• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Historia motoryzacji wg Ani i Kuby - ciężarowe i dostawcze

OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.773 14 0
#32
Tym razem prezentujemy kolejnego Mercedesa, tym razem NG z krótką kabiną oraz jednoosiową naczepą do przewozu mebli w barwach ogólnie znanych ;) Auto z pierwszej serii z lat 1973-1980, zapewne z silnikiem R6 z uwagi na lekki ładunek.
Nasz Mercedes NG to model Wiking 26544 i prezentuje się następująco:
20240227_221446 (1).jpg
20240227_221502 (1).jpg
20240227_221521 (1).jpg
20240227_221537 (1).jpg
20240227_221557 (1).jpg
20240227_221627 (1).jpg

:)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.617 387 20
Ciekawy staruszek jeszcze z czasów, gdy robiono otwierane drzwi naczep. Można było wykorzystać model do zabawy typu "brum, brum... po podłodze" i do przewożenia różnych różności... :)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.773 14 0
#33
Jeszcze jeden Mercedes-Benz NG z lat 1973-1980, tym razem z wysoka kabiną. Również jak w poprzedniej prezentacji, jest to zestaw do przewozu mebli. Jest to model Wiking 27459 i prezentuje się następująco:
20240227_231254 (1).jpg
20240227_231310 (1).jpg
20240227_231320 (1).jpg
20240227_231332 (1).jpg
20240227_231351 (1).jpg
20240227_231401 (1).jpg
20240227_231425 (1).jpg
20240227_231509 (1).jpg

:)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
25.617 387 20
Ciekawy model. Dzięki Twoim i Marcina prezentacjom takich staruszków można sobie popatrzeć jak zmieniły się detale na przestrzeni lat w produkowanych modelach.
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.773 14 0
jak zmieniły się detale na przestrzeni lat w produkowanych modelach.
Rzeczywiście, zmiana w szczegółowości modeli w obecnych czasach jest widoczna (choć nie zawsze nowe wypusty znanych producentów weszły w XXI wiek ;)), jednakże nadal te staruszki z pewnej odległości prezentują się w miarę prawidłowo :) A też wiek obserwatora ma znaczenie, jakoś zbiegiem lat osobnika zaczynają być lepszej jakości :p:cool:
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
28.036 108 2
Ciekawy model. Dzięki Twoim i Marcina prezentacjom takich staruszków można sobie popatrzeć jak zmieniły się detale na przestrzeni lat w produkowanych modelach.
Maćku jak popatrzysz na nowości od Wikinga na rok 2024 to dla nich czas stoi w miejscu jeśli chodzi o modele i detale ( na szczęście nie wszystkie ich modele trzymają poziom z lat 80-tych :) )
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.773 14 0
#35
Przeskakujemy do DDR, i prezentujemy samochód IFA W50 LA 3SK. Ten model samochodu był produkowany w zakładach Automobilwerke Ludwigsfelde w latach 1960-1990. IFA W50 napędzana była silnikiem diesla, czterocylindrowym o pojemności 6,5 litra i mocy 125KM. Samochody te występowały we wszystkich możliwych wersjach zabudowy i były eksportowane do praktycznie wszystkich krajów bloku socjalistycznego. ŁAcznie wyprodukowano ponad 571 000 sztuk tego modelu. Natomiast jeżeli o nasz wóz, to ma on oznaczenie LA - czyli zabudowa skrzyniowa auto z napędem na cztery koła, oraz 3SK - czyli wywrotka trójstronna.
Nasza IFA W50 LA 3SK to model Busch 95279, w kolorze zielonym prezentuje się następująco:

20231028_182157 (1).jpg
20231028_182215 (1).jpg
20231028_182222 (1).jpg
20231028_182238 (1).jpg
20231028_182252 (1).jpg
20231028_182305 (1).jpg
20231028_182400 (1).jpg
20231028_182433 (1).jpg

:)
 
OP
OP
Drzewiarz

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.773 14 0
#36
Pozostajemy przy marce IFA, jednakże tym razem będzie trochę nietypowo, mianowicie prezentujemy przyczepę IFA HL 80, w naszym przypadku z plandeką. Charakteryzowała się ona ładownością wynoszącą 8550Kg oraz długością 9,5m. Oznaczenie HL wskazywało na sztywne mocowanie skrzyni ładunkowej do ramy, czyli brak wywrotu. Wszystkie przyczepy marki IFA były produkowane w zakładach VEB Kraftfahrzeugwerk „Ernst Grube“ Werdau.
Nasza przyczepa IFA HL 80 z plandeką rocznik 1967, model Busch 53352 prezentuje się następująco:
20231028_181903 (1).jpg
20231028_182015 (1).jpg
20231028_182035 (1).jpg

A tak wygląda po podpięciu do samochodu:
20231028_182654 (1).jpg
20231028_182708 (1).jpg

:)