• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Wagony Wars Tillig i Roco

Baranek

Moderator Grupy BGM
BGM
Reakcje
52 0 0
#1
Trochę się, przyznam szczerze, pogubiłem, który wagon jest który, który jest dostępny i który wart uwagi:

Tillig 74775 - pomału znika ze sklepów

TI74775 wagon sypialny WARS PKP ep. V (H0) WAGON Z NOWO OPRACOWANEJ FORMY JUŻ W SPRZEDAZY (było coś takiego jak nowa forma?, nowa znaczy lepsza?)

RC64821 wagon sypialny WARS PKP ep. V w jednym sklepie wyprzedany (120 zł), w innym dostępny (219 zł) - gdzieś widziałem informację, że wypadł z produkcji, jakieś wznowienie się pojawiło?

 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0
#2
Rocowski pewnie z zapasów magazynowych jest jeszcze w kilku sklepach dostępny, a Tillig - nowa forma, bo wcześniej chyba takiego modelu nie miał w ofercie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.136 503 30
#3
Wszystkie modele wagonów sypialnych tego typu Tilliga to forma sprzed paru lat, bo jak napisał Karol, wcześniej takiego modelu Tillig nie miał (czym innym jest model sypialnego w wersji SŻD, ryflowanego, o czym mowa w innym wątku). Nie sądzę, żeby najnowsze wypusty Tilliga z tego roku były wykonane z użyciem jeszcze nowszej formy.
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0
#4
Ten najnowszy WARS Tillig 74818 jest identyczny z wagonami Tilliga 74775, 74797, 501082. Być może są jakieś zmiany w konfiguracji wnętrza, bo ma ono modułową budowę, ale tego nie sprawdzałem.
 

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#5
Poczytaj sobie baranek wątek który założyłem :

Wagony osobowe Tillig - które warte uwagi?

Generalnie Tillig lepsze od Roco w zakresie wagonów sypilanych, bo restauracyjnych chyba Roco wogóle dla PKP nie zrobiło.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#6
Koledzy, odświeżam stary temat, ale chciałem spytać /a nie chce tworzyć nowego tematu/: Przed wprowadzeniem wagonów restauracyjnych WARS Bautzen89 w końcówce 1989 roku: http://forum.modelarstwo.info/threads/tillig-74726-wrdun-51-51-88-80-036-8.23527/ PKP używało jakiego typu wagonów restauracyjnych w latach 80-tych (przed wagonami Wdrun z 1989 roku)? No i czy macie jakieś zdjęcia tych wagonów, o które pytam (najlepiej kolorowe) z tamtych czasów - epoka IVc?
 
Ostatnio edytowane:

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#7
Dobra.... pytanie nieaktualne. Doczytałem, że były to głównie wagony 113A. Poczekam na Herisa i trza będzie zakupić.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.136 503 30
#8
były to głównie wagony 113A
113A restauracyjny? To były bary, dopiero w latach 1990-tych je przebudowywano na coś pośredniego między barem a restauracją (likwidowano przedziały pasażerskie, dodawano więcej stolików z krzesłami, nieco powiększano kuchnię). W IV epoce, przed bautzeniami '89 były wagony Goša, a jeszcze wcześniej stare bautzeny, o których gdzieś była mowa.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#9
Ostatnio edytowane:

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#11
Pewnie ktoś się tam pomylił.
Ciekawe czy wydany kiedyś będzie wagon restauracyjny Goša76 w oznaczeniu Jwx lub późniejszym (z tego co czytałem oznaczenie Jwx było na nich do ok. 1984 roku, potem WRd).
Obecnie chyba w ogóle nie ma modelu ani wagonu barowego ani restauracyjnego, który można by podpiąć do składu z epoki IVc. Bautzen 89 Tilliga (WRdun) to już koniec roku 1989 więc epoka V. Mam ten wagon ale generalnie nie zbieram epoki V. Brakuje mi czegoś takiego ale z IV.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.136 503 30
#12
Ja bym nie był tak dogmatyczny, według mnie epoka IV nie skończyła się 1 stycznia 1989. Nie mówiąc o tym, że tabor oznakowany według zasad stosowanych przed tą datą jeździł jeszcze bardzo długo. Moim zdaniem ten wagon doskonale pasuje do składu z końca IV epoki. Jedyną alternatywą jest stary fikcyjny Wars Schicht/Piko, który od bardzo wielkiej biedy może udawać knajpę Goša - jednak różnic jest sporo, poza tym jest skrócony (1:100).
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#13
Ja bym nie był tak dogmatyczny, według mnie epoka IV nie skończyła się 1 stycznia 1989.
Co do wagonu Tilliga WRdun - czy rewizja (fabryczna) listopad 1989 na Tilligowskim WRdun nie oznacza, że wagon przybył do PL zimą 89 roku?
A co do epok - czy w ogóle ktoś może napisać kiedy dokładniej niż z dokładnością roczną (1989) skończyła się epoka IV? Można to dokładniej określić? W NEM widziałem, że jest określony zakres epok - IVc do 1989, a Va od 1989 - tak, jakby 1989 był wspólnoepokowy. Nie ma dokładnie napisane do -przynajmniej- jakiego miecha trwała IVc. Rozumiem, że to "przejście" epok jakby się zazębia?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.136 503 30
#16
czy w ogóle ktoś może napisać kiedy dokładniej niż z dokładnością roczną (1989) skończyła się epoka IV? Można to dokładniej określić?
A czy można wskazać kryterium, decydujące precyzyjnie o tym, kiedy kończy się epoka IV i zaczyna V? Jeśli tak, to da się ustalić datę tej zmiany. Ale ja uważam, że jest to niemożliwe i, co więcej, bezsensowne. W którymś wątku wspominałem o zdjęciu pociągu "Rheingold", w którego składzie były wagony kremowo-granatowe w oznakowaniu z epoki III i kremowo-czerwone z numerami UIC z epoki IV. A był jeszcze okres na DB, kiedy przy starej numeracji wprowadzono już malowanie kremowo-czerwone. I jak tu wyznaczyć granicę epok?:p
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 83
Tabor 1
Tabor 2
Tabor 14
Tabor 4

Podobne wątki