• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

Reakcje
48 0 0
Dobry wieczór! :) Raczej bez wątpliwości można stwierdzić, że to przerobiony wagon kryty z rodziny 401K. Widać to m.in. po charakterystycznych wzmocnieniach ostoi pod dawnymi drzwiami i kanciastym dachu. Dość często można spotkać we wszelkiego typu pociągach roboczych wagony zbudowane właśnie na podstawie krytych z rodziny 401K. Było ich po prostu bardzo dużo, a zapotrzebowanie na nie w stosunkowo krótkim czasie gwałtownie spadło aż do minimum, które obserwujemy dziś, gdzie czynne są już tylko pojedyncze sztuki Gags-ów. Pozdrawiam! ;)
 
Reakcje
292 0 0
Według mojej wiedzy to przeróbka. Wagony te pojawiły się w latach 80-tych już po zakończeniu produkcji wagonów 401K
Dobry wieczór! :) Raczej bez wątpliwości można stwierdzić, że to przerobiony wagon kryty z rodziny 401K. Widać to m.in. po charakterystycznych wzmocnieniach ostoi pod dawnymi drzwiami i kanciastym dachu. Dość często można spotkać we wszelkiego typu pociągach roboczych wagony zbudowane właśnie na podstawie krytych z rodziny 401K. Było ich po prostu bardzo dużo, a zapotrzebowanie na nie w stosunkowo krótkim czasie gwałtownie spadło aż do minimum, które obserwujemy dziś, gdzie czynne są już tylko pojedyncze sztuki Gags-ów. Pozdrawiam! ;)
Bardzo dziękuję za odpowiedzi, czyli nie myliłem się. Ale nie miałem pewności.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 58 3
Oglądając poniższy film "Fabryki w Polsce" o Nitrochemie w Bydgoszczy w 4:13 min. widać trzy wagony są to chyba wagony które nie opuszczają fabryki i służą jako mobilne magazyny.
Głównie przykul moją uwagę niebieski wagon co do którego mam pytanie co to za typ i z jakiego wagonu został przerobiony ?
Tu w przybliżeniu (więcej w filmu nie wycisnąłem)
Nitrohem bydgoszcz 1 2.jpg
Nitrohem bydgoszcz 1.jpg


Brak jakichkolwiek oznaczeń kolejowych świadczą raczej o mobilnym magazynie. Oczywiście jeżeli koledzy mogą coś powiedzieć więcej i doprecyzować to będę wdzięczny.
Nitrohem bydgoszcz.jpg


Mapa gogle earth w 2015 r pokazuje wszystko wyraźnie
Nitrochem 2015.jpg

ale w 2016 zrobiło się tajnie :)
Nitrochem 2016.jpg

 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Wagon nr 7 wygląda na przebudowany z 1K sądząc po profilu dachu, rozstawie osi i rozmieszczeniu profili szkieletu nadwozia. Ma jednak nowsze części biegowe czyli podwójne zawieszenie i łożyska toczne.
Wagon nr 8 ma chyba wyższy profil dachu co może wskazywać na 23K lub pochodne. Pozostałych szczegółów niewiele widać.
Te wagony wyglądają na użytkowanie do transportu wewnętrznego jednak nie można wykluczyć że kiedyś mogły służyć do transportu materiałów wybuchowych na zewnątrz.
A niebieski wagon ma jakiś szwajcarski wygląd. Chyba był to pocztowy.
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
465 0 0
Tu mam pytanie do znawców. Czy ten wagon (ten z pierwszego zdjęcia), jak sądzę warsztatowy, był przerabiany z Gags'a, czy taki od początku był produkowany?
Zobacz załącznik 749241 Zobacz załącznik 749242
W latach osiemdziesiątych ZNTK w Ostrowie Wlkp produkowały wagony techniczno-gospodarcze wykorzystując podzespoły typu 401K. Były to wagony mieszkalne dla załóg pociągów ratunkowych, wagony warsztatowe, agregaty prądotwórcze i szereg innych. Więcej powinien wiedzieć kol Młodzikowski.
 

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
542 0 0
W dniu wczorajszym udało mi się sfotografować zestaw 7 platform Rs firmy Moris w Krakowie Prokocimiu:
Liczba siedmiu wagonów nie jest przypadkowa gdyż pozwala załadować 120m odcinki szyn produkowane od 2014 w AMP Dąbrowa Górnicza.

