• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałość ;)

P

Paweł Piotr

Gość
#21
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Uwagi Andrzeja Harasska są prawidłowe - błąd plega na tym, że budujesz układ torowy bez zastanowienia, czemu on ma służyć.
A powtórzenie przejść zwrotnicowch, zaznaczonych na czerwono to już kompletna porażka...
No chyba, że ma to być zabawka do puszczania "kolejek"...
 

Załączniki

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
371 5 1
#22
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Kolega ma jakąś obsesje?!! Wszystkie przejścia między "torami głównymi" są w ta samą stronę więc Paweł nie dziw się, że te dwa się dublują. Pozostałe dwa też są w tą stronę!!!
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.010 84 11
#23
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Pewnie się nie znam ,albo powinienem iść po nowe patrzałki ale cosik mi się widzi że na fotce w miejscu zaznaczonym czerwonym owalem jest jeszcze jedno przejście i to w dobrą stronę , co jest w prostokącie to na fotce za dobrze nie widać,może coś zostało zmienione. ;)
Przydałoby się zdjęcie od tamtej strony a wtedy "polam i wszystko jasne" :idea:
 

Załączniki

lukas76

Aktywny użytkownik
Reakcje
99 3 0
#24
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

zrób sobie Z-etkę na tej powierzchni zrobisz sobie małe chiny :)
 
OP
OP
M

mnowic76

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#25
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Kilka ostatnich godzinek sobie pojeździłem, bezcenne!!! za wszystko inne zapłacisz Mastercard ;)

Rozumiem wasze uwagi, nic nie jest doskonałe, szczególnie jak się zaczyna. dlatego nie robię od razu pięknistej makiety tylko eksperymentuję na gołej desce. A układ w zabawie fajnie się sprawdza.

Ten komentarz o przejściu na Z-kę to złośliwość, reklama skali czy doświadczenie?

Mam jeszcze prośbę o pomoc w kilku kwestiach technicznych, które troszkę mnie zmartwiły:

1) "Gaśnie" mi prąd w niektórych momentach. Jak ciufy jadą nie ma problemu, nigdy nie stają same. Jak którąś zatrzymam w miejscach gdzie na zdjęciu są składy (z dala od zasilania) to nie ma wała aby same ruszyły. Styki wyglądają na poprawne, co robić???

2) Na tym kontrowersyjnym łuku mam zwrotnice łukowe na których spalinówka myka pięknie, ale za to parowozy (BR24 i BR52) przy prędkości > 1/3 pięknie się wykolejają. Czy to przywara torów PIKO, czy ja robię coś nie tak?

Mam jeszcze pytanie o montaż kozła oporowego, przykleić go do torów czy są może mniej barbarzyńskie metody?

I załączam zdjęcie tego kontrowersyjnego łuku...
 

Załączniki

lukas76

Aktywny użytkownik
Reakcje
99 3 0
#26
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

nie no reklama skali- mała skala duże możliwosci, napewno nie złośliwość
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.861 525 30
#27
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

To niestety potwierdza nasze wrażenie. Ja się nie będę powtarzał, mam tylko małą satysfakcję, że nie tylko ja tak myślę. Tylko w jednym miejscu przejście jest odwrotnie, pozostałe są w tę samą stronę. Nawiasem mówiąc, te dwa przejścia (po lewej stronie na fotce DSC03241) zamieniłbym miejscami.

Pozdrawiam
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.010 84 11
#28
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Z żalem przyznaję że się pomyliłem licząc na większe zmiany :cry: ,niemniej dla samego obiektywizmu chciałem zobaczyć jak został wykonany drugi "koniec" makiety. W zwiazku z kółkami mam pytanie jakie są ostatecznie wymiary makiety?
 
OP
OP
M

mnowic76

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#29
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Wymiary makiety to ostatetecznie tylko 300 x 112 (sama decha, bez kółek). Kółka pozwalają spokojnie "przewieźć" z pokoju do pokoju i położyć na podłodze. Zastosowałem zwykłe podwójne kółka biurowe z OBI.

