#7
Czas na kolejny autokar, tym razem będzie to pojazd ze Szwecji, mianowicie Volvo B12-600. Volvo B12 było produkowane w Szwecji w latach 1991-2001 oraz w Brazylii w latach 1997-2011, jednakże należy w tym miejscu zaznaczyć, że nie mówimy o gotowym autokarze, a o podwoziu do zabudowy. Był to pierwszy model Volvo z poprzecznie ułożonym silnikiem z tyłu, co umożliwiało zbudowanie na jego bazie dużego autokaru turystycznego z odpowiednią pojemnością bagażników. Zastosowano silnik R6 o pojemności około 12 litrów, który przechodził przez lata modyfikacje związane z wprowadzaniem norm spalin od Euro I do Euro III, o mocy od 396KM do 420KM. Zabudową podwozia zajmowały się wyspecjalizowane w tym firmy pod własnymi markami. Jednakże w 1994 roku Volvo przejęło niemiecką firmę Drögmöller, która już wykorzystywała do produkcji platformę B12. I tak powstało Volvo B12-500 oraz B12-600. To ostatnie bazowało bezpośrednio na modelu Drögmöller E330H EuroComet. Charakterystyczną cechą tego autokaru był jego "teatralnie" zbudowany pokład, czyli kolejne rzędy siedzeń montowane wyżej niż poprzednie, jak na widowni w teatrze.
Nasze Volvo B12-600 model Rietze 61611, prezentuje się następująco: