• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Irokezowe robótki

OP
OP
Irokez46

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
11.344 47 0
Długo nic nie zrobiłem przy wagonach, ale w końcu mnie naszło. Na pierwszy ogień poszedł wcześniej wspominany sypialny Tilliga. Wózki niestety zostały oryginalne, ale już stopnie i tarcze zderzaków podmieniłem z Piko.
20200901_145053.jpg
20200901_145030.jpg
 
OP
OP
Irokez46

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
11.344 47 0
Idąc za ciosem trzy kolejne dwójki. Dwie to Piko ze zmienionym numerem. Trzecia to Tillig. Mimo wymienionych części na te z Piko model jakoś mnie nie przekonuje i się mocno zastanawiam czy podłączyć go do składu.:rolleyes: ( jedynym jego plusem jest odmienny odcień co zawsze nieco urozmaica skład)
Dziś na warsztat wjedzie kolejna dwójka z Krakowa tym razem nowy wypust Robo.
20200903_132400.jpg
20200903_132309.jpg
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.163 98 2
Pięknie Ci to wyszło, delikatnie, z wyczuciem.

Czy tylko ja mam takie odczucia, że górny pas na burcie jest krzywo namalowany?
U mnie również... Ogólnie lekko rozczarowała mnie jakość nowych wagonów IC od ROBO.
 

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
2.027 24 8
Idąc za ciosem trzy kolejne dwójki. Dwie to Piko ze zmienionym numerem. Trzecia to Tillig. Mimo wymienionych części na te z Piko model jakoś mnie nie przekonuje i się mocno zastanawiam czy podłączyć go do składu.:rolleyes: ( jedynym jego plusem jest odmienny odcień co zawsze nieco urozmaica skład)
Czym kolega tak ładnie "brudzi" te dachy? Mam na myśli numery farb i krótki poradnik.
Ja cały czas przymierzam się do lekkiej patynki wagonów pasażerskich.
 
OP
OP
Irokez46

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
11.344 47 0
Czy tylko ja mam takie odczucia, że górny pas na burcie jest krzywo namalowany?
U mnie również... Ogólnie lekko rozczarowała mnie jakość nowych wagonów IC od ROBO.
Moim zdaniem jakość się właśnie poprawiła. Jestem w każdym razie bardzo z nich zadowolony.

Czym kolega tak ładnie "brudzi" te dachy? Mam na myśli numery farb i krótki poradnik.
Ja cały czas przymierzam się do lekkiej patynki wagonów pasażerskich.
Różnie, ale najczęściej zaczynam od Dark Washa z firmy Mig. Najpierw "smaruje" nim dach i czekam aż nieco przeschnie. Potem nadmiar ścieram tak aby nieco zostało na dachu i nieco w zakamarkach przy wywietrznikach. Część wagonów tak już zostawiam, ale w niektórych patynuje jeszcze pigmentami. Najpierw dach maluje lakierem bezbarwnym matem przy pomocy aerografu. Jak już to wyschnie to nakładam sporym i miękkim pędzlem pigment. Tu też zależy czy chcę użyć rdzawego czy ciemniejszego ziemistego. Jak już pigment jest równomiernie nałożony to tym samym pędzlem ścieram jego nadmiar. Całość ponownie zabezpieczam lakierem matowym lub półmatem.
 
Ostatnio edytowane:

hobbystah0

Znany użytkownik
Reakcje
551 21 1
Idąc za ciosem trzy kolejne dwójki. Dwie to Piko ze zmienionym numerem. Trzecia to Tillig. Mimo wymienionych części na te z Piko model jakoś mnie nie przekonuje i się mocno zastanawiam czy podłączyć go do składu.:rolleyes: ( jedynym jego plusem jest odmienny odcień co zawsze nieco urozmaica skład)
Dziś na warsztat wjedzie kolejna dwójka z Krakowa tym razem nowy wypust Robo.
Zobacz załącznik 752493 Zobacz załącznik 752494
Wagony pięknie spatynowane, ale warto dodać, że w modelu Tilliga wózek z prądnicą został błędnie zamontowany po prawej, a nie lewej stronie patrząc od strony przedziałów :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.317 504 30
w modelu Tilliga wózek z prądnicą został błędnie zamontowany po prawej, a nie lewej stronie patrząc od strony przedziałów
Wydaje mi się, że oba wózki w modelu Tilliga są po prostu obrócone o 180 stopni. Poziome drążki stabilizatorów (wzdłuż ramy wózka) na obu końcach wagonu powinny być skierowane na zewnątrz. Warto pamiętać, że wagony polskiej budowy miały oryginalnie prądnicę po stronie przedziałów, na lewym wózku (patrząc od strony przedziałów). Nie wiem jednak, czy przy modernizacjach to się nie zmieniało. W wagonach osobowych budowy NRD (oprócz sypialnych), z polskimi wózkami, prądnica była chyba umieszczona od strony korytarza, ale tu nie mam pewności.
 

hobbystah0

Znany użytkownik
Reakcje
551 21 1
Wydaje mi się, że oba wózki w modelu Tilliga są po prostu obrócone o 180 stopni. Poziome drążki stabilizatorów (wzdłuż ramy wózka) na obu końcach wagonu powinny być skierowane na zewnątrz. Warto pamiętać, że wagony polskiej budowy miały oryginalnie prądnicę po stronie przedziałów, na lewym wózku (patrząc od strony przedziałów). Nie wiem jednak, czy przy modernizacjach to się nie zmieniało. W wagonach osobowych budowy NRD (oprócz sypialnych), z polskimi wózkami, prądnica była chyba umieszczona od strony korytarza, ale tu nie mam pewności.
Na zdjęciach i w rzeczywistości w wagonach produkcji NRD zaobserwowałem prądnicę od strony przedziałów. Jeśli tak faktycznie było we wszystkich wagonach, to w modelu Kolegi @Irokez46 wystarczy zamienić wózki miejscami w takim położeniu, w jakim są na zdjęciu, wtedy zarówno prądnica jak i drążki na drugim wózku będą po poprawnej stronie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.317 504 30
Właśnie wydawało mi się, że w wagonach niemieckich jest odwrotnie, niż w polskich Y, ale pewności nie mam. Spróbuję jeszcze pogrzebać w zdjęciach.
 
OP
OP
Irokez46

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
11.344 47 0
Rzeczywiście na zdjęciach oryginału jak i samego modelu Tilliga prądnica jest od strony przedziałów, ale po przeciwnej stronie niż u mnie. Zapewne wkradł się pośpiech przy montowaniu wózków. Nie poprawię tego już bo wagon odjechał do nowego właściciela jakiś czas temu robiąc miejsce w składzie na wagony polskiej konstrukcji. Zamiana nie będzie stanowiła problemu bo wózki Piko idealnie wchodzą w podwozie Tilliga bez żadnych przeróbek, ale to już leży w kwestii nowej wagonowni.:ROFL:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.317 504 30
Jeżeli ja źle widziałem i w wagonach z NRD rzeczywiście prądnica jest od strony przedziałów (tak, jak w polskich wagonach), to w modelu Tilliga faktycznie trzeba zamienić wózki miejscami bez ich obracania. Jeżeli jednak w tych wagonach prądnica jest od strony korytarza, to wystarczyłoby odwrócić wózki o 180 stopni. Powtórzę tylko, że należy pamiętać, że w każdym wypadku drążki stabilizatora powinny być skierowane na zewnątrz wagonu.
 
OP
OP
Irokez46

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
11.344 47 0
Dwójka i kuszetka wrocławskie od Robo trafiły na warsztat. Wagony nie będą w jednym z trzech składów a staną na małej dioramie, więc i trochę więcej rzeczy będzie trzeba w nich zrobić. Do wnętrz trafią figurki i bagaże. Póki co w dwójce zawieszone zostały lustra a w kuszetce poskładałem część łóżek i dałem zasłonki.
Czy w kuszetkach IC jest jakaś pościel?
20201101_154144.jpg
20201101_154452.jpg
20201101_154518.jpg
20201101_155341.jpg
 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.413 16 0
W kuszetkach pościeli nie było, przynajmniej ja jej nie pamiętam. W sypialnym owszem była, trzeba było tylko sobie ją samemu założyć, choć nie zawsze.