• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Tillig 74726] WRdun 51 51 88-80 036-8

DziDzia

Mistrz tłuczniowania
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
854 3 0
#1
-Producent: Tillig
-Nr katalogowy: 74726
-Nr inwentarzowy: 51 51 88-80 036-8
-Zakład/Stacja macierzysta: Warszawa Grochów
-Naprawa rewizyjna: REV. B1z 30.11.89
-Ilość osi: 4
-Długość (oczekiwana): 303mm

Wagon restauracyjny, typ DDR Bautzen 89
Zalety
Bardzo ładna prezencja
Lekka i płynna jazda
Części do samodzielnego montażu (prądnice do wózków)
Wady:
Standardowo - światła końca składu są atrapą, w dodatku nie pomalowaną.

PC260017.JPG

PC260010.JPG
PC260011.JPG
PC260013.JPG
PC260012.JPG
PC260016.JPG
PC260015.JPG
PC260018.JPG
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
97 2 0
#2
Ja tu widzę tłumiki drgań jako elementy do montażu :) Prądnice na tych wagonach mają kształt takiej jakby kuli zamocowanej na maźnicy osi.

Ogólnie szkoda że Tillig raczy nas takimi dziwadłami jak fikcyjna poczta, zamiast wznowić wagon tego typu w malowaniu epoki Va albo Vb. Wagony w wykonaniu Sachsenmodelle potrafią osiągnąć dość duże ceny.
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
#3
Cena tego modelu od dłuższego już czasu raczej nie schodzi poniżej 200 zł..., baaaa... wręcz zmierza do 300 zł...
Zresztą autor tego tematu coś powinien o tym wiedzieć... (pozdrowienia) :)
 
OP
OP
DziDzia

DziDzia

Mistrz tłuczniowania
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
854 3 0
#4
Ja tu widzę tłumiki drgań jako elementy do montażu
Szczerze mówiąc nie wiem :) Ale coś tam jest..
Cena tego modelu od dłuższego już czasu raczej nie schodzi poniżej 200 zł..., baaaa... wręcz zmierza do 300 zł...
Zresztą autor tego tematu coś powinien o tym wiedzieć... (pozdrowienia) :)
Ostatnie 3 aukcje, to ceny ok 260, 265 i 285.. Mnie się udało zdobyć dużo poniżej tych cen :)
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#5
Całkiem niedawno wylicytowałem taki wagon w malowaniu "papuga" za ok. 170zł... Wersję z beżowym logo kupiłem kiedyś od Karola za 200zł. Posiadam też wersję DB AG z logo "Mitropa", kursującą w latach 90-tych w EC Varsovia.
 
OP
OP
DziDzia

DziDzia

Mistrz tłuczniowania
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
854 3 0
#6
Z moich obserwacji wynika, że to malowanie jakoś trzyma dobrze cenę.
Wersja z beżowym dachem jest aktualnie na allegro w cenie 189. Pewnie dużo nie podskoczy: http://allegro.pl/pkp-samo-wag-restauracyjny-wars-bdb-1666-i4923026693.html
W tym miesiącu zeszły 2 po 200 (pewnie ktoś na handel wziął obydwa).
Papuga też jest: http://allegro.pl/wagon-restauracyjny-pkp-sachsenmodele-h0-rarytas-i4936164180.html
Ale za tą cenę raczej nie zejdzie. Była też druga, za 300.
Tą Twoją papugę za 170 też widziałem :) Od jakiegoś czasu obserwuję te knajpy..
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#8
Model dobry ,do tego malowanie z lat gdy były to nowoczesne konstrukcje.Oznakowanie pozwala na prezentacje w składach z epoki czwartej jal i wczesnej piątej
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#9
Szczerze mówiąc nie wiem :) Ale coś tam jest..

Ostatnie 3 aukcje, to ceny ok 260, 265 i 285.. Mnie się udało zdobyć dużo poniżej tych cen :)
A ja się zdziwiłem gdy miesiąc temu wagon znalazłem w jednym ze sklepów. Zakupiłem za 230zł :) (w modelarz.pl ) ostatnią sierotkę - dokładnie to malowanie z rewizją 1989 r.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
97 2 0
#11
Pamiętam jak blisko 10 lat temu byłem z rodzicami w którymś warszawskim centrum handlowym (nie pamiętam już, którym), i przystanęliśmy na chwilę przy sklepie modelarskim który się tam znajdował. Wielkoseryjne modele PKP były wówczas rzadkością, więc moją uwagę przykuła knajpa w malowaniu papuga, bodajże za 140 złotych. 140 złotych za wagonik? Zapomnij :D Może sobie taki kupisz jak będziesz starszy. Teraz patrząc na szalejące ceny żałuję że nie udało mi się ich przekonać do tego zakupu ;)

A Tillig powinien, jak już pisałem, wznowić produkcję tego sprawdzonego klasyka, tym bardziej że o ile 10 lat temu ciężko było znaleźć pasujące wagony do nich, to teraz mamy modele od ACME, które są w sam raz.
 
Ostatnio edytowane:

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#13
W Blu city i Galeria Mokotów były takie ,,sklepy'' z cenami 40% wyższymi niż w normalnych modelarskich .Np wagon dostępny w Loko model lub Parowoziku za 150 zł tam był za 200-240.Nawet osoba tam przez kogoś zatrudniona przyznała mi że jest to nastawione na klienta który wydał na spodnie 500zł to może i na wagonik w ramach kaprysu wydać
[DOUBLEPOST=1420972878][/DOUBLEPOST]
Pamiętam jak blisko 10 lat temu byłem z rodzicami w którymś warszawskim centrum handlowym (nie pamiętam już, którym), i przystanęliśmy na chwilę przy sklepie modelarskim który się tam znajdował. Wielkoseryjne modele PKP były wówczas rzadkością, więc moją uwagę przykuła knajpa w malowaniu papuga, bodajże za 140 złotych. 140 złotych za wagonik? Zapomnij :D Może sobie taki kupisz jak będziesz starszy. Teraz patrząc na szalejące ceny żałuję że nie udało mi się ich przekonać do tego zakupu ;)

A Tillig powinien, jak już pisałem, wznowić produkcję tego sprawdzonego klasyka, tym bardziej że o ile 10 lat temu ciężko było znaleźć pasujące wagony do nich, to teraz mamy modele od ACME, które są w sam raz.
 
Ostatnio edytowane:

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#14
-Producent: Tillig
-Nr katalogowy: 74726
-Nr inwentarzowy: 51 51 88-80 036-8
-Zakład/Stacja macierzysta: Warszawa Grochów
-Naprawa rewizyjna: REV. B1z 30.11.89
-Ilość osi: 4
-Długość (oczekiwana): 303mm (...)
Pozwolę sobie na małe sprostowanie. Otóż napis w tabelce z datą ostatniej naprawy okresowej na tym modelu, to: REV. Btz 30.11.89.
Skrót Btz oznacza oczywiście producenta wagonu, czyli ówczesne zakłady VEB Waggonbau Bautzen, natomiast data naprawy jest w tym przypadku datą odbioru nowozbudowanego wagonu.
Przy tej okazji warto zauważyć, że wagony restauracyjne typu Bautzen 89 były przekazane do ekspoatacji na PKP z napisami i oznaczeniami wykonanymi (częściowo !) przy użyciu nemieckiego kroju pisma (wg DIN 1451), co prawidłowo zostało odwzorowane na modelu. Wyjątek stanowiły: cecha "PKP" oraz numer inwentarzowy, oznaczenie serii i kilka innych oznaczeń i napisów, które wykonane były zgodnie z polską normą BN.
Niemiecki krój pisma zastosowano np. w tabelce RIC, w oznaczeniach systemu hamulca i ciężarów hamujących oraz w tabelce z datą naprawy okresowej (w tym przypadku z datą budowy budowy wagonu).
Właśnie stąd wziął się błąd w odczytaniu skrótu Btz w tabelce z datą naprawy wagonu, ponieważ napis ten na modelu (w tym przypadku wykonany dokładnie w skali 1:87) jest rzeczywiście niewielki, a litera "t" w niemieckim kroju pisma jest prosta (w odróżnienia od polskiego kroju) i skośnie ścięta u góry, co przy tak małym napisie i niedoskonałym tampodruku, może prowadzić do pomylenia litery "t" z cyfrą "1"...:).
 
