• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Historia motoryzacji wg Ani i Kuby - rajdowe

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.585 387 20
#23
Andrzeju! @Andrzej Harassek
Czy nie możesz poprawić błędu tylko musisz wytykać go w osobnym wpisie?
Ostatnio znalazłem taki rysunek, pokazujący "znaki czasów"
zrzut-ekranu-2024-04-3-o-22-49.png


Sorry Kuba, że zaśmiecam Twój temat. Jak zdecydujesz, że to niepotrzebne, to daj znać, a usunę obydwa wpisy.
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.761 14 0
#29
#6
Czas przedstawić jakiś inny model samochodu rajdowego w naszym wątku, gdyż jeszcze będzie wyglądało na to, że w tamtych latach ścigały się w cyklu WRC same Fiaty ;)
W związku z tym, dzisiaj prezentujemy, co prawda również auto z Włoch, samochód Lancia Stratos HF z numerem "6" z Rajdu Korsyka 1975 (Rajd Francji). Za kierownicą zasiadł francuski kierowca Bernard Darniche, który był wyjątkowym specjalistą od Rajdu Korsyki, który wygrał aż sześć razy. Jednakże ten z roku 1975, kierując tym niesamowitym samochodem, czyli naszą Lancią Stratos HF z numerem "6", był pierwszym zwycięstwem na Korsyce w jego karierze. W tym rajdzie nasze auto startowało w zespole fabrycznym Lancia Chardonnet.
Nasza Lancia Stratos HF #6 Rajd Korsyka 1975 model Brekina 29657 prezentuje się następująco:
20240404_142316.jpg
20240404_142329.jpg
20240404_142346.jpg
20240404_142358.jpg
20240404_142411.jpg
20240404_142419.jpg
20240404_142430.jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.761 14 0
#33
#7
Kolejna Lancia Stratos HF w naszej kolekcji, tym razem z numerem "2" z Rajdu Sanremo 1974, czyli Rajdu Włoch. Za kierownicą zasiadał włoski kierowca Sandro Munari, i ten właśnie występ był jego pierwszym zwycięstwem w cyklu WRC. Warto dodać, iż w całej karierze wygrywał rajdy Mistrzostw Świata aż siedmiokrotnie. Prezentowana Lancia startowała w barwach zespołu Lancia Marlboro. W tym miejscu należy zaznaczyć, że w klasyfikacji samochodów Lancia wygrała w 1974 roku klasyfikację generalną samochodów. Natomiast wtedy jeszcze nie było takiego rankingu dla kierowców, oni ścigali się aby wygrywać poszczególne zawody.
Nasza Lancia Stratos HF #2 Rajd Sanremo 1974, model Brekina 29653 prezentuje się następująco:
20240404_163920.jpg
20240404_163929.jpg
20240404_163939.jpg
20240404_163951.jpg
20240404_163957.jpg
20240404_164011.jpg
20240404_164019.jpg
20240404_164029.jpg

:)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.585 387 20
#37
Może zakaz reklamy tytoniu? :niepewny:
Tak, jest zakaz reklamy tytoniu, ale przecież to model, który ma odwzorowywać oryginał z tamtych czasów. Dla mnie to chore jest, bo to tak, jakby nie można było zrobić modelu czołgu niemieckiego z II Wojny Światowej ze sfastyką, bo ten znak jest przecież zakazany. A modele robią i nie ma problemu. Co więcej, w malowaniach tytoniowych innych firm choćby Rothmans modele są dostępne i firmy produkują takie... Tylko z Marlboro jest ciągły problem.
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.761 14 0
#39
#8
Kolejna prezentacja samochodu rajdowego, tym razem uciekamy z Włoch i przenosimy się do Niemiec, oczywiście jeżeli chodzi o producenta naszego auta. Oto Opel Kadett C GT/E z numerem "3" z Rajdu Monte Carlo 1976. Tutaj mała dygresja, rok 1976 był ostatnim, w którym prowadzona była klasyfikacja tylko producentów samochodów. Rajd Monte Carlo, jeden z najsłynniejszych na świecie, 1976 roku była to jego 44 edycja, był pierwszą rundą eliminacji WRC. Za kierownicą prezentowanego Opla z numerem "3" zasiadł świetny fiński kierowca Hannu Mikkola, który w całej karierze wygrał aż 18 zawodów serii WRC, a 44 razy stawał na podium. Niestety, tego występu nie może zaliczyć do udanych, gdyż musiał się w trakcie zawodów wycofać.
Nasz Opel Kadett GT/E #3 Rajd Monte Carlo 1976, model Brekina 20403 prezentuje się następująco:
20240404_143935.jpg
20240404_143949.jpg
20240404_144000.jpg
20240404_144010.jpg
20240404_144025.jpg
20240404_144039.jpg
20240404_144048.jpg
20240404_144058.jpg
20240404_144109.jpg

:)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Samochody osobowe 290

Podobne wątki