• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej na ziemi łódzkiej

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.317 504 30
Zrzut ze strony FN:

FINA.JPG


Taki komunikat pojawia się zawsze po wybraniu i powiększeniu konkretnego zdjęcia. Mam wrażenie, że powyższe wpisy naruszają te zasady...
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.200 508 29
To ja niczego nie naruszę prócz zasobów własnych.
Taka sytuacja już się raczej nie powtórzy SM42-? nie mogę go odczytać z analogowego zdjęcia wyciągająca lub wpychająca węglarki na punkt skupu złomu usytuowany na stacji Łódź Chojny zdjęcie sprzed dwudziestu lat.

102-crop.jpeg


Mimo iż na terenie skupu są jeszcze tory, nawet jest kozioł oporowy, to wjazd jest zawalony ziemią i śmieciami, od bardzo dawna.

DSC_0503.JPG
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.200 508 29
Chwila w przeszłości, lokomotywy SM42 stacjonujące na Olechowie dostawały numery, które zdawały się być przypisane do konkretnej lokomotywy, nic bardziej mylnego, numer 6 na różnych lokomotywach.

SM42-085 9.03.2003 Łódź Chojny

1-crop.jpeg


SM42-543 rok chyba 2002 Łódź Chojny

2-crop.jpeg


SM42-1020 25.04.2003 Łódź Chojny

3-crop.jpeg


I pokazywana już SM42-711

5-crop1.jpeg
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.475 443 99
Dla nie obeznanych w temacie to partactwo i powód do śmiechu, ale jak się okazuje wynika to z faktu istnienia podpory kładki w miejscu w jakim ma przebiegać tor po nowemu. Jak przebudują kładkę, to tor zostanie "nasunięty" na docelowe miejsce. Powstające 'memy' w sieci w związku z tą sytuacją obnażają tylko fakt, jak w dzisiejszym społeczeństwie łatwo prześmiewczo manipulować innymi, budować w nich przeświadczenie jak to państwo ch.....wo działa. Oczywiście nic nie mam do wpisu kolegi. Takie tylko przemyślenie mi się nasunęło.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.585 13 6
Kolego J1974H0, skoro kolejarze się teraz tłumaczą, że ta nieścisłość w ułożeniu toru wynika z posadowieniem podpory kładki która to podpora jest przeszkodą, to dlaczego nie ułożono prawidłowego przebiegu toru z obu stron, zatrzymując się po obu stronach tej podpory kładki która ma być usunięta w odległości np. 20 mb, po usunięciu podpory wystarczyło by tylko dodać te 40 mb pozostałego toru i było by po sprawie. I wtedy nie było by prześmiewczych wpisów. Mnie takie przemyślenie się nasunęło, nie mylić z nasunięciem tego toru w docelowe miejsce.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.475 443 99
Kolego J1974H0, skoro kolejarze się teraz tłumaczą, że ta nieścisłość w ułożeniu toru wynika z posadowieniem podpory kładki która to podpora jest przeszkodą, to dlaczego nie ułożono prawidłowego przebiegu toru z obu stron, zatrzymując się po obu stronach tej podpory kładki która ma być usunięta
Pewnie jakiś powód był. Ja go nie znam. Chyba nie myślicie koledzy, że w dobie geodezyjnych pomiarów komputerowych i satelitarnych ktoś tak spaprał robotę akurat tutaj, a na kilometrach pozostałych odcinków "jakoś się udało"....
Gdyby założyć że firmy w Polsce nie trafiają z dwóch stron, to jak wyglądała by budowa np. metra w Warszawie?.... a to pod ziemią jest. Tam przesunąć tunelu raczej by się nie dało.

Owszem, są sytuacje, że ze wszystkiego pośmiać się można. W końcu śmiech, to zdrowie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.317 504 30
dlaczego nie ułożono prawidłowego przebiegu toru z obu stron, zatrzymując się po obu stronach tej podpory kładki która ma być usunięta w odległości np. 20 mb, po usunięciu podpory wystarczyło by tylko dodać te 40 mb pozostałego toru i było by po sprawie
Niekoniecznie. Tak, jak zrobiono, będzie tylko jedno złącze, a wg pomysłu kolegi @Jan Bednarczyk w torze bezstykowym musiałyby się pojawić dwa złącza w niewielkiej odległości od siebie. Widocznie jednak tak, jak zrobiono, jest lepiej, może też taniej i szybciej będzie można zakończyć budowę po usunięciu tej przeszkody. Nawiasem mówiąc, na stronie, do której link podał kolega @Kylogram, jest wypowiedź "eksperta' - szkoda, że nie spróbował on najpierw wyjaśnić problem, a dopiero potem w mediach się wywnętrzać. Jest też tam odpowiedź PLK z wyjaśnieniem. Ale oczywiście najłatwiej jest zrobić sensację i kpiny tam, gdzie nie ma na to miejsca.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.486 19 9
...dlaczego nie ułożono prawidłowego przebiegu toru z obu stron, zatrzymując się po obu stronach tej podpory kładki która ma być usunięta w odległości np. 20 mb, po usunięciu podpory wystarczyło by tylko dodać te 40 mb pozostałego toru i było by po sprawie..
Pierwszy powód podał już @Andrzej Harassek - kwestia liczby docelowych łączeń. Drugi to zapewne kwestia kosztów uzupełnienia "brakującego" odcinka toru. Taniej i prościej jest przesunąć tor w poziomie (np. przenośnymi siłownikami hydraulicznymi), niż zamawiać specjalną maszynę torową, która nasunie wzdłuż osi toru i położy to 40-metrowe przęsło toru...
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.917 111 11
@Andrzej Harassek. Zgadzam sie, w szczególności do zdania o ekspercie. Niestety Pan Rachwalski ostatnio woli błyszczeć w mediach społecznościowych nie próbojąc nawet zweryfikować informacji u źródła. Wiadomym jest ze PKP PLK dosyć często jest krytykowane za swoje działania ale joany nie patrzeć Pan Rachwalski, to nie jakiś tam "Pan Nowak' tylko osoba jakby nie patrzeć z doświadczeniem w szerokopojetym kolejnictwie, więc od niego można i powinno się wymagać więcej. A tak to i na gazeta.pl i WP.pl można już czytać o partactwie o którym rzekomo powyższe wpisy dotyczyły.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.585 13 6
Kolego t. domagalski, na tych zdjęciach widać że pod tym już ułożonym torem znajduje się tłuczeń, więc po przesunięciu całego tego odcinka w docelowe miejsce i tak będzie potrzebna ekipa wraz ze sprzętem żeby ten tłuczeń również przemieścić na nowe miejsce. A co do ilości złączeń to można zastosować taką metodę jak na tym filmie, i cały odcinek będzie bezstykowy.
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.498 18 0
Zdjęcie raczej znane, ale miłe dla oka. Na stronie Fototeki, w zakładkę: "szukaj zdjęć" warto wpisać hasło: "Łódź Kaliska". Wtedy, to się wysypie zdjęć !!!
Noc za krótka, aby je wszystkie obejrzeć.
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.746 38 3
Kolejowy akcent w łódzkim ZOO.

W "nowo otwartym" łódzkim ZOO jest ciekawy kolejowy akcent. Na wybiegu dla tygrysów, w roli pawilonu widokowego wykorzystano odpowiednio pocięte pudła wagonów Gbs. Przedstawiam zdjęcia jednego z nich. W trawie wybiegu leży też kawałek toru.

20220507_152538 — kopia.jpg


20220507_152549 — kopia.jpg


20220507_152610 — kopia.jpg


Zdjęć drugiego wagonu nie wklejam, aby pozostawić go jako niespodziankę, bo tam na trawie leży jeszcze coś. A wybrać się do łódzkiego zoo i do Orientarium naprawdę warto. Wprawdzie dla mnie osobiście jest to przeedytowania kopia wrocławskiego Afrykarium, ale z racji położenia geograficznego wiele osób ma bliżej do Łodzi, niż do Wro.
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.498 18 0
29.08.2021r. SM42-099 podczas "gościnnej wizyty" na terenie przebudowywanej Łodzi Kaliskiej. Piszę "gościnnej", gdyż z racji macierzystego przydziału jest stałym elementem taborowego pejzażu warszawskiego Grochowa.
1.jpg

2.jpg
 

Podobne wątki