#9
W naszym wątku już kilka "Ogórków" się pojawiło, zatem przyszedł czas na protoplastę, czyli autobus Skoda 706 RTO, it jeszcze wersji LUX Sam model RTO bazował na ramie ciężarówki Skoda 706. Był produkowany w zakładach Karosa w Brnie w latach 1958-1972, czyli znacznie krócej niż nasz licencyjny Jelcz 043. Skoda była oferowana w czterech wersjach: MEX (miejski eksportowy - m.in. nasz Jelcz), MTZ (komunikacja miejska), CAR (komunikacja międzymiastowa) oraz LUX (turystyczny). Ponieważ nasz model to właśnie wersja LUX, to parę słów o jej specyfice. Posiadła 38 miejsc siedzących, czyli mniej od pozostałych, dodatkowe szyby dachowe pozwalające na podziwianie okolicy podczas podróży, oraz bagażnik dachowy. Była również najszybsza w stadzie i potrafiła mknąć z prędkością max. 85Km/h.
Nasza Skoda 706 RTO LUX model Brekina 58239, w kolorze beżowo-niebieskim, prezentuje się następująco:
W naszym wątku już kilka "Ogórków" się pojawiło, zatem przyszedł czas na protoplastę, czyli autobus Skoda 706 RTO, it jeszcze wersji LUX Sam model RTO bazował na ramie ciężarówki Skoda 706. Był produkowany w zakładach Karosa w Brnie w latach 1958-1972, czyli znacznie krócej niż nasz licencyjny Jelcz 043. Skoda była oferowana w czterech wersjach: MEX (miejski eksportowy - m.in. nasz Jelcz), MTZ (komunikacja miejska), CAR (komunikacja międzymiastowa) oraz LUX (turystyczny). Ponieważ nasz model to właśnie wersja LUX, to parę słów o jej specyfice. Posiadła 38 miejsc siedzących, czyli mniej od pozostałych, dodatkowe szyby dachowe pozwalające na podziwianie okolicy podczas podróży, oraz bagażnik dachowy. Była również najszybsza w stadzie i potrafiła mknąć z prędkością max. 85Km/h.
Nasza Skoda 706 RTO LUX model Brekina 58239, w kolorze beżowo-niebieskim, prezentuje się następująco: