• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

IŁAWA 2024 - XV Ogólnopolska wystawa makiet kolejowych

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.544 34 1
#21
Teraz mój filmik z imprezy,
Czekam z wytęsknieniem na czasy, kiedy liczyć się będzie nie tylko kunszt i piękno makiet i taboru ale także realistyczne prowadzenie ruchu: zachowane prędkości, prawidłowe oznakowanie taboru, właściwe semafory, odpowiednie (i odpowiednio wczesne) układanie przebiegów...... to też sztuka :)
Jacku. Mega dzięki za możliwość przejechania się w kabinie Twojego Byka.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.878 92 4
#22
Niestety, aczkolwiek ze wstrętem, muszę stwierdzić, iż takie czasy mogą nie nastąpić, chyba że człowieka przy makiecie zastąpi automatyka, choć ta też bywa zawodna.
Przy makietach podobnie jak realu, często szwankują wszystkie wymienione przez ciebie elementy ruchu kolejowego, takie życie.
Jest tylko jedna pozytywna strony ruchu na makiecie, że przy podobnych jak na kolei mankamentach, mniej zdarza się katastrof kolejowych i nie ma ofiar śmiertelnych.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.544 34 1
#23
Niestety, aczkolwiek ze wstrętem, muszę stwierdzić, iż takie czasy mogą nie nastąpić, chyba że człowieka przy makiecie zastąpi automatyka, choć ta też bywa zawodna.....
.
***********
Moje marzenie nie zależy od tego co napisałeś. Ktoś, kto nie będzie zadowolony z tego jak zrobił makietę, będzie ją poprawiać do skutku, maszynista, który wypieści swoją lokomotywę na pewnym etapie będzie chciał żeby jak najbardziej przypominała oryginał także w sposobie jej poruszania się. Dyżurny ruchu na pewnym etapie będzie miał radość z prawidłowego ułożenia przebiegów, podawania prawidłowych sygnałów na semaforach czy podawaniu sygnałów ręcznych i dźwiękowych. To wszystko zależy od nas i od naszej ciekawości co można przeszczepić z prawdziwej do małej kolei. Jako dyżurny ruchu na mojej stacji spotykałem już ludzi, o których piszę. A gdy sam chcąc być jak najdokładniejszy popełniałem błędy, starałem się na nich uczyć. Mam nadzieję, że gdy przyjadę z Ciebaczkami na jakąś imprezę, to na filmie z mojej stacji nie zawstydzę moich Nauczycieli. A Wy nie będziecie musieli tkwić tak jak ja teraz w punkcie przyjmowania donosów Urzędu Transportu Kolejkowego.
 

jacekz

Znany użytkownik
Reakcje
1.422 6 0
#24
Czekam z wytęsknieniem na czasy, kiedy liczyć się będzie nie tylko kunszt i piękno makiet i taboru ale także realistyczne prowadzenie ruchu: zachowane prędkości, prawidłowe oznakowanie taboru, właściwe semafory, odpowiednie (i odpowiednio wczesne) układanie przebiegów...... to też sztuka :)
Jacku. Mega dzięki za możliwość przejechania się w kabinie Twojego Byka.
Chciałbym wyjaśnić proces produkcji filmu.
Ja ostatnio nie prowadzę żadnych pociągów lecz tylko filmuję.
Wstawiam "kamerawagon" na początku lub końcu składu /za zgodą mechanika/ i filmuję. Następnie montuję zebrany materiał w filmik. Wykorzystuję tylko część materiału. Jak mogę wycinam nieprawidłowości z makiety. Niestety na spotkaniach jest coraz gorzej z obsługą stacji. Młodzi są bardzo chętni ale nie mają pojęcia jak funkcjonuje kolej.
Pozdrawiam Jacek.
 

Podobne wątki