszcz .... była nie przejedna, częściowo rozebrana. Jak to się wszystko mieściło?

- a zapomniałbym o zmotoryzowanych :(:D
Ano właśnie .... zapomniałeś o wiadukcie w Józefowie, przed mostem na Świdrze, chyba, że już go ... nie ma. :(
A także zapomniałeś o budowanej obwodnicy, która będzie przechodzić pomiędzy Falenicą a Miedzeszynem. :)

Ale, ale ... przecież ja pamiętam trzy tory pomiędzy Warszawą a Otwockiem.;)
 
Ostatnio edytowane:

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.061 25 2
Jak to będzie nie wiem.
Moim skromnym zdaniem, lepiej żeby wyszły z tego nici czyli nic.
Jednak te rozjazdy już są, no i ten jeden wiadukt pod torami w Świdrze, więc początki są.
Oczywiście też te semafory.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.061 25 2
No bo jakoś tak to jest . . .
- że pamięć ulata a zamek wylata ;)

przecież ja pamiętam trzy tory
To już nie po całości a po połowie ? ;)

Ech, kiedy to było, gdy jadąc na Puławy było . . . pół lit . . . na pół ławy ! ;)

Szanowny Administratorze, uprzedzając - to są takie aspekty okołokolejowe, warszawskie niekoniecznie ale ta okolica szeroko rozumiana . . .
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
A kiedyś w formie zagadki ułożyłem taki wierszyk:;)

Po jednej stronie zziajany konik
Z mozołem ciągnie mały wagonik.
Po wąskim torze, tym z drugiej strony
Gna osobowy gdyż jest spóźniony.
Środkowym torem .... byle do wiersza
Jedzie pośpieszny i Dama Pierwsza.
I jeszcze taka mała zagwozdka
Drugim środkowym sunie jednostka.
I tu podpowiedź dla wszystkich zawrę
Tak wyglądało kiedyś pod ......
I nikt się z prawdą wcale nie minie
Jeśli odpowie, że to w ...... .
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.061 25 2
Nie chciałbym być wyrywny, bo promowałbym swój pesel . . .
Znaczy się, znajomość tematyki z racji jego.
Więc może tylko tak, jak to w wojsku bywało:
- jadę do m. M . . .
Ci co w wojsku byli zapewne znają już odpowiedź na zagadkę z wierszyka.

PS. Jarząbku trafiłem ?
( w wojsku trafiałem )
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.061 25 2
Najpierw chciałem poprawić na negatyw, czyli odwrotnie, lub jak kto woli do góry nogami, czyli W.
Ma być jednak do rymu, więc odbezpieczam i strzelam - w Aninie pod Wawrem.
Jest teraz pod 30-ści ?

Przyznasz chyba, że Mrozy też by podchodziły, tylko rym musiałby być bardziej koszerny.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Oczywiście, że by podchodziły, ale tam wąskie tory tylko dochodziły do stacji. Natomiast w tej sytuacji, opisanej w wierszyku tory wąskie na przestrzeni ok. 2 km biegły równolegle do torów normalnych.
Na krótkim odcinku, fragmentarycznie, ale już były cztery tory.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.595 45 1
Cudowna sra głów.... Gra słów, oczywiście! ;)
Jeśli się komuś zechce przeczytać tę, zawoalowaną wymianę wspomnień Szanownych Panów, to bez najmniejszych wątpliwości odnajdzie większość wskazówek zawartych w Waszych kalamburach! :cool: Bardzo przyjemnie jest to czytać!
Pozdrawiam.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
Przyznasz chyba, że M.... też by podchodziły, tylko rym musiałby być bardziej koszerny.
Przyznaję, czegóż to się nie robi dla Przyjaciela. Taka mała, nocna ... rymowanka.:)

Znowu posłucham się Twojej rady
i już na stację podjeżdża cadyk.
A z drugiej strony, prosto z lecznicy
jadą kolejką sami gruźlicy.
Po torze pierwszym, kto chce niech wierzy
pędzi pośpieszny do Białowieży
A z drugim torem ... trudne zadanie,
jak można zadać dobre pytanie?
Miał być poemat, jest życia proza,
wjeżdża zbiorowy na stację w ....... ;)
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.739 78 12
Też dobre Jarząbku
A co do tych czterech torów z Otwocka w stronę Warszawy... Na poprzedniej stronie wątku znajdziesz linki do artykułu z "Inżyniera Polskiego" z 1937 roku na temat ekektryfikacji węzła Warszawskiego i modernizacji już wtedy planowanych...

Pozdrawiam i dobranoc...
 

Podobne wątki