• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Krakowie i okolicach

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
2.152 69 1
Około 500 m od nastawni PrC-31 znajduje się stara obrotnica wraz z lokomotywownią wachlarzową. Do niedawna byłem przekonany, że obrotnica jest dawno nieczynna ale okazało się, że jednak działa. W części budynku znajduje się firma kolejowa (nie pamiętam nazwy), inne stanowiska zajmują mechanicy samochodowi lub inne firmy. Wszystkie zdjęcia zrobione są w pobliżu obrotnicy.

obrotnica październik 2019.jpg
Obrotnica wraz z lokomotywownią wachlarzową, w tle widać podnośniki, październik 2019 r.

sm42 2 październik 2019.jpg
Dwie SM42 stojące koło obrotnicy, jednej ktoś zdemontował reflektor, stary zegar na postumencie kojarzy się z czasami dawno minionymi, październik 2019 r.

sm41 1 październik 2019.jpg
Spojrzenie z drugiej strony na SM42, niebieska przyjechała aż z portu handlowego Świnoujście. Październik 2019 r.

sm42 i wagony październik 2019.jpg
Kolejna tego dnia SM42 stojąca w pobliżu obrotnicy, po lewej widoczne zabytkowe wagony w stanie złomowym. Październik 2019 r.

podwozie sm15 październik 2019.jpg
Takie cudo znalazłem, podwozie od SM15 jeżeli wierzyć napisowi na ostoi po drugiej stronie, szkoda, że nie uchowała się cała lokomotywa. Październik 2019 r.

tkt48 październik 2019.jpg
Tkt48 która w założeniach pewnie miała być pomnikiem, ale to chyba było dawno temu bo teraz stoi zapomniana chociaż drabinka do wejścia do kabiny wciąż jest. Może ktoś jest w stanie coś więcej powiedzieć na ten temat lub ma zdjęcia z wcześniejszych lat? Październik 2019 r.

lokomotywy październik 2019.jpg
Porzucone na pastwę losu lokomotywy, październik 2019 r.

ty51 październik 2019.jpg
I z drugiej strony, Ty51 wygląda imponująco chociaż jego stan jest beznadziejny. Październik 2019 r.

wagony 2 październik 2019.jpg
Oprócz lokomotyw znajduje się tu także kilka wagonów w stanie równie "dobrym" jak lokomotywy. Październik 2019 r.

wagony październik 2019.jpg
I jeszcze jeden widok na niszczejące zabytki. Październik 2019 r.

żuraw wodny październik 2019.jpg
Żuraw wodny, niestety i on się marnuje. Październik 2019 r.

sm 42 strabag październik 2019.jpg
I na koniec jeszcze jedna SM42, firmy Strabag, całkiem ładnie pomalowana. Październik 2019 r.
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.226 23 0
Panowie - piękne zdjęcia i super fotorelacje z tego co można było lub można obecnie spotkać w Krakowie i okolicach. Old_jawa jeśli pozwolisz, to skopiuję sobie zdjęcie nieczynnych Stonek z zegarem na postumencie - jest bardzo wymowne.

Ja tymczasem dalej krążę po stacji w Krzeszowicach.

20 września. ET22-1023 ze składem wagonów Uacs.

_DSF8501_forum.JPG

21 września. Trochę pomieszania z poplątaniem, bo trzy składy towarowe, stojące na sąsiednich torach, właziły sobie nawzajem w kadr i utrudniały fotografowanie lokomotyw.

_DSF8530_Rmms_Facc_Uacs_forum.JPG

TEM2-053 Kolprem ze składem wagonów Eaos i platform Eamos, Regmms, Smms, Rmms.

_DSF8511_forum.JPG _DSF8516_forum.JPG _DSF8517_forum.JPG _DSF8519_forum_Smms.JPG

ET22-644 z wagonami Facc.

_DSF8520_et22_forum.JPG

EU07-113 Tabor oraz ledwo widoczna (wielka szkoda) 6DH-1 001, z wagonami Uacs.

_DSF8532_eu07_forum.JPG _DSF8526_6dh_forum.JPG

Pociąg Galicja z EU07-341 też potrafi zaskoczyć. Do regularnego składu doczepiony był, niedostępny dla pasażerów, wagon Bmpz kolei OBB.

_DSF8545_forum.JPG _DSF8543_obb_forum.JPG
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0

Kawałek za budynkiem PKP Cargo znajdują się takie tory odstawcze. Kiedyś przystanek
To, że tam był przystanek to jest pewna informacja? Bo sam się kiedyś nad tym zastanawiałem, ale moim zdaniem to jest po prostu zadaszona rampa ładunkowa. Górna powierzchnia tej rampy jest mniej więcej na wysokości podłogi wagonów towarowych, a takich wysokich peronów na przystankach to u nas raczej nie budowano.

W tle widoczna wieża do nawęglania parowozów [...] Podobno są takie 3 na terenie kraju.
Są 3 oprócz tej krakowskiej, czyli razem 4. Pozostałe są na stacjach: Gdynia Grabówek, Tarnowskie Góry, Warszawa Odolany. Chyba, że któraś już została wyburzona. Były chyba plany wyburzenia tej w Krakowie, ale na razie jeszcze stoi.

stara obrotnica wraz z lokomotywownią wachlarzową. Do niedawna byłem przekonany, że obrotnica jest dawno nieczynna ale okazało się, że jednak działa. W części budynku znajduje się firma kolejowa (nie pamiętam nazwy)
Aktualnie obrotnica jest używana przez firmę Omniloko.

@old_jawa przepraszam, że się jeszcze doczepię, ale te zdjęcia z Płaszowa robione w słoneczną pogodę, to chyba nie są z października. Na drzewach wyraźnie widać wiosnę ;)

Do regularnego składu doczepiony był, niedostępny dla pasażerów, wagon Bmpz kolei OBB.
Takie wagony jeżdżą w składzie pociągu IC Porta Moravica na trasie Graz – Wiedeń – Kraków – Przemyśl.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
2.152 69 1
To, że tam był przystanek to jest pewna informacja? Bo sam się kiedyś nad tym zastanawiałem, ale moim zdaniem to jest po prostu zadaszona rampa ładunkowa. Górna powierzchnia tej rampy jest mniej więcej na wysokości podłogi wagonów towarowych, a takich wysokich peronów na przystankach to u nas raczej nie budowano.
To są wyłącznie przypuszczenia na podstawie obecności wiaty, hm, nie mam teraz tam jak podejść i dokładnie się przyjrzeć, z jednej strony nie widać nawet śladu po liniach do których można bezpiecznie podejść podczas biegu pociągu z drugiej strony czy taka wiata nie utrudniałaby tylko poruszania się wózkom widłowym? I po co zadaszenie na niewielkiej przestrzeni? Sam nie wiem.

@old_jawa przepraszam, że się jeszcze doczepię, ale te zdjęcia z Płaszowa robione w słoneczną pogodę, to chyba nie są z października. Na drzewach wyraźnie widać wiosnę ;)
Przed wrzuceniem zdjęć na forum sprawdzałem datę powstania każdego z nich i było napisane, że październik, może początek miesiąca. Sprawdzę jeszcze raz.
 

kptkloss

Aktywny użytkownik
Reakcje
253 12 1
Na litość boską - jaki przystanek??? Na której linii? W środku stacji rozrządowej Kraków Prokocim? To po prostu rampa ładunkowa z wiatą.
Obrotnica, parowóz TKt48, żuraw i kilka innych fotek zostały zrobione zresztą nie na żadnym Prokocimiu, co sugeruje wzmianka o nastawni PRC-31, ale na terenie lokomotywowni Kraków Płaszów.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
2.152 69 1
Obrotnica, parowóz TKt48, żuraw i kilka innych fotek zostały zrobione zresztą nie na żadnym Prokocimiu, co sugeruje wzmianka o nastawni PrC-31, ale na terenie lokomotywowni Kraków Płaszów.
Około 500 m od nastawni PRC-31 jak napisałem, przynajmniej tak wynika z mapy, może ciut dalej, pomiarów z dokładnością do metra nie robiłem. Cieszę się, że jesteś nieomylny, mi się to nie zdarza :)
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
To są wyłącznie przypuszczenia na podstawie obecności wiaty
O właśnie, wiata może wygląda jak te stosowane na stacjach i przystankach, ale biorąc pod uwagę miejsce, w którym się znajduje, nic nie wskazuje na to, żeby tam był kiedykolwiek przystanek.
Przed wrzuceniem zdjęć na forum sprawdzałem datę powstania każdego z nich i było napisane, że październik, może początek miesiąca. Sprawdzę jeszcze raz.
A to nie jest takie bardzo istotne, pytałem o datę, bo wydawało mi się, że te dwie SM42 (zielona i granatowa ze Świnoujścia) pojawiły się w Krakowie wiosną tego (2020) roku.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
399 5 1
Ta wiata to tzw. "punkt poprawy ładugi". W przypadku stwierdzenia uszkodzenia ładownego wagonu po rozrządzie lub przybyciu "z trasy" przed naprawą w wagonowni trzeba było przeładować ładunek do wagonu dobrego stąd rampa na wysokości podłogi wagonu.
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.226 23 0
Krzeszowice, jakże by inaczej :ROFL: 22 września.

M62M-015 z wagonami Eaos.

_DSF8553_forum.JPG

Tu poproszę o pomoc i identyfikację pojazdu.

_DSF8555_forum.JPG

Wagony Facc.

_DSF8556_forum.JPG

ET22-644 z wagonami Eaos.

_DSF8557_forum.JPG

ET42-021 z wagonami Eaos, które przyprowadził od strony Krakowa. Lokomotywa następnie wróciła w stronę Krakowa luzem.

