• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
2.130 46 3
Tak na marginesie. Dla mnie zadziwiające jest to (ściślej: świadczy o słabości naszej gospodarki i "jakości" decydentów), że na skrzyżowaniu szlaku kolejowego ze Zwycięską toru nie schowano w tunelu (można było to zrobić tanią metodą odkrywkową). Na południe mamy bardzo dużą długość szlaku do najbliższego przystanku Bielany Wrocławskie, która spokojnie wystarczy do łagodnego podjazdu na poziom gruntu. Z kolei na północny wschód i potem wschód do ulicy Ołtaszyńskiej (drugie kolizyjne miejsce droga/kolej) tor mógłby się już wznieść na tyle, że dałoby się to przebudować na skrzyżowanie bezkolizyjne, tzn. albo Ołtaszyńska górą, albo dołem, w zależności od tego jak (odpowiednio łagodnie, zgodnie z obliczeniami do projektu) trzeba by się wspiąć na wiadukt nad Buforową/Grota-Roweckiego - obecnie jest to jedno z najlepszych we Wrocławiu miejsc "cudów" i walki samochody-pociąg. A wtedy zniknąłby problem kolizji kolej-tramwaj na Jagodno (ten wielokrotnie obiecany, ostatnio razem z bezpłatną pizzą). Ale taka przebudowa to może nastąpi za jakieś 100 lat :cool:
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
3.309 84 12
Chętnie się dowiem jaka prędkość obowiązuje na tym skrzyżowaniu ciężarówki a jaka pojazdów na drodze żelaznej. Ciekawe czy jest monitoring czy może jeszcze dróżnik? Dlaczego operator pojazdu na szynach nie uciekł z kabiny. Czyżby drzwi mu zamurowali? Gdyby PKP rozdawała każdemu pieszemu i kierowcy system radio stop ilu by wypadków uniknięto?
Ad. prędkości... A co za problem?? Skoro potrafiłeś znaleźç tą fote na street viev, to cofnij się parę zdjęć do ostatniego skrzyżowania i powinien stać tam znak drogowy z odpowiednim ograniczeniem.prędkości... Co do linii kolejowej, to tu Ci nie pomogę, nie mój region...
Ad CCTV na przejeździe... a nie widać go na street viev??

Ad rodzaj przejazdu... Czytanie ze zrozumieniem - co jest na omawianej tabliczce??

Ad "operator..." Gość zginął siedząc na fotelu z powodu odniesionych obrażeń. Pytasz czemu nie uciekł... A słyszałeś o czymś takim jak efekt mrożący??
Jak nie, to szkoda...

Ad RS... Kpisz?? A ilu to osobników wjeżdża przed zapieprzający rozkładową prędkościa pociąg sadząc, że zdążą..., że pociąg jest daleko??
Pomijam brak odpowiedzialności przy korzystaniu ze swoich uprawnień ( dla jasności: prawa jazdy)...
Dla Twojej informacji: Pojazd 27WE ( jeżdżę takimi), prędkość 160km/h, masa próżna 191 ton, masa ładowna 254 tony, droga hamowania 950 - 1000 m ( dokładnych wartości teraz nie pamiętam, podaje orientacyjne)...
To w miejscu nie stanie...

Podsumowując..., o ile na tory w ostatniej chwili wejdzie samobójca to "reguła 3Z "* mówi sama za siebie...
Jak masz idiote w TIRze, który mimo braku miejsca pcha się na przejazd, to dajesz po syrenach, walisz w nagłe i sp...sz z kabiny o ile właśnie z powodu szoku cię nie zmrozi...

I jeszcze iedno pytanie do Ciebie kolego...
Co Ty byś zrobił prowadząc TEN pociąg?? Załadował byś gacie, gdy ta osoba patrzy Ci się w oczy, a Ty wiesz, że zaraz będziesz miał wszędzie mięso oddzielone mechanicznie??
https://informacje.wp.pl/wiadomosci...i-na-miejscu-pracuja-sluzby-7171264524621441a

Więcej pokory, strasznie jesteś butny w wielu postach...
Tak tylko dodam... nigdy nie wiesz czy i kiedy...

Pozdr,...
ps. rozwinięcie 3Z :" zatrąb, zahamuj, zabij"... - co do kolejnosci, są różne wersje...
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
399 61 1
Ad RS... Kpisz?? A ilu to osobników wjeżdża przed zapieprzający rozkładową prędkościa pociąg
Więcej pokory, strasznie jesteś butny w wielu postach...
Butny? Ciekawe gdzie? Forum traktuje jako miejsce gdzie coś ciekawego można się dowiedzieć.
To jest właśnie problem, pojazdom po szynach pozwala się rozwijać znaczne prędkości a innym użytkownikom przejazdu się ją ogranicza. Mamy efekty. Gdyby to pociągom stawiać znak STOP to o ile by było mniej wypadków? Efekt mrożący mogą mieć tylko maszyniści inni już nie? I jak to jest, że w sieci pojawiają się filmy z CCTV a monitoring mimo przeszkody na przejeździe opuszcza rogatki? Ostatnio było pokazane jak dziecko się bawi na przejeździe a rogatki w dół. Na ilu przejazdach kolejowych jest licznik informujący, że będzie pociąg? Kiedyś byli dróżnicy dziś oszczędności.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
3.309 84 12
Butny? Ciekawe gdzie? Forum traktuje jako miejsce gdzie coś ciekawego można się dowiedzieć.
To jest właśnie problem, pojazdom po szynach pozwala się rozwijać znaczne prędkości a innym użytkownikom przejazdu się ją ogranicza. Mamy efekty. Gdyby to pociągom stawiać znak STOP to o ile by było mniej wypadków? Efekt mrożący mogą mieć tylko maszyniści inni już nie? I jak to jest, że w sieci pojawiają się filmy z CCTV a monitoring mimo przeszkody na przejeździe opuszcza rogatki? Ostatnio było pokazane jak dziecko się bawi na przejeździe a rogatki w dół. Na ilu przejazdach kolejowych jest licznik informujący, że będzie pociąg? Kiedyś byli dróżnicy dziś oszczędności.
...sorry, pomyliłem się... Odporny na wiedzę ( czytaj argumenty)...

...
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.041 129 22
Jak można poważnie dyskutować z kimś kto uważa że lekiem na wypadki na przejazdach jest:
pociągom stawiać znak STOP
I to już kolejny raz taki pomysł podaje.

Ale spoko. Jedzie Pendolino 200km/h i zaczyna hamować po czym staje i stoi tak długo aż wszystkie samochody przejadą, po czym znów się rozpędza. I tak kilkukrotnie na trasie.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.786 40 1
Gdyby to pociągom stawiać znak STOP to o ile by było mniej wypadków? Efekt mrożący mogą mieć tylko maszyniści inni już nie?
Mam nadzieję, że piszesz to, co piszesz żeby się podroczyć. Ale gdyby tak nie było, to poproszę Cię o rozważenie na spokojnie tego, co teraz napiszę.
1 Pociąg, to skomasowanie dużej energii kinetycznej i masy. Z tego powodu porusza się po wydzielonej przestrzeni na którą nie wolno nikomu wjeżdżać ani wchodzić, bo każdy, kto wejdzie lub wjedzie będzie w niebezpieczeństwie i stworzy niebezpieczeństwo dla innych.
2 Pociągi są dlatego takie, żeby najekonomiczniej wykorzystać moc pojazdu szynowego na masę ładunku lub ilość osób.
3 Tory (dawniej koleiny) i rozjazdy są po to, aby można było zapanować nad tą masą.
4 Z uwagi na wykorzystane materiały (stal), droga hamowania jest dłuższa.
5 Aby nie ograniczać wolności ludziom nie korzystającym z kolei stworzono skrzyżowania drogi kolejowej z drogą kołową oraz zasady na nich obowiązujące. W skrócie brzmią: ustąp większemu, który jest dodatkowo i siebie.
6 Jeżeli wkurza Cię, że kolej rządzi się innymi prawami i nie przemawiają do Ciebie żadne argumenty, to pociesz się, że:
6.1 Pociągi ustępują większym i jeszcze bardziej bezwładnym czyli statkom i mają rozkład jazdy uzależniony od otwarcia mostów zwodzonych.
6.2 Jeżeli z jakiegoś powodu nie stoczysz się i na terenie kolejowym chcesz równouprawnienia na przejazdach kolejowych, to wiedz, że doklejone od rzeczywistości osoby zostały dostrzeżone przez PLK i obecnie tworzy się albo uzależnienia między semaforem i rogatkami albo zabudowuje ostrzegawcze tarcze przejazdowe (TOP).
Nie ograniczaj prędkości i masy pociągów, bo jak na swoim terenie nie będą konkurencyjne, to wszystkie towary i osoby wjadą na drogi. Myślisz, że będzie bezpieczniej?
Czy można się bawić na płycie lotniska? Czy można pływać wpław w basenie portowym? Przepisy regulują zasady po to, żeby było bezpieczniej. We Wrocławiu zamalowano na czerwono jeden z przejazdów kolejowych aby nikt na nich się nie zatrzymywał. I co? I nic! Atakujesz kolej i bronisz kierowców o IQ naleśnika?
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.786 40 1
Przepraszam za dziwne słowa, o których zadecydował mój telefon. Co gorsza nie mogę ich poprawić. Mam nadzieję, że można się domyślic o co mi chodziło. Niestety do komputera będę miał dostęp już po możliwości edycji.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.787 23 9
Było już w tym wątku o absurdach związanych z przejazdami kolejowymi (np. rogatki zamykające się, choć po danym torze nie jedzie pociąg, itp.) .

Przypadkowo natrafiłem na inny przejaw nadgorliwości projektantów w trosce o nasze bezpieczeństwo:
https://demotywatory.pl/5310524/Tak-wyglada-przejazd-kolejowy-we-Wroclawiu

Czy ktoś może potwierdzić, że faktycznie coś tak obsurdalnego powstało we Wrocławiu, czy to może jednak fejk? Mam nadzieję, że jednak fejk..... :niepewny:
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
2.071 69 1
Czy ktoś może potwierdzić, że faktycznie coś tak obsurdalnego powstało we Wrocławiu, czy to może jednak fejk? Mam nadzieję, że jednak fejk..... :niepewny:
Patrząc na nagranie nie wygląda aby było tam coś "kombinowane". Pytanie tylko dlaczego nie dało się tego szlabanu postawić równolegle do torów ale to wie chyba tylko projektant tego rozwiązania :niepewny:
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.363 155 86
Panowie myśliciele - postawcie się w roli skręcającego np. w prawo. Jeżeli te barierki będą stały tak jak "powinny" to kierowca będzie miał idealny widok do przodu ("przed siebie") ale gdy stanie nawet pod kątem 45 stopni to co zobaczy po prawej stronie? Nic - chyba, że mocno sie skręci na siedzeniu...
 
Ostatnio edytowane:

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
3.309 84 12
Było już w tym wątku o absurdach związanych z przejazdami kolejowymi (np. rogatki zamykające się, choć po danym torze nie jedzie pociąg, itp.) .

Przypadkowo natrafiłem na inny przejaw nadgorliwości projektantów w trosce o nasze bezpieczeństwo:
https://demotywatory.pl/5310524/Tak-wyglada-przejazd-kolejowy-we-Wroclawiu

Czy ktoś może potwierdzić, że faktycznie coś tak obsurdalnego powstało we Wrocławiu, czy to może jednak fejk? Mam nadzieję, że jednak fejk..... :niepewny:
...generalnie, jak miał inaczej zachować się projektant w sytuacji, gdy brak jest miesca aby zachować wymagane przepisami wymiary / odległości??

Pozdr,...
 

radek_m

Aktywny użytkownik
Reakcje
173 5 0
Tyle że teraz czekasz przed rogatką, nawet jak tylko chcesz [pojechać Wiaduktową prosto, bez przecinania torów. §
Więc obecne rozwiązanie też pozbawione jest sensu.
https://www.google.pl/maps/place/Wi...try=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDgxMC4wIKXMDSoASAFQAw==

google ma zdjęcie z czasu budowy zabezpieczeń. IMHO rogatka równolegle do toru, a światła tak żeby byly lepiej widoczne dla skręcających. Po co blokować nie jadących przez tory, mimo że ruch kołowy pewnie jest tam znikomy.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki