• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej Przeworsk Dynów

leszek-rzeszów

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
280 1 1
#45
Przypominamy, że został już tylko tydzień, aby wysłać zgłoszenie na zabytek z naszego powiatu
Przeworska Kolejka Wąskotorowa PKW „Pogórzanin” w konkursie „ ” .
́ ́ ł́?

Wypełnij i prześlij elektroniczny formularz zgłoszeniowy

https://mostthemost.pl/nasz-zabytek-mazowieckie.../...
szczegóły i materiały: https://www.powiatprzeworsk.pl/kolejka-glosowanie...
Na końcu całej procedury głosowania prosimy o wykonanie zrzutu ekranu/zdjęcia
(z widoczną datą i godziną)
z podziękowaniem za zgłoszenie, które będzie potwierdzeniem wzięcia udziału w głosowaniu. Dzięki temu w niedługim czasie upoważni to do odebrania vouchera
na przejazd Przeworską Kolejką Wąskotorową w sezonie turystycznym 2023.
Szczegóły pod nr telefonu 16 307 41 04.

Dziękujemy!
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
#50
...ciekawe, że w torze szlakowym zasrosowali podkłady strunobetonowe z przytwierdzeniem sprężystym. Co prawda straciło to sporo klimatu, ale ( tu uwaga, popuszczam wodze fantazji!!!) mogli by kupić pare SZTów z obniżoną podlogą i był by lokalny przewoźnik kolejowy...
Skoro np na RhB daje się prowadzic ruch turystyczny i lokalny po jednej linii, to czemu nie tu??*

Pozdr,...

*) nie wieszać na mnie psów... zaznaczyłem, że popuszczam wodze fantazji:cool:
 

cxmaniak

Nowy użytkownik
Reakcje
10 0 0
#51
Witam.
Ja się nie dziwie że nie zastosowano podkładów drewnianych. Niestety obecnie produkowane są z niskiej jakości drewna, a na dodatek dzięki przepisom UE słabo nasączone. Słabe drewno wynika wprost z łagodniejącego klimatu ( brak srogich zim ), dlatego jeszcze niedawno powszechnie sprowadzano drewno nawet z Syberii, co obecnie z wiadomych względów jest niemożliwe.
Btw. Tor wyremontowany wspaniale, skład dosłownie płynie po takim torowisku.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.268 58 3
#53
Witam.
Ja się nie dziwie że nie zastosowano podkładów drewnianych. Niestety obecnie produkowane są z niskiej jakości drewna, a na dodatek dzięki przepisom UE słabo nasączone. Słabe drewno wynika wprost z łagodniejącego klimatu ( brak srogich zim ), dlatego jeszcze niedawno powszechnie sprowadzano drewno nawet z Syberii, co obecnie z wiadomych względów jest niemożliwe.
Btw. Tor wyremontowany wspaniale, skład dosłownie płynie po takim torowisku.
Drewniane podkłady kolejowe są wykonywane wg norm i mowa o niskiej jakości drewna nie ma uzasadnienia. Od zawsze podkłady kolejowe były robione z drewna krajowego i swoje zadanie spełniały. Betonowe podkłady są bo tak zakładał projekt lub zamawiający zażyczył sobie aby były betonowe podkłady. Moim zadaniem betonowe podkłady są bardziej praktyczne, ponieważ jeżeli będzie trzeba podkłady w przyszłości wymienić i przekazać do utylizacji to beton łatwiej zutylizować, każda firma zajmująca się przetwarzaniem starego betonu przyjedzie po te podkłady. Z utylizacją drewnianych podkładów jest większy problem ponieważ firm zajmujących się ich utylizacją jest mniej a proces jest bardziej skomplikowany.
Tutaj https://www.plk-sa.pl/files/public/...przepisy/Instrukcje/Wydruk/Id/Id-113_WCAG.pdf jest dokładny opis jak ma przebiegać impregnacja drewna rozdział 4.
A tu są normy dotyczące wykonania podkładów http://www.ikolej.pl/fileadmin/user_upload/Seminaria_IK/pazdziernik_Antolik_pdf.pdf
Zaprzestano używać oleju kreozotowego typu A ponieważ był zbyt rakotwórczy.
W Polsce opracowano proces utylizacji drewnianych podkładów kolejowych http://www.bactrem.pl/51-bez-katego...adow-niebezpiecznych-impregnowanych-kreozotem