• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałość ;)

OP
OP
M

mnowic76

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#41
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

No właśnie :)

Spaliowóz V36 jedzie na maxa bez problemów
Parowóz BR24 daje radę tak do połowy mocy
A parowóz BR 52 wywala się prawie zawsze :(

I tak jest na wszystkich zwrotnicach łukowych. Problem w tym, że to się dzieje na zwrotnicach, a nie na łukach... i tylko na wyjeździe do wewnątrz, na zewnątrz wszystko ok. To wygląda tak, że ciufa jedzie na wprost (na środek) a nie w jedną stronę.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.010 84 11
#42
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Napisz jeszcze jakie firmy wyprodukowały lokomotywy którymi jeździsz,może to coś pomoże w rozwiązaniu zagadki.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.010 84 11
#44
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

I tu prawdopodobnie leży przyczyna, pewności nie mam ale gdzieś już chyba o tym było,że wyroby Roco nie chcą współpracować z A-gleizami produkcji Piko i to wcale nie z powodu badziewności.
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
355 17 0
#45
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Tu nie chodzi o roco czy piko Parowozy wieloosiowe często maja problemy z wpisywaniem się w ciasne łuki a dodatkowo między wierszami wyczytuję, że chłopak lubi sobie na v-max pojeździć (a przynajmniej ma ten v-max dobrze wytestowany :D ) a to tort przecie. Wewnetrzny łuk na r2 chyba zrobiony - na rozjeździe łukowym jest jeszcze ciaśniej bo taka jest geometria rozjazdu (czemu wszyscy sie na tą zwrotnicę uparli :| ) no to sie wysypuje. Tu by sie musieli tortowcy wypowiedzieć co podobny tabor mają.
 
OP
OP
M

mnowic76

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#47
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

No żeby tak na maxa cały czas jeździć to się nie da, jak są ręczne zwrotnice to kondycja siada :D ... co nie zmienia faktu, że dużo testowałem na różnych prędkościach.

Jestem o tyle zdziwiony tym wykolejaniem, że PIKO różne pierdoły opowiada w reklamówkach jak to inżynierowie siedzą i tworzą optymalne, wszechstronnie testowane i przemyślane tory. A tu zonk: na STANDARDOWYCH, zresztą rekomendowanych w folderach zestawieniach torów takie problemy. I co, mam reklamować te zwrotnice? Już maila do PIKO z zapytaniem wysłałem, ciekawe czy coś odpowiedzą...
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.010 84 11
#48
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Zwróć uwagę że piko w swoich reklamówkach sporo razy wtyka słówko "niemalże" które tak jak "prawie" robi wielką różnicę. :D Druga sprawa to faktycznie było o złej współpracy lokomotyw(parowozów z większą ilością osi)z torami piko ale chodziło właśnie o łuki R1 i R2. Wiedziałem że grają ale nie mogłem sobie przypomnieć w której filharmonii. :D Czyżby mnie dopadł ten Niemiec co kapcie chowa? :shock: :oops: :devil:
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
237 2 0
#49
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Reklama dźwignią handlu jest...
A praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan kiep. (wężykiem, wężykiem)

Rozjazdy PIKO są jakie są. W przypadku "anglików" to chyba nawet norm nie trzymają.
Co do problemu wykolejania, to musisz wziąć pod uwagę, że tak po prostu może być. Po takich promieniach jak R2, to w rzeczywistości parowóz w ogóle, by nie pojechał. A co dopiero puszczać go z dzikimi prędkościami... Wystarczy, że masz nieco inną bezwładność, inny nacisk na koło, nieco inaczej wyprofilowane koło i już.
Przyznaj się, te testy z wykolejaniem robiłeś dla przeskalowanej prędkości 40km/h? ;)
Wszędzie zaleca się rozsądek.
 
