• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

I nastał koniec......

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.633 51 2
Zgodzę się z Kolegą, że z pewnością, są rzeczy o których nie wiemy, ale o wykorzystaniu peronów dla potrzeb ładunkowych wojska mówiono może kiedyś. Ale to musiało być conajmniej 30 lat temu. Jakiś czas temu było w mediach sporo szumu o to, że nasze mosty autostradowe są niedostosowane do potrzeb transportu ciężkiego sprzętu wojskowego. Czy Kolega naprawdę uważa, że w przypadku jakiś peronów konsultowano coś z wojskiem? Czy z takiego peronu, który jest kupką miałkiego piasku pokrytego cienkimi płytami chodnikowymi, będzie można załadować ciężki sprzęt na jakąś platformę kolejową? Czołg by nawet na taki peron nie wjechał, on by go po prostu rozjechał...

Te nieszczęsne modernizacje przystanków z przeskalowaną infrastrukturą to wynik wydawania kasy na siłę i na pokaz - pod publikę. Nie było w tym od początku żadnego podejścia systemowego.
 
Ostatnio edytowane:

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
41 0 0
Czy ktoś zna długość użyteczną torów nowej oblotki w Świeradowie Zdroju i może się podzielić tą wiedzą? Na oko wygląda na ok. 100 m, ale mogę się mylić.

Ktoś pisał, że to może być ładownia. Ale czy aby od strony placu za- i wyładunkowego nie zbudowano wzdłuż tej oblotki rowu odwadniającego?
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
204 6 0
PS.
Od grudnia, będziemy mieli bardzo szybki pociąg spalinowy - jest pewien, że to będzie nowy polski rekord średniej prędkości osiąganej pomiędzy poszczególnymi stacjami przy użyciu trakcji spalinowej (SD85 - ex holenderskie DM90)
W rozkładzie 2024/2025 pociąg Hetman z Krakowa do Zamościa i Hrubieszowa i Zamościa, odcinek Tarnów - Dębica pokona w 16 minut (33,2 km) czyli przejedzie go ze średnią prędkością 124 km/h. A odcinek Kraków Płaszów - Tarnów w 33 minuty (73,3 km) co da średnią prędkość 133 km/h. Składy SD85 mogą osiągać tylko prędkość 140 km/h, zatem 133 km/h na dość długim odcinku 73,3 km jest naprawdę bardzo dobrym osiągiem. Swoją drogą, jestem również pewien, że za niedługo okaże się, że to jednak za szybko jak na nasze warunki, i czas przejazdu znacząco się wydłuży. Dla porównania skład ED250 (Pendolino Gdynia - Rzeszów) potrzebuje na ten sam odcinek 1 minutę dłużej. Co prawda Pendlino w odróżnieniu od Hetmana zatrzymuje się w Bochni, ale kursuje z prędkością 160 km/h. Gdyby Pendlino
Tylko że Hetman 32112 będzie jeździł na wagonach i SU160 a nie SD85.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.633 51 2
A to przepraszam - nie wiedziałem.
Byłem przekonany, że IC "poszło za ciosem" i na tą trochę boczną trasę wynajęło SD85 - myślę, że 2 jednostki byłyby tam wystarczające. I z pewnością bardziej niezawodne niż SU160.
Swoją drogą, czy ktoś wie, jak teraz z dostępnością tych lokomotyw?
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
204 6 0
A skąd ma "wynająć" te SD85 jak obecnie jest 5 sztuk zdolnych do jazdy, może do końca roku będzie 6, a na zapełnienie obiegów do Zagórza i Jeleniej Góry potrzeba ich 8 + jakaś rezerwa na wypadek awarii. A z tą niezawodnością to bym nie był taki pewny.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.633 51 2
Takie informacje nie są do niestety powszechnie dostępne - więc pozostają domysły.
Niemniej bardzo dziękuję za podzielenie się tą wiedzą!!!
 
OP
OP
kociol

kociol

Aktywny użytkownik
Reakcje
196 5 0
Czy ktoś zna długość użyteczną torów nowej oblotki w Świeradowie Zdroju i może się podzielić tą wiedzą? Na oko wygląda na ok. 100 m, ale mogę się mylić.

Ktoś pisał, że to może być ładownia. Ale czy aby od strony placu za- i wyładunkowego nie zbudowano wzdłuż tej oblotki rowu odwadniającego?
Dokładnie 123,13 m. Tak jest rów odwadniający. Gdyby doszło do jakiegoś ruchu towarowego to ten plac z pewnością trzebaby odpowiednio przygotować i na torze dodatkowym przynajmniej wykolejnicę zamontować.
 

Załączniki

Podobne wątki