Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
22.11.2019r. Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe z Gdańska realizuje przebudowę stacji w Słotwinach. M62-1681 w otoczeniu pojazdów drogowych. Ciężko było mu zrobić elegancką fotkę. A z drugiej strony, szkoda było nie uwiecznić tak rzadkiego w tych stronach gościa.
SM42-? na skupie złomu obok stacji Łódź Chojny, ta sytuacja już się raczej nie powtórzy, na torach jest składowisko starych szyn i podkładów.
16.11.2008
Do obsługi składów ze złomem podsyłane były lokomotywy z Olechowa, tego dnia ta z numerem 6, postaram się na innych zdjęciach odczytać jej numer.
Paweł, bardzo dziękuję za zamieszczenie linku do tego zdjęcia i zdjęć parowozu Tr203 (i tym samym adresu wyjątkowo ciekawej strony). Moje rejony, za semaforem widoczna nasza szkolna górka. Pociąg zbliża się do kładki nad torami (ciekawe, czy już wtedy istniała, przypuszczam, że tak). Chodziliśmy z ojcem tą trasą na Lublinek grać w piłkę. Krótko mówiąc - młodość.
Dziś zauważyłem że nowy mostek/przepust nad Bałutką na odcinku między Łodzią Kaliską a Żabieńcem (powyżej na zdjęciu z listopada 2020) został zaadoptowany przez okoliczną społeczność:
22.03.2021r. "No i spóźniliśmy się, trwa demolka na stacji w Karsznicach, tego nie ma, tamto inaczej, a to jeszcze gorzej, może choć lokomotywownia i skansen"
Drogi Pawle.
Z tą "demolką", to tak trochę na wyrost powiedziane. Za ilustrację tej tezy, niech posłuży kilka fotek, które wykonałem ostatniej soboty.
Ruch na stacji odbywa się bez zakłóceń. Co prawda wymieniono na peronach większość słupów trakcyjnych, jednak trakcja wisi jeszcze na starych. Perony, moim zdaniem pozostaną stare - w przeciwnym razie nie instalowaliby nowych słupów, tylko najpierw zbudowali nowe, wysokie perony.
Co prawda przed budynkiem dawnego dworca wykopano trochę rowów i przygotowano nowe szyny, ale to w zasadzie wszystko...
Wokół dawnej lokomotywowni - cisza i spokój. Jak zwykle.
Czasem przemknie jakaś lokomotywa - raz większa, innym razem mniejsza.
Ale tak naprawdę, największe zmiany zaszły w... Skansenie. Bowiem oprócz pomazanego EN57, z którego wolontariusze ochoczo zmywają bazgroły grafficiarzy, wybudowano nowoczesny, przestronny na miarę XXI wieku" pawilon wystawienniczy".
Trochę sobie żartuję z tym "przestronnym" pawilonem, ale nie lada gratką może stać się budowana w jego wnętrzu makieta odwzorowująca
dawną lokomotywownię oraz pobliskie osiedle. Jako że pawilon był zamknięty, postanowiłem uwiecznić tę historyczną chwilę przez szybę. Nawet kosztem jakości fotografii. Następnym razem postaram się wejść do środka. Tym razem dysponowałem ograniczoną ilością czasu.
Reasumując - w Karsznicach do demolki jeszcze daleko. Aczkolwiek z lataniem dronem też nie ma co za bardzo się ociągać, bo jednak zmiany powoli, ale nieuchronnie zachodzą.
Moją opinię o demolce niestety oparłem na relacji kolegi który tam zajrzał, po dwóch wizytach widzę że to jednak przesada , a pisanie w oparciu o czyjeś relacje opinii, bez osobistego sprawdzenia stanu faktycznego to głupota, jest mi wstyd, ale jestem tylko człowiekiem.
Łódź Żabieniec - modernizacja przybrała (chyba) ostateczny kształt. Poniżej widok na północ (w stronę Zgierza) z wiaduktu ul. Aleksandrowskiej na część Cargo stacji - marzec 2021:
Dla porównania zbliżone ujęcie z listopada 2012:
I tak oto stare i nowe - jak to na kolei, złączone modnym w regionie szaro-czerwonym ubarwieniem (3E/1 067 i Flirt 2 140 346-9) ładnie koegzystuje na stacji Żabieniec:
28.03.2021r krótki wypad na tereny - jakże byłem w błędzie - dogorywającej Łodzi Kaliskiej Towarowej. A tu proszę, proszę. Robota idzie pełną parą!
No, może w niedzielę za bardzo nie było widać tej "pary", ale zmiany w terenie są widoczne. Po wielu latach "odcięcia" grupy torów na prawo od budynku dworca Łódź Kaliska (perony 4,5 i 6), prowadzących w stronę stacji Łódź Chojny, postanowiono wreszcie w pełni reaktywować ten kierunek (pomijam istniejącą przez lata prowizorkę w postaci jednego toru łącznikowego biegnącego od torów z lewej strony dworca).
Na dowód, załączam poniższe zdjęcia.
Dla mniej zorientowanych - obiektyw aparatu skierowałem, na północ, w stronę Łodzi Kaliskiej Osobowej. Wygląda na to, że widoczna w tle wieża ciśnień, zostanie dla potomności uratowana.
Teraz ujęcie dokumentujące postęp w układaniu podkładów.
Wieża nadal stanowi oś ujęcia (mimo, że jest lekko na lewo od centrum kadru).
Następnie obiektyw aparatu kieruję na południe, w stronę Łodzi Chojen.
Także i tutaj widać, że "chłopaki" w dni powszednie pracują.
Na koniec ponownie odwracam się na północ i uwieczniam ED160-013 stojącego na terenie łódzkiego oddziału Stadler Service Polska.
Pierwsza fotka wykonana z, jeszcze istniejącej rampy bocznej (pewnie niebawem zrównają ją z powierzchnią ziemi), druga - obiektyw ustawiłem pomiędzy prętami bramy wjazdowej.
Pragnę nadmienić, iż w tym dniu prócz mnie, podobne zainteresowanie zachodzącymi zmianami w otoczeniu wyrażały, jeszcze 3 inne osoby.
Biegali z aparatami i dokumentowali podobnie jak ja, odchodzącą przeszłość i nadchodzącą przyszłość Łodzi Kaliskiej Towarowej. Tak na marginesie - dawnego Karolewa.
28.03.2021r. Łódź Kaliska. EN57AL-1768 (w połowie) w całopociągowej hali postojowej. Jak widać na zdjęciu, w tej hali z brezentu (jakiś lepszy gatunek tworzywa), mieści się półtora pociągu. Więc może powinienem napisać - "półtorapociągowej" hali? Ktoś inny powie, że jeden EZT się mieści, więc o co chodzi? Temat do przedyskutowania.