_DSF8558_forum.JPG _DSF8567_forum.JPG

I to jest właśnie ten moment, kiedy brakuje milimetrów ogniskowej... Marzy mi się 4L 70-200 :love:

_DSF8572_forum.JPG

EU07-062 DLA w parze z EU07-134 Kolprem wraz ze składem wagonów Eaos, Sgmms, Rmms, Smmps.

_DSF8578_forum.JPG _DSF8581_forum.JPG _DSF8582_forum.JPG _DSF8585_forum.JPG _DSF8591_forum.JPG _DSF8593_forum.JPG _DSF8594_forum.JPG
 

Fictorque

Znany użytkownik
Reakcje
691 2 0
IMG_3611_.JPG

EP07-376 z pomarańczowymi pasami, na skraju sztucznego światła i porannego brzasku; Kraków Główny 22.09.20;

IMG_3681_.JPG

IC Przemyślanin stoi na Krakowie Głównym godzinę po swoim planowym odjeździe, lokomotywą i pierwszym wagonem za semaforem
wyjazdowym z załogą spoglądającą do tyłu gdzie 200 metrów dalej rewident stojąc przy felernym wagonie prosi o kolejną próbę hamulca,
gdy stacyjna szczekaczka zapowiada kolejny pociąg który wyjątkowo podjedzie na inny peron niż mówi rozkład; 24.09.20
 
Ostatnio edytowane:

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
2.152 69 1
Z jednej strony rozumiem dbałość o język polski i jego poprawną pisownię ale robi się to już mało eleganckie za każdym razem publiczne wytykanie innym ludziom błędów zamiast np. wiadomości prywatnej. Szczególnie gdy samemu też się popełnia błędy co zostało zauważone i to nie raz w różnych wątkach. Koledzy, może i koleżanki poświęcając swój czas żeby pokazać coś interesującego lub wnosząc wartościowe informacje przy jednym błędzie mają to wytknięte, żenujące szczerze mówiąc. Nie ma co się dziwić, że pomimo może i rosnącego (choć szczerze wątpię) poziomu ortografii maleje wartość tego forum. Coraz częściej dominuje oszołomstwo i naskakiwanie jednych osób na drugie - i szkoda, że to nie zostaje zauważone tak szybko jak gramatyka. I też nie dziwię się, że coraz więcej osób olewa to forum. Ja wypowiedź kolegi zrozumiałem, że upłynęła godzina od momentu kiedy skład miał wyjechać w trasę.
 
Ostatnio edytowane:

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
22.383 522 29
Spalmy mentalnie, moderatorów, na stosie wznieconym wydrukami naszych błędnych i bezsensownych wypowiedzi, jak za dobrych czasów inkwizycji.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.957 627 30
Szczególnie gdy samemu też się popełnia błędy co zostało zauważone i to nie raz w różnych wątkach.
Każdemu zdarza się literówka i ja nie jestem wyjątkiem, na to zwykle nie zwracam uwagi. A jak ktoś mi to wytknie, to dziękuję za zwrócenie uwagi i błąd poprawiam.
Niedługo usunę tę dyskusję, jako niezwiązaną z tematem wątku.
 

Fictorque

Znany użytkownik
Reakcje
691 2 0
W dniu wczorajszym w ramach Podgórskich dni otwartych drzwi można było zwiedzać lokomotywownie w płaszowie,
zwiedzanie było mocno ograniczone do dwóch grup po 15 osób i wymagające pobrania z Muzeum Podgórza wejściówki na tydzień przed.

Oprócz obiektów które można zobaczyć tam samemu, stojących pod gołym niebem, Można było wejść do lomotywowni wachlarzowej, oraz prostokątnej. Przy okazji podana była informacja, że w szopie łukowej, stanowiska 1-4 zajmują warsztaty samochodów zabytkowych, 5-6 Warsztaty Omniloko, które zostały udostępnione do zwiedzania, kolejnych kilka stanowisk przez firmę wykonującą P2 dla Kolpremu, oraz ostatnie kilka stanowisk służy jako magazyn dla firmy cateringowej.

Stanowiska 5 i 6 w wachlarzu:
KR_kz-pd-ka-zr-nb-np-ht-bn-mt-lu_26wr20 (90)_.JPG

SM42-2356
KR_kz-pd-ka-zr-nb-np-ht-bn-mt-lu_26wr20 (93)_.JPG

SM42 2351 w trakcie remontu

Hala prostokątna:
KR_kz-pd-ka-zr-nb-np-ht-bn-mt-lu_26wr20 (143)_.JPG


KR_kz-pd-ka-zr-nb-np-ht-bn-mt-lu_26wr20 (151)_.JPG


Impreza jest coroczna, więc zainteresowani niech zapiszą sobie datę (najlepiej dwa tygodnie wcześniej by śledzić info na podgórze.pl) w kalendarzu.

Po wszystkim udałem się do stacji Kraków Prokocim Towarowy, gdzie udało mi się sfotografować inne ciekawe rzeczy.
 

Podobne wątki