• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Krakowie i okolicach

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.544 60 3
Koledzy czy dysponujecie jakimiś fotkami kolejowymi z Wieliczki?:) Interesuje mnie głównie bocznica do warzelni soli i dalej pod szyb Kościuszko;). Nigdzie dotąd nie spotkałem układu tych torów a obecnie poza maleńkim fragmentem niema po nich śladu:(.
Niech kolega obserwuje tą stronę może coś się trafi (y)
https://www.facebook.com/Wieliczka-w-fotografii-221044874733236/
[DOUBLEPOST=1459192497][/DOUBLEPOST]https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/84283/2df54e0ca8e393ac9caaef0af278183d/
A i w NAC coś się znajdzie
Fragment budynku stacyjnego z bufetem. Widoczni podróżni i wagon motorowy w 1939 r. (podobno)

Co to za wagon?
Wieliczka.jpg
 

Sebastian.W

Aktywny użytkownik
Reakcje
96 0 0
Szwed właśnie parę dni temu natknołem się na ten profil i do tej pory niemogę wyjść z zachwytu ale dzięki serdeczne(y). Chociaż wciąż liczę na jakieś fotki z okolic warzelni z lat 90 tych:)
 

lokfan

Znany użytkownik
Reakcje
1.422 9 0
Będzie ciężko z tą warzelnią, ale może kiedyś "coś " wypłynie :) Tu piękny parowy Clayton (późniejszy PKP-owski PCix 90-002) na stacji WIeliczka Rynek w 1929 roku. :)
PIC_1-G-2965-1.jpg
 

lokfan

Znany użytkownik
Reakcje
1.422 9 0
A ten drugi tor, który kiedyś istniał przy stacji Wieliczka Rynek gdzie miał swój początek oraz gdzie się kończył?:)
Zaczynał się kawałek murem Klasztoru Franciszkanów , zaś kończył zwrotnicą jakieś ca 70 metrów przed kozłem oporowym stacji Wieliczka Rynek . Powstał on dopiero po wojnie, bo na przedwojennych zdjęciach widać, że pojedynczy tor biegł prawie do przejazdu przez obecne skrzyżowania ulic (przy aptece) i dopiero tam zaczynały się rozjazdy torów pod szyb Regis. Co ciekawe ten "oblotowy" tor był też zelektryfikowany. Na zdjęciu widać miejsce w którym się zaczynał i stojące obok siebie dwa słupy trakcyjne.
1901892_243516042486119_402921212_n (1).jpg

[DOUBLEPOST=1459325721,1459325388][/DOUBLEPOST]Zaś to piękne zdjęcie (własność Pana Andrzeja Gaczoła) z 1934 roku pokazuje właśnie pojedynczy tor i początek głowicy rozjazdowej do szybu Regis :)
1896727_240847459419644_1316466341_n.jpg
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
388 5 1
Ten tor w Wieliczce Rynku musiał być zelektryfikowany bo przed EN56 i EN57 kursowały tam EU04 z wagonami i musiały "oblecieć" skład przed powrotem do Krakowa. Ciekawostką jest fakt, że rozjazdy były zamknięte na zamki a klucze kierownik pociągu pobierał ze stacji Wieliczka.
 

lokfan

Znany użytkownik
Reakcje
1.422 9 0
Dzisiejsze hybrydowo - deszczowe "retro"Kraków Gł. - Wieliczka . Zdjęcia ze stacji Wieliczka Park. :)

DSC_0008.JPG
IMG_6936.JPG
IMG_6909.JPG
IMG_6929.JPG
DSC_0013.JPG
DSC_0018.JPG
IMG_6904.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.782 12 2
Tak sobie czasem patrze na tabor prawdziwy i dumam... Czy zaklady naprawcze maluja te lokomotywy? Chyba jakims straszliwym gownem za 5gr za litr. Bo kto widzial samochod, ktory po roku czy dwoch gubi swoj kolor?? To jest cos koszmarnego.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.450 513 29
Tak sobie czasem patrze na tabor prawdziwy i dumam... Czy zaklady naprawcze maluja te lokomotywy? Chyba jakims straszliwym gownem za 5gr za litr. Bo kto widzial samochod, ktory po roku czy dwoch gubi swoj kolor?? To jest cos koszmarnego.
Chyba trochę inne technologie malowania się stosuje w przypadku samochodów i lokomotyw, się mi wydaje.
 
OP
OP
MeteorKKR

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
217 8 0
Trochę wspomnień z 2012 roku:

Zwijanie części stacji Kraków Prokocim Towarowy...:
20160408 Zwijamy kolej....JPG


20160708 Zwijanie kolei... po kolei....JPG


Teren lokomotywowni w Krakowie Płaszowie:

20160520 Na bocznicy.JPG


Smutny widok - czyżby to ostatnie wodowanie?...

20160715 Ostatnie wodowanie....JPG


Stacja Wieliczka w czasie prac remontowych w 2012 roku:

20160617 Kolejowa historia.JPG


20160722 Kolejowa historia.JPG
 

Sebastian.W

Aktywny użytkownik
Reakcje
96 0 0
Prokocim Towarowy to teraz wymarłe miejsce:(. Między torami dla pociągów osobowych a górką rozrządową niema już chyba ani jednego toru. Pozostały tylko wypalone chaszcze i puste pole. Od strony górki raczej też niewiele się dzieje. Szkoda tego miejsca bo kiedyś tętniło tam życie a teraz cisza i nic więcej:(.
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
880 9 4
Kilka fotek z urlopu w Tatrach.
TLK 13101 "Malinowski" do Zakopanego. Po zmianie kierunku EU07-366 ze składem za chwile uda się w stronę Chabówki. Lokomotywa wypożyczona na sezon letni od PKP Cargo.
Sucha Beskidzka 27.08.2016.
WP_20160827_002.jpg


EU07-244 z TLK 33172 "Malinowski" do Warszaway stoi przy peronie stacji Zakopane. Pozdrowienia dla sympatycznego mechanika:) 02.09.2016
WP_20160902_008.jpg

WP_20160902_009.jpg

EU07-304 ze składem EIC "Tatry" do Warszawy 04.09.2016
WP_20160904_007.jpg


WP_20160904_008.jpg

EP09-008 z EIC "Tatry" podczepia się z dwoma dodatkowymi wagonami (Bmnouz +Anou (zdeklasowana 1)) na stacji Kraków Płaszów. Pociąg w tym dniu był bez wagony barowego. 04.09.2016.
WP_20160904_010.jpg
 

Podobne wątki