• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej Przeworsk Dynów

leszek-rzeszów

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
284 1 1
#45
Przypominamy, że został już tylko tydzień, aby wysłać zgłoszenie na zabytek z naszego powiatu
Przeworska Kolejka Wąskotorowa PKW „Pogórzanin” w konkursie „ ” .
́ ́ ł́?

Wypełnij i prześlij elektroniczny formularz zgłoszeniowy

https://mostthemost.pl/nasz-zabytek-mazowieckie.../...
szczegóły i materiały: https://www.powiatprzeworsk.pl/kolejka-glosowanie...
Na końcu całej procedury głosowania prosimy o wykonanie zrzutu ekranu/zdjęcia
(z widoczną datą i godziną)
z podziękowaniem za zgłoszenie, które będzie potwierdzeniem wzięcia udziału w głosowaniu. Dzięki temu w niedługim czasie upoważni to do odebrania vouchera
na przejazd Przeworską Kolejką Wąskotorową w sezonie turystycznym 2023.
Szczegóły pod nr telefonu 16 307 41 04.

Dziękujemy!
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
3.106 81 12
#50
...ciekawe, że w torze szlakowym zasrosowali podkłady strunobetonowe z przytwierdzeniem sprężystym. Co prawda straciło to sporo klimatu, ale ( tu uwaga, popuszczam wodze fantazji!!!) mogli by kupić pare SZTów z obniżoną podlogą i był by lokalny przewoźnik kolejowy...
Skoro np na RhB daje się prowadzic ruch turystyczny i lokalny po jednej linii, to czemu nie tu??*

Pozdr,...

*) nie wieszać na mnie psów... zaznaczyłem, że popuszczam wodze fantazji:cool:
 

cxmaniak

Nowy użytkownik
Reakcje
12 0 0
#51
Witam.
Ja się nie dziwie że nie zastosowano podkładów drewnianych. Niestety obecnie produkowane są z niskiej jakości drewna, a na dodatek dzięki przepisom UE słabo nasączone. Słabe drewno wynika wprost z łagodniejącego klimatu ( brak srogich zim ), dlatego jeszcze niedawno powszechnie sprowadzano drewno nawet z Syberii, co obecnie z wiadomych względów jest niemożliwe.
Btw. Tor wyremontowany wspaniale, skład dosłownie płynie po takim torowisku.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 60 3
#53
Witam.
Ja się nie dziwie że nie zastosowano podkładów drewnianych. Niestety obecnie produkowane są z niskiej jakości drewna, a na dodatek dzięki przepisom UE słabo nasączone. Słabe drewno wynika wprost z łagodniejącego klimatu ( brak srogich zim ), dlatego jeszcze niedawno powszechnie sprowadzano drewno nawet z Syberii, co obecnie z wiadomych względów jest niemożliwe.
Btw. Tor wyremontowany wspaniale, skład dosłownie płynie po takim torowisku.
Drewniane podkłady kolejowe są wykonywane wg norm i mowa o niskiej jakości drewna nie ma uzasadnienia. Od zawsze podkłady kolejowe były robione z drewna krajowego i swoje zadanie spełniały. Betonowe podkłady są bo tak zakładał projekt lub zamawiający zażyczył sobie aby były betonowe podkłady. Moim zadaniem betonowe podkłady są bardziej praktyczne, ponieważ jeżeli będzie trzeba podkłady w przyszłości wymienić i przekazać do utylizacji to beton łatwiej zutylizować, każda firma zajmująca się przetwarzaniem starego betonu przyjedzie po te podkłady. Z utylizacją drewnianych podkładów jest większy problem ponieważ firm zajmujących się ich utylizacją jest mniej a proces jest bardziej skomplikowany.
Tutaj https://www.plk-sa.pl/files/public/...przepisy/Instrukcje/Wydruk/Id/Id-113_WCAG.pdf jest dokładny opis jak ma przebiegać impregnacja drewna rozdział 4.
A tu są normy dotyczące wykonania podkładów http://www.ikolej.pl/fileadmin/user_upload/Seminaria_IK/pazdziernik_Antolik_pdf.pdf
Zaprzestano używać oleju kreozotowego typu A ponieważ był zbyt rakotwórczy.
W Polsce opracowano proces utylizacji drewnianych podkładów kolejowych http://www.bactrem.pl/51-bez-katego...adow-niebezpiecznych-impregnowanych-kreozotem
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.167 26 1
#57
Pięknie odrestaurowany wagon. Pamiętam w dawnych czasach, jak w wagonach 3Aw z linii Gliwice_Trynek- Rudy, w środku zainstalowana była koza do grzania zimą, a w oknach wagonów wieczorowa porą migotały płomyki świeczek ustawianych przez konduktorkę na stolikach. To se nevrati.
 

JSz

Aktywny użytkownik
Reakcje
202 12 0
#58
Pięknie odrestaurowany wagon. Pamiętam w dawnych czasach, jak w wagonach 3Aw z linii Gliwice_Trynek- Rudy, w środku zainstalowana była koza do grzania zimą, a w oknach wagonów wieczorowa porą migotały płomyki świeczek ustawianych przez konduktorkę na stolikach. To se nevrati.
Wagony 3Aw na rozstaw 785mm? Coś mi tu nie gra.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.255 3 1
#59
Popłynęli z tym wnętrzem nie ma co....
Kol. @hamulcowy musi pamiętać raczej wagony opolskie. 3Aw nie było było na torach 785mm. W 1Aw kozy wewnątrz też nie występowały*.

*wystąpiły później, w ramach dziadowania tychże wagonów w mauzoleum.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.167 26 1
#60
Popłynęli z tym wnętrzem nie ma co....
Kol. @hamulcowy musi pamiętać raczej wagony opolskie. 3Aw nie było było na torach 785mm. W 1Aw kozy wewnątrz też nie występowały*.

*wystąpiły później, w ramach dziadowania tychże wagonów w mauzoleum.
Wydawało mi się, że to były wagony 3Aw, ale w sumie nie ma to aż takiego znaczenia. Ważne było "wyposażenie" jakie można było spotkać w tamtych czasach.
 

Podobne wątki