Po bliższym przyjrzeniu okazało się, że mamy w tym składzie aż 3 różne typy wagonów, w tym dwa pochodzenia belgijskiego i jeden słowackiego:

SK-MPL 31 56 3936 718-6 Rs - 4 REV 1065 13.04.18 - typ 67/320 ZSSK
SK-MPL 31 56 3997 126-6 Rs - 4 REV 912 13.03.17 - typ 67/320 ZSSK
SK-MPL 33 56 3901 003-2 Rs - 4 REV 912 15.02.17 - typ 3514B6
SK-MPL 33 56 3901 101-4 Rs - 4 REV 912 18.01.17 - typ 3514B5
SK-MPL 33 56 3901 106-3 Rs - 4 REV 912 18.01.17 - typ 3514B5
D-MPL 37 80 3900 194-6 Rs - 4 REV 1065 09.03.18 - typ 3514B6
SK-MPL 33 56 3901 008-1 Rs - 4 REV 912 13.03.17 - typ 3514B6

Dodam, że część wagonów była pozbawiona progów załadowczych i miała w całości drewnianą podłogę, a część wciąż je posiadało.
(Progi załadowcze to metalowe klapy na zawiasach wkomponowane w podłogę, które w pozycji złożonej są na równi z podłogą, a w pozycji otwartej leżą na deskach pozwalając na dystansowanie ładunku od podłogi i stosowanie urządzeń widłowych do zał/rozładunku)

Widać także, że zakłady 1065 malowały wagony na ciemniejszy kolor niż zakłady 912.

Poniżej po jednym zdjęciu każdego typu:
KR_kz-pd-ka-zr-nb-np-ht-bn-mt-lu_26wr20 (315)_.JPG

SK-MPL 33 56 3901 101-4 Rs - typ 3514B5
KR_kz-pd-ka-zr-nb-np-ht-bn-mt-lu_26wr20 (312)_.JPG

D-MPL 37 80 3900 194-6 Rs - typ 3514B6
KR_kz-pd-ka-zr-nb-np-ht-bn-mt-lu_26wr20 (306)_.JPG

SK-MPL 31 56 3936 718-6 Rs - typ 67/320 ZSSK

Dodatkowo warto wspomnieć, że te wagony w większych zestawach jeżdżą z wagonem platformą BG-MPL 33 52 3563 XXX-X Regmms produkcji zakładów Burgas z założonym specjalistycznym kontenerem 40' do zgrzewania szyn do odcinków 360m. Wcześniej widziano także ten kontener (zakładając, że jest jeden, nie mam pojęcia ile ich jest) na niezidentyfikowanej platformie zarejestrowanej w Niemczech.
POST - platforma bułgarska POST - platforma niemiecka
 

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
182 1 0

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
542 0 0
SK-MPL 31 56 3936 718-6 Rs - 4 REV 1065 13.04.18 - typ 67/320 ZSSK
SK-MPL 31 56 3997 126-6 Rs - 4 REV 912 13.03.17 - typ 67/320 ZSSK
SK-MPL 33 56 3901 003-2 Rs - 4 REV 912 15.02.17 - typ 3514B6
SK-MPL 33 56 3901 101-4 Rs - 4 REV 912 18.01.17 - typ 3514B5
SK-MPL 33 56 3901 106-3 Rs - 4 REV 912 18.01.17 - typ 3514B5
D-MPL 37 80 3900 194-6 Rs - 4 REV 1065 09.03.18 - typ 3514B6
SK-MPL 33 56 3901 008-1 Rs - 4 REV 912 13.03.17 - typ 3514B6
Errata. Powinno być:
SK-MPL 31 56 3936 718-6 Rs - 4 REV 1065 13.04.18 - typ 67/320 ZSSK
SK-MPL 31 56 3940 214-8 Rs - 4 REV 912 18.01.18 - typ 67/320 ZSSK
SK-MPL 31 56 3997 126-6 Rs - 4 REV 912 13.03.17 - typ 67/320 ZSSK
SK-MPL 33 56 3901 003-2 Rs - 4 REV 912 15.02.17 - typ 3514B6
SK-MPL 33 56 3901 101-4 Rs - 4 REV 912 18.01.17 - typ 3514B5
SK-MPL 33 56 3901 106-3 Rs - 4 REV 912 18.01.17 - typ 3514B5
D-MPL 37 80 3900 194-6 Rs - 4 REV 1065 09.03.18 - typ 3514B4
SK-MPL 33 56 3901 008-1 Rs - 4 REV 912 13.03.17 - typ 3514B6

Wszystkie powyższe wagony mają drewnianą podłogę z wyjatkiem typu 3514B6, które to mają progi załadunkowe.

...

Pozatym znalazłem katalog Fauvet-Girel'a z 1979 a tam nasza cysterna:

(jeżeli repost to sorry po haśle Uahs nie znalazłem tej grafiki tutaj na forum)
Płynny Chlor.png

31 51 0765 042-8 .Uahs (RR) PKP RIV MC; PŁYNNY CHLOR - Fg460, SNCF/Z, wyprodukowane w '73-'74 przez Fauvet Girel w liczbie sztuk 60.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 58 3
https://www.facebook.com/SkladyWagonowe/photos/a.600792190292068/1281854165519197/
Cytat ze strony:
Niepokojąca informacja do nas dotarła, a mianowicie taka, że POLREGIO chce się pozbyć w ramach oferty na złomowanie taboru, stacjonujących w Krzyżu nieczynnych lokomotyw SU45 oraz stacjonujących w Lesznie piętrowych "bohunów" wyłączonych z eksploatacji i co gorsze - chce złomować ostatni zachowany w skali kraju wagon bagażowy typu 209Ca widoczny na zdjęciu. Kilka informacji odnośnie tego egzemplarza: wyprodukowany w 1975 roku (nr fabryczny: 003162) przez Pafawag, nr 50 51 92-08 001-6 Dosv, stacja Poznań Gł., ostatnia naprawa główna: ZNTK Opole 30.03.1995, ostatnia rewizja: 08.05.2009 r. Foto: Leszno, maj 2017 roku

123681594_1281854168852530_6185177338241532114_o.jpg
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
8.708 17 0
Fotka zamieszczona powyżej fajna. Wiadomość już nie. I to bardzo niefajna!
Dlatego Koledze Szwedowi przyznałem gwiazdkę. Ale nie dlatego, że się z "newsa" cieszę, tylko że wykazał czujność i wrażliwość miłośnika kolei.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.497 35 1
no i ten wagon ....036-7 jest zachowany w zbiorach KSK Wrocław - w wykazie KSK Wrocław podany jest jego pierwotny numer 515195-88097-3 nr fabryczy 3171/1975. Ale to nie przeszkadza żeby te drugi istniejący też został zachowany.
 

norbis97

Znany użytkownik
Reakcje
304 6 1
Informacje z profilu Fundacji Ery Parowozów na Facebooku dotyczące wagonu 120A

Prace przy wagonie 120A cały czas postępują.

Wagon jest, jak wiecie polakierowany. Zamontowaliśmy oczyszczone ramy okienne z nowymi uszczelkami. Zamontowaliśmy odbudowane drzwi wejściowe - również z kompletem nowych uszczelek. Podwozie jest również polakierowane i zabezpieczone antykorozyjnie. Nasza bonanza ma już nową wykładzinę podłogi. Ukończona jest naprawa wózków. Teraz skupiamy się na naprawie wyposażenia wnętrza. Na pierwszy, choć pracochłonny strzał poszły fotele (ramy, siedziska).

Liczymy na Wasze wsparcie, bo ten rok dla naszej fundacji jest bardzo trudny. W tym roku z uwagi na ograniczenia spowodowane COVID-19 znacząco spadły możliwości pozyskiwania środków z zewnątrz.

Sprzedaż pamiątek również została ograniczona do miesięcy wakacyjnych, tak więc każda złotówka od Was jest dla nas bardzo cenna.

Prosimy o wpłaty na nasze konto:
Fundacja Era Parowozów
39 1950 0001 2006 0058 0074 0002
tytuł/opis: na odbudowę wagonu 120A.
Poniżej zdjęcia pokazujące aktualny stan prac

Bonanza (1).jpg


Bonanza (2).jpg



Bonanza (3).jpg
 

Podobne wątki