Macie pomysł na to wykolejanie? Strasznie to wkurzające. Jak oglądam to sobie na mniejszym tempie to widać, że już na samej zwrotnicy przednie ruchome koła parowozu wypadają z toru a potem wali się reszta :(

Chciałem dołączyć filmik, ale dostaję komunika, że załączniki mpg są zablokowane :(
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.010 84 11
#32
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Pytanie do pytania technicznego nr 1 czy "gaśnięcie" pradu występuje przy jeździe jedną czy kilkoma lokomotywami na raz ,pytanie do pyt. nr 2 czy wykolejenia mają miejsce na jednym konkretnym rozjeździe czy na wszystkich ? Jak kółka się sprawdziły to znaczy że moje obawy o manewrowanie makietą były niepotrzebne no i dobrze. :)
 
OP
OP
M

mnowic76

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#33
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

ad 1) Jeżdżę 3 lokomotywami na raz, ale brak prądu chyba nie jest z tym związany. Wystarczy że przepchnę ciufę kawałek dalej i "łapie". Jak się nie zatrzymują to jadą bez przerwy.

ad 2) Wykolejenia mam na wszystkich zwrotnicach łukowych i tylko przy parowozach gdy prędkość przekracza 1/3 mocy. Pokazałem na zdjęciu gdzie to się dzieje.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.010 84 11
#34
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Spróbuj czy brak prądu występuje też kiedy jeździsz jedną lokomotywą ,bo jeżeli nie występuje to przyczyn kłopotów z ruszaniem upatrywałbym albo w złym styku np między szynami , między klipsem a szynami (bardzo często styk wygladający na dobry tak naprawdę nie jest dobry),albo zasilacz którego używasz ma za małą moc,która wystarcza do jazdy trzech lokomotyw ale przy ruszaniu już tego prądu brakuje (silnik przy rozruchu pobiera większą moc).Możliwe że obie te przyczyny występują wspólnie,w czasie jazdy i ruszania bliżej źródełka jest ok a dalej już pradu jest za mało.A jeśli idzie o wykolejenia to być może Twoje parowozy są za lekkie , mój znajomy miał podobne kłopoty ze starą BR 84,która też wykolejała się na rozjazdach w łuku, po dociążeniu półwózków kłopoty zaniknęły. I to wszystko co zdołałem "wygłówkować". :oops:
 
OP
OP
M

mnowic76

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#35
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

a czym i jak dociązyć? sorki za pytanie ale nowy jestem ;)

po tych ładnych kilku godzinach jazdy poza wykolejeniami (omijam problem puszczając parowozy po zewnętrznym a spalinowóz po wenwnętrznym) dostałem niezłej "zadyszki" przy przestawianiu zwrotnic. i tu moje pytanie: gdzie można doczytać jak analogowo podłączać zwrotnice? mam wrażenie, że jak są jedna przy drugiej to nie ma miejsca na mechanizm przestawiający, to złudzenie, czy mogę mieć rzeczywiście problem? Czy jest jakiś sposób aby było "widać" w jakim położeniu są zwrotnice?
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.010 84 11
#36
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Dociążyć lokomotywę można np ciężarkami wędkarskimi ,jest ich tyle odmian że nie problem coś dobrać.Ale żeby zamontować obciążniki w lokomotywie trzeba jej zdjąć obudowę a jeżeli się nie ma do tego uzdolnień ( nie ma się czego wstydzić)to lepiej tego samemu nie robić tylko poprosić kogoś kto posiada owe uzdolnienia , bo można niechcąco stać się posiadaczem wieloczęściowej wersji "ciufy" :cry: .Natomiast jeśli idzie o "doczytanie" to ja osobiście znam trzy pewne źródła 1.Forum na którym się znajdujemy 2.Inne fora modelarsko-kolejowe 3.Książki lub czasopisma o modelarstwie kolejowym. Niestety znalezienie w tych źródłach tego czego się w danym momencie potrzebuje wymaga paru wagonów cierpliwości,ale nie ma na to rady. :roll:
I coś mi się widzi że, jednym z powodów zadyszki jest brak nóg przy makiecie,co zmusza do dodatkowych ćwiczeń fizycznych.No chyba że się chce łączyć przyjemne z pożytecznym.
 
OP
OP
M

mnowic76

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#38
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

Wracam jeszcze do nieszczęsnego wykolejenia bo strassznie mnie to wk... denerwuje.

Nagrałem filmik i zrzuciłem kadr gdzie widać jak koła są podbijane na zwrotnicy łukowej (zawsze tylko na wjeździe na wewnętrzny tor). Czy to wina toru? Czy da się coś naprawić?
 

Załączniki

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#39
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

A spróbuj może lekko nachylić rozjazd... Podłóż coś na zewnątrz, albo wewnątrz... :roll:
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
355 17 0
#40
Re: Jak większość tutaj zaczynam, więc liczę na wyrozumiałoś

A może Twoje parowozy nie sa przystosowane do jazdy po tak tramwajowych łukach??
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 11
Planuję 5
Planuję 16
Planuję 18
Planuję 4

Podobne wątki