• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej na pomorzu w XIX , XX , XXI

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.203 51 6
#84
Ciekawi mnie ta łącznica w Kartuzach. Obecnie dworzec jest przecież czołowy. Łącznica umożliwiająca jazdę z Kościerzyny w kierunku Gdańska bez zmiany kierunku musiałaby albo oblecieć Kartuzy dookoła, albo wybudować nowy przystanek przed Kartuzami omijający obecną stację ? A przecież zmiana kierunku jazdy w szynobusie to nie jest chyba nic wielkiego. Czy to w ogóle ma sens? Jakie to pieniądze !!!
 
Reakcje
16 1 4
#85
Sens oczywiście jest. Kartuzy są dość dużym ośrodkiem w regionie [około 16 tyś. mieszkańców] silnie powiązanym z Trójmiastem. Było by dobrze, gdyby pociągi w relacjach Trójmiasto - Kościerzyna również przejeżdżały tamtędy, zwłaszcza w perspektywie przywrócenia ruchu na linii 229 do Sierakowic a może i do Lęborka.
Problemem jest samo poprowadzenie łącznicy wokół Kartuz. Na moje oko mogło by to wyglądać, jak na rysunku poniżej:
Capture.JPG
[DOUBLEPOST=1506506019,1506505199][/DOUBLEPOST]Albo raczej tak: :)
Capture2.JPG
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.203 51 6
#86
Oba warianty to zapewne kupa kasy, a jak wspomniałem powyżej zmiana kierunku jazdy szynobusu jadącego z Somonina w kierunku Gdańska nie jest chyba tak bardzo kłopotliwa. A miliony zostają w kasie. No ale skoro linia z Kościerzyny ma być dwutorowa to może i coś dalekobieżnego przez Kartuzy mogłoby jechać. Wówczas rozumiem !
 
Reakcje
16 1 4
#87
Tu nie chodzi tylko o EZT i SZT. Zapewne zamysł jest taki, aby docelowo puszczać pociągi dalekobieżne tą trasą . Przy takim rozwiązaniu łącznica ma jak najbardziej sens - kolejne miasto na Pomorzu będzie skomunikowane w ruchu dalekobieżnym z południem Polski.

Ps. Po głębokim przemyśleniu ;):p stwierdzam, że wariant 1 z mojego poprzedniego posta odpada - zbyt długa trasa takiej łącznicy, oraz niekorzystne ukształtowanie terenu na zachód od Kartuz. Natomiast opcja nr 2 [łącznica od strony wschodniej] jak najbardziej realna.
 

Podobne wątki