OP
OP
M

mnowic76

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#50
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Co do tych prędkości to w przypadku BR52 cudem jest przejazd bez wykolejenia nawet przy baaardzo małej prędkości :(

Dziwne, że na zwykłych zwrotnicach i na krzyżowych takie problemy nie występują, same łuki też są ok. A miałem kupić Tilliga :(
 
A

Adam-H0

Gość
#51
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Nic nie pomoze Tillig - zwortnice na lukach sa zawsze niebezpieczne i trzeba przejezdzac przez nie z ograniczona predkoscia ;)
Moj serdeczny przyjaciel ma na poddaszu makiete ponad 150m2 i u niego najmniejszy luk jest R6 i mimo wszystko wiele zwrotnic na lukach pokasowal, bo zbyt wiele zachodu bylo z programowaniem hamowania lokomotyw przed tymi zwrotnicami 8)
Wiem malo miejsca w domu zmusza do takich rozwiazan - trzeba powoli przejezdzac albo usunac ten rodzaj zwrotnic z makiety ( najlepsze rozwiazanie ) ;)

Milej zabawy.
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
237 2 0
#53
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

gbbsoft napisał(a):
łuki R1 i R2
Zauważcie, że R1/R2 wg Piko, to co innego niż R1/R2 wg Roco...
:D
Tia. R1 według Roco nie istnieje.
R2 Roco = R1 PIKO itd.
Nic to specjalnie nie zmienia.

Co do lekarstwa na wyskakiwanie kół. mnowic76 sprawdzałeś czy nie ma różnic w wysokości iglicy i części stałej szyny w okolicach czopa? Może wystarczy coś zeszlifować/dogiąć?
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#54
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Zmienia, bo jak w instrukcji Roco jest napisane, że jeździ od R3, to dla Piko to jest R2... A jak w Piko jest napisane, że od R3, to jest to R4 w Roco... Ot, taka ciekawostka... :D
 
OP
OP
M

mnowic76

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#55
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Dzięki za podpowiedzi, chociaż przy moim poziomie wiedzy "kolejowej" i doświadczenia dobieranie się do modyfikacji torów to jak skok z lutownicą na laptopa ;)

Spróbuję nieco przechylić tor do wewnątrz a na przyszłość nauczka, że zwrotnice łukowe są be...

Poczytałem troszkę o sterowaniu zwrotnic, bardzo spodobał mi się artykuł, który napisał Krzysiek Klim o sterowaniu z optyczną sygnalizacją. Myślę o sterowaniu przy pomocy napędu Piko 55271 (nie zależy mi na super realizmie makiety, więc napęd może sobie straszyć wyglądem na desce). No i w związku z tym jak zwykle kilka pytanek:

1) Czy ten napęd ma wyłącznik krańcowy o którym pisze Krzysztof?

2) Na zdjęciu napędu w sklepie internetowym zauważyłem, że są tam 3 kable, czy ma ktoś schemat jak się to do przełączników i zwrotnic instaluje? Czy trzeba jakieś kabelki lutować do samej zwrotnicy?

3) Czy jest coś o czym warto wiedzieć / rozważyć przed kupnem tego napędu (aby nie było takich niespodzianek jak ze zwrotnicami łukowymi)?
 

BORUCH

Aktywny użytkownik
Reakcje
191 0 0
#56
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

A ja mam A-Gleisy i zwrotnice łukowe i Ty5 Roco pomyka jak marzenie nawet "na full" prędkości. Mam łuki R2 i R3 (Piko).
 

Ice42

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#57
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

BORUCH napisał(a):
A ja mam A-Gleisy i zwrotnice łukowe i Ty5 Roco pomyka jak marzenie nawet "na full" prędkości. Mam łuki R2 i R3 (Piko).
Tory są super, jeśli dobrze są spasowane do końca, a nie jak czasami się je wysuwa, bo nie dolega do innych torowisk najczęściej na łukach u nie są R1,2,3 i 4.
Ale jak zrobię szersze miejsce w pokoju na "łuki" to będzie ok.
Zauważyłem też, że klips stykowy-połączeniowy "przerywa" zamykanie obwodu.
Ja podkładam pod niego zawsze małą listewkę, i wtedy styki do torów i wciskacze są już ok.
Pozdrawiam.
 
Reakcje
0 0 0
#58
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

jeśli parowóz (np roco) ma z przodu jedną oś toczną to będzie miał problem na ciasnych łukach a tym bardziej na zwrotnicach . pomijam fakt że wiązary i koła plastikowe dostaną niezły wycisk . wyciągnij osłony trzonów tłoka (u mnie w br41 pomogło , a koło wychylało się podobnie jak u Ciebie)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 11
Planuję 5
Planuję 16
Planuję 18
Planuję 4

Podobne wątki