Ostatnio edytowane:

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#15
Tutaj trochę opisu oryginału, choć zamieszczone zdjęcie/wizualizacja nie pokazuje wagonu jaki wyjechał z fabryki i był dostarczony do PL w 1989 roku: http://www.bautzen.cal.pl/B89.html

Można wyczytać m.in, że:
Fabrycznie pudło wagonu malowane było na kolor czerwony (podobnie jak drzwi czołowe razem z drzwiami bocznymi) z pomarańczowym logo WARS, dach był koloru brązowego, a samo oznakowanie na pasie było wykonane czcionką niemiecką (jak ten model). Podczas rewizji wagony uzyskiwało podobne malowanie, jednak dach był szary, a drzwi kremowe, ponadto wydłużono pas podokienny, pojawiła się charakterystyczna "trumienka" PKP. W późniejszym czasie wagony przemalowywano na obowiązującą "tęczówkę" jednak to malowanie otrzymało tylko sześć wagonów (na PKP trafiło 17 sztuk w 1989 r. i wszystkie do W-wy Grochów).
 
Ostatnio edytowane:

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#17
Z tego co pamiętam wagony te mają rewizję odpowiednio: 1992 (Bdnu-x) i 01.07.1991 r. (Bdn-x). Pytanie czy w tym czasie ten Wdrun jeszcze mógł wyglądać jak fabryczny wagon dostarczony na PKP? Moim zdaniem mógł.

Wogóle to w zasadzie żadnych zdjęć nie znalazłem z Wdrun z końcówki lat 80-tych ani nawet z 90-tych, więc nie potwierdzę nic na 100%. W necie widziałem jedynie zdjęcia wagou Wdrun w składach ale z dużo późniejszego okresu (2003), jak już wagon ten ma szary dach (różnież w części czołowej) i kremowe drzwi i kilka innych zmian w malaturze: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58e22a99af9506a1.html oraz takie zdjęcie z lutego 2002 w skłedzie z BWE: https://www.flickr.com/photos/tcy77/5727125900/sizes/o/in/photostream/ (tu też już z szarym dachem).
 
Ostatnio edytowane:

mazuth0

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#18
No właśnie mnie też bardzo interesuje do którego roku można było spotkać ten wagon w fabrycznym malowaniu ze złotym pasem i napisem. Może ktoś pamięta a może ktoś dysponuje zdjęciami? Wiem na przykład ze co najmniej do 1993 roku złote napisy miały WLAB-y ale być może jeszcze w latach późniejszych także. ..?
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
#19
Nie wiem czy to coś wniesie do dyskusji, ale akurat przypadkiem trafiłem na zdjęcie EU07-239 zamieszczone w temacie ze zdjęciami siódemek:
http://img90.imageshack.us/img90/4135/09eu07239bnowytomysl389.jpg
http://forum.modelarstwo.info/threads/eu07-zdjęcia.19333/page-10 (trzecie od góry)

Mam wrażenie, że drugi za lokomotywą to jest taki wagon i w takim malowaniu jak omawiany powyżej model Tilliga. Dodatkowo zaraz za lokomotywą to jest chyba taki wagon, o który pytał WITKOIM. Niestety nie potrafię tego jednoznacznie ocenić. Może ktoś ma lepsze oko lub więcej wiedzy i potwierdzi albo zaprzeczy ;)

Dodam jeszcze, że zdjęcie pochodzi ze strony http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,6345221 i według informacji tam zamieszczonych jest to międzynarodowy pociąg pospieszny sfotografowany latem 1991 